Img 8647 (1)

מסין תצא תורה…

הסיפור שלה מורכב, זה התחיל בטיול שהיא עשתה עם חברה טובה, טיול של אחרי צבא,

"החלטנו לטייל במזרח, בתאילנד, ומשם הגענו לסין,  נשביתי בקסמו של האוכל הסיני והחלטתי להישאר שם וללמוד את סודות המטבח הסיני",

לשמחתה של ענת, היא גילתה בנוסף לסודות המטבח הסיני, גם את סודות העם היהודי.

"בחסדי שמיים, התגלגלתי עד לסין כדי ללמוד על היהדות, נסתרים דרכי ההשגחה", היא מתפעלת  היום במרחק של שנים.

"אחרי דרך ארוכה, זכיתי לחזור בתשובה, ההורים שלי קיבלו את השינוי באורח חיי בזרועות פתוחות, הם רצו שאשאר בארץ, כל זמן שהותי במזרח הם רעדו מפחד מה יעלה בגורלי.

אז ברוך ה', חזרתי, וגם זכיתי לבנות בית נאמן בישראל, בורכתי בשלושה בנים נפלאים ואני מתפללת לזכות גם לבנות, את האהבה שלי לטיולים המרתי בהדרכת טיולים לבנות ונשים בארץ ישראל שהיא ארץ הקודש.

מה שכן, את האהבה שלי לאוכל הסיני הכנסתי הביתה, וכולם נהנים, בעלי, ההורים, החברות והשכנות, כולם מתפעלים מהטעמים, ואני רק יכולה להגיד דבר אחד: להכין אוכל סיני כשר למהדרין גורם לי לשמחה גדולה.

על השולחן מפה שהיא רקמה בעצמה ועליו מונחים מנות יפניות ובזמן שהיא מספרת לי את ההיסטוריה של האוכל הסיני אני מברכת וטועמת.

"דברים טובים באים בכמויות קטנות", גורס פתגם עממי, ואין נכון מזה לתיאור המטבח שלה, שבו המינימליזם הוא שם המשחק. אולם המזון הוא רק פרק אחד בסאגת תרבות האכילה הסינית שכוללת גם כללים חמורים הנוגעים לאופן סידור המזון, בחירת הכלים ואפילו לגבי נימוסי השולחן הנאותים

גם עיצוב המזון מתאפיין בקווים נקיים, מינימליסטיים ופונקציונליים, .
שיטות הבישול המקובלות הן : הכנת אוכל נא, צלוי, מטוגן, מבושל או מאודה. הבישול מוכתב מטכניקות הבישול ולא ממרכיבי המזון.
אין ארוחה סינית שלמה בלי רוטב סויה, והפירות הנפוצים: דובדבנים ושזיפים מיוחדים.

בזמן שאמא מכינה אוכל סיני במטבח, הילדים שלה משתתפים במכירה הסינית זו הפעם השניה.

"אולי נזכה בטיסה לסין ואבקר את בני משפחתי…", ענת מתגעגעת לדודים שלה, ועד שהיא תזכה לבקר אותם, היא מתפללת לביאת המשיח וממלאה את המטבח בריחות המזרח הרחוק.

טיפים:

@ הוסיפו לתבשילי עגבניות קורט סוכר כיוון שהוא ממתן את דרגת החמיצות של התבשיל או הרוטב במיוחד של עגבניות שהן מטבען חמצמצות.
@"אסור לפתוח את סיר האורז לאחר סיום בישולו", מזכירה לי ענת, וממהרת להסביר כי האורז ממשיך להתבשל גם לאחר תום תהליך הבישול על האש מהאדים שלו עצמו. אם פותחים את המכסה לפני סיום התהליך, האדים יברחו ולא יהיו מספיק נוזלים לריכוך אופטימלי של האורז".

 בקלי קלות:  אורז מטוגן חזה עוף וירקות.

זהו מתכון קל מאד, אפשר לשחק איתו ולהוסיף ירקות, מפלפל אדום חתוך ועד גזר מגורד. או קישוא חתוך דק.
 
המצרכים:
2 בצלים ירוקים  
1 / 2 כוס אפונה וגזר קפואים.

חצי כוס שעועית ירוקה.
3 ביצים

4 כוסות אורז לבן שבושל.

2 כפות רוטב סויה של אסם  

מלח ופלפל שחור.
שמן לטיגון.

אופן ההכנה:

מחממים מעט שמן במחבת ווק, או במחבת רגילה, מטגנים את הבצל אותו חותכים דק דק, וכשהבצל טוגן קלות מוסיפים את האורז את האפונה והגזר הקפואים, והשעועית הירוקה, מקפיצים למספר דקות.

במחבת נפרדת מחממים מעט שמן, מקציפים קלות את הביצים המלח והפלפל, ומקשקשים את הביצה היטב. את הביצה המקושקשת מוסיפים לאורז שטוגן  עם הירקות , מערבבים היטב.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים