הורים עסוקים, שימו לב: רעיונות לארוחות מהירות ובריאות במהלך שנת הלימודים

עבור הורים רבים  הכנת ארוחות בריאות ומזינות, כאלה שגם יהיו טעימות לילדים, זו משימה בלתי אפשרית. זה הרי קשה ודורש זמן הכנה רב וגם כך סדר היום של רובנו עמוס ותובעני. אז לכל ההורים העסוקים וגם לאלה שפשוט מחפשים פתרונות בריאים יותר לארוחות עבור הילדים והמשפחה, חשוב לדעת שעל ידי תכנון וארגון מראש, אפשר להכין ארוחות מהירות, בריאות וטעימות לכל המשפחה. איך צולחים את האתגר?

המומחים של beko, מותג מכשירי החשמל לבית, מציעים כמה טיפים שיעזרו לכם לפצח את השיטה ולהעמיד ארוחות מהירות וגם בריאות:

ראשית, חשוב להתגבר על התפיסה שזה קשה מדי. כדאי להשקיע זמן מסוים בהכנת האוכל, אבל זה לא אומר שיש צורך להכין שלוש ארוחות גורמה מורכבות בכל יום. הגיע הזמן להיפרד ממשפטים כמו, "הלוואי שיכולתי, אבל אני לא יכולה" בכל הקשור לאכילה בריאה.

כלי שימושי נוסף שתמיד יקל עליכם הוא "בישול אצווה" – גישה זו תומכת בהגדרת יום קבוע בשבוע להכנת מספר מנות שיתאימו לארוחות הצהרים או הערב במהלך השבוע. את המנות שהכנתם באותו היום תוכלו לאחסן בקופסאות אוכל, שישמשו את המשפחה במהלך השבוע בשילובים שונים. יש המון יתרונות לשיטה הזו: אתם חוסכים זמן ויכולים להכין ארוחה מזינה מתוצרת בית תוך דקות ספורות. ואל תשכחו בונוס קטן – לא תוציאו כסף על מוצרים לא בריאים.

דוגמה למרכיב בסיסי בארוחה היא ירקות מוקפצים או מאודים. אפשר להוסיף אותם לחביתה או למרק או להגיש אותם כתוספת בריאה לצד המנה העיקרית. שעועית למשל היא ירק אהוב שאפשר לערבב עם ירקות אחרים או לשלב עם חומוס טעים לארוחת בוקר. ביצים קשות הופכות כל סלט או כריך לטעים יותר ודגנים מלאים, כמו אורז, הם אחד המרכיבים המגוונים ביותר בכל מיני ארוחות שאהובות על ילדים. כל דבר שקל לחמם מחדש, כמו רוטב עגבניות ותפוחי אדמה צלויים, הוא אופציה טובה להשתלב בארוחה בריאה ומזינה. הקפידו למלא את המקרר במוצרים אלו בסופ"ש, והם ישמשו עבורכם חומרי גלם להכנת ארוחות ערב מהירות במהלך השבוע.

אחד מהדברים שיש לקחת בחשבון כאשר מתכננים להחליף ג'אנק פוד בחלופות בריאות יותר, הוא שנדרש זמן ותכנון מראש. אסטרטגיה אחת שתוכלו להשתמש בה לפני שתתחילו בבישול אצווה היא לתכנן את התפריט השבועי מראש. לפני שאתם עושים קניות בסופר, שבו ותכננו מה תבשלו באותו שבוע. הרשימה צריכה לכלול בדרך כלל ירקות, פירות, שעועית יבשה, אורז חום ומגוון רחב של זרעים (שומשום, חמניות) המספקים תזונה חיונית וטעימה. בנוסף,  כדאי להחזיק אגוזים וזיתים בהישג יד לשעה שבה מתחשק לאכול חטיף,  וגם טונה, סרדינים בשימורים ושמן זית איכותי. מזווה ומקרר מלאים  הופכים במהלך השנה לחברים הכי טובים של הורים עסוקים ותכנון קניות מראש יעזור לכם להרחיק ג'אנק פוד מהבית ולהתמקד במזונות המכילים מרכיבים בריאותיים.

כמו בכל שינוי שאנחנו עושים, גם שילוב היסודות הללו להכנת ארוחות שלמות, יכול להיות קשה בהתחלה. עם זאת, זהו גם המפתח לתזונה בריאה ומאוזנת לכל המשפחה, כזו הכוללת ירקות, דגנים, שעועית, ופעם ביום חלבון מן החי, כגון ביצים, דגים או עוף. עם הזמן תגלו שכל מה שצריך זה רק כמה דקות של הנחת סיר על הכיריים לארוחה חמה, טעימה ובריאה.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים