ליאת פליסר הלפרט סמנכלית הדרכה בדרמלוג'יקה | צילום: סלי לוי פראג'

הקיץ הזה – כולנו שומרים על העור

כל סוגי הקורונה והמלחמות (נכון לקיץ זה)  חלפו ביעף, ורובנו העברנו את חופשת הקיץ בחו"ל, ועם כל הכיף סביב, הטיסות, האריזות, הבירוקרטיות ועיכובי או ביטולי הטיסות, קונקשנים ושינויי מזג האוויר- קורה משהו פחות כיפי והוא נזק לעור.  עור פגום מתקשה להשתקם עקב גורמים כמו אורח חיים עמוס טיולים וטיסות ושינויי אקלים דראסטיים.

"העור הוא האיבר הכי גדול שלנו, הכי חשוף ואולי בעל האחריות הכי גדולה והיא שמירה והגנה על הגוף" טוענת ד"ר סיון מרסר מומחית ברפואת עור.  "העור מורכב מכמה שכבות, המורכבות מתאים הנושמים שמקבלים אליהם את כל מה שהגוף נחשף אליו, החל מהשלכות אקלים, זיהום אוויר, מגע פיזי שבסופו נגרמות כוויות שריטות פציעות נפיחויות, ואילו גם מצבים אידיאליים של סטרס נפשי או רגעי יכול להביא לתגובה ערה של העור". 

עוד מחדדת הדוקטור שחשוב להתייחס לריאקציה של העור, כדו שיח ביננו לבינו- שכן, הוא מגיב לכל מצב חדש שהוא נחשף אליו ולכן עלינו להקשיב ולהגיב בהתאם. אחת הדרכים לעשות זאת נאמנה, היא להקפיד בתחזוק והקפדה נכונה של שגרת טיפול מותאמת לעור, כך שנוכל להימנע מלהכניס אותו לסיטואציות פחות נוחות.

קבלו את המדריך השלם והבריא לטיפוח וטיפול בעור הפנים אשר יותאם ליעד הנבחר ולאופי הטיול שלכם מאת ליאת פליסר הלפרט סמנכ"לית ההדרכה והפיתוח של דרמלוג'יקה ישראל – כך תערכו נכון:

  • טיולי שופינג – מקניון לשוק ושוב לקניון;

ישראלים שטסים בעבור קניות זולות, מציאות או מוצרים שלא נמצאים בישראל-  יחוו טיול שיצריך מהם; הרבה הליכה והמרצת הדם, שעות שינה מלאות ולרוב במלונות ממוזגים (אלא אם כן בחרתם ביעד כמו איטליה, שם המודעות למיזוג לא קיימת), תזונה לא מאוזנת כתוצאה מהרבה סטריט פוד, אולי מחסור בשמש מפאת הלוקיישן או הבחירה לטייל בקניונים.

השגרה המותאמת :  הקפידו על קרם לחות עשיר יחסית ולא קליל, הסבירות שהעור יזיע נמוכה בשל אופי הטיול ולכן לא צריך לחסוך בלחות עשירה שתזין ותשמר את העור לח ומוגן רוב שעות היום. לגבי הגנה המשלבת מסנני קרינה אפשר ואף מומלץ לעשות פה שימוש בתכשירי הגנה עם 30SPF ולמתאפרות הייתי ממליצה על מקדם הגנה פיזיקאלי 100% (כזה שאינו משאיר לבן, שקוף אך מגן מאוד והאיפור מונח עליו באופן מושלם, בלי לנזול ולהימרח)

לניקוי הפנים בסוף כל יום מתיש שכזה, אמליץ על תכשירים עדינים, ללא דטרגנים ושאינם מקרצפים את העור באגרסיביות (ג'ל ניקוי, אבקות ניקוי) שהרי החשיפה למזהמים היא יחסית נמוכה אך למען שיקום עור הפנים בשעות הלילה בזמן השינה, אמליץ על קרם ג'ל לילה המכיל שמנים מרגיעים כמו לוונדר אשר בעת שיקום העור בלילה, אפשר לנשום ולהריח אותם ולהוסיף עוד קצת איכות להשריית השינה.

טיפ מרופאת עור: דעו לתת לעור מנוחה משעות מרובות של מיזוג קניונים ומלונות, שבאופן תדיר מביאים את העור ואת השפתיים למצב מיובש ואפרורי, לרוב מטיילים אשר דואגים  טרם הטיול ובטיול עצמו להעשיר את העור בטיפולי לחות והחייאת העור, או חומרי מילוי למיניהם, ספק רב שיחושו בכך, כיון שהעור מאוזן מעבר למצבו הרגיל.

  • טיולי טראקים בהרים – או מקומות גבוהים:

טיולי שטח, טראקים שחלק נכבד מהם כולל לינה בשטח תחת כיפת השמיים, בחיק הטבע ואם הלינה מוסדרת אז לרוב יהיו אלו אכסניות או מקומות בהם ההיגיינה מפוקפקת כמעה. התנאים בטיולים האלו הרבה יותר מוגבלים, החל מזמינות המים המתוקים, רמת הניקיון בהם, ועד כל מה שבא במגע עם העור (המצע עליו ישנים, הצמחייה אליה העור נחשף ומזג האוויר הבלתי תלוי שלא תמיד יש מחסה ממנו). אלו טיולים ארוכים ביעדים רחוקים ועל כן לא תמיד ישנה קליטה ועזרה ולכן הציוד אותו אורזים לטיול כזה – הוא הכרחי.  טיול טראקים יכול להיארז גם בצורת טיול ג'יפים, שיאפשר להנות מאותה חוויה רק על גלגלים. למטיילים המעוניינים  לטייל בלב הטבע הפראי, כך  תוכלו לעשות זאת בצורה מהנה ומספקת. אך החוויה לעור תהיה מזהמת פי כמה, כי כל הזיהום ששקע על האדמה, מתעורר בזמן נסיעה של הג'יפ, הדרך למגע עם העור קצרה מנשוא וכך הטיפול יצטרך להיות מוקפד וייסודי הרבה יותר.

שגרת טיפוח מותאמת: אין ספק שבמוצ'ילה אין הרבה מקום לתכשירי טיפוח, לכן יש לארוז את ההכרחיים והמצילים בלבד; ג'ל ניקוי לסוף יום שיסיר את כל מזהמי היום שעבר, מומלץ לקחת בקבוק עם פיה לחיצה לשמור על אטימותו ועל הסטריליות שלו כמה שניתן, מקדם הגנה אחד שיתאים לכל הגוף וגם לפנים בעל SPF גבוה, ואת הלחות היומיומית לפנים מומלץ לצרוך בתרסיס אוחז לחות גם בשל הסטריליות באריזה וגם בשל הנוחות לא למרוח עם הידיים אלא לרסס ולהמשיך בטיול.

טיפ מרופאה: יש לא מעט תכשירים מצילים ללא מרשם רופא שניתן ואף חשוב לארוז. הם מכילים אלוורה להרגעת העור, גם אלו המרגיעים כוויות פציעות שטח ועור כלומר תכשירים טיפוליים אנטיהיסטמיניים.  ובכלל אמליץ להימנע מלגעת בכל מיני צמחים לא מזוהים אין לדעת איך העור יגיב להם.

  • טיולי בטן גב: טיולים שנועדו להגדיר את החופש כנופש, ללא מאמץ, ללא מטרות להרחיב אופקים ולבקר במוזיאונים ובטח שלא להכביר בהיסטוריה של מדינות שכנות. המטרה היא רביצה ארוכה, מנוחה, טיפולי יוגה, אוכל טוב, שיזוף מרובה, ורגל על רגל ברוב שעות היום. טיולי בטן גב לרוב יהיו ביעדים קייצים חמים בעלי שירותיות גבוהה במקום, כמו תאילנד, איי יוון, ובקיץ גם איטליה והפיאצות שלה ייעודיות לרביצה ממושכת. חלק נכבד מטיולי בטן גב הם קרוזים, הפלגות תענוגות – על המים! כשהאונייה משמשת כמלון צף ולפעמים אפילו כעיר קטנה ששטה ממקום למקום, הרביצה והמנוחה הן הפעולות הכי משמעותיות.

 שגרת הטיפוח המותאמת: בראש ובראשונה נטפל פה בהגנה מוקפדת מהשמש, וכיוון שהחשיפה לשמש פה היא משמעותית, הצטיידו במקדם הגנה גבוה ומרחו אותו על כל הגוף כל בוקר בטרם תתחילו את מלאכת הרביצה בשמש, שמרו עם כובע על הפנים כמה שניתן אך מלבדו מרחו על הפנים מקדם הגנה בתדירות גבוהה כדי למנוע פיגמנטציה ושאר נגעי שמש. כדי להרגיש טוב עם המראה וגם להגן על העור אפשר לארוז שפופרת קטנה של מקדם הגנה עם גוון שגם מחליק את העור ומאחד את הגוון וגם מגן עליו מהשמש. בטיולי בטן גב אנחנו נחים ונופשים גם בחדר המלון, ובספא ועושים אמבטיות רבות ולכן יש זמן למסכות פנים מזינות, מלחחות, וכאלה המטפלות במרקם העור וניתן לנצל אדי סאונה לרענון העור. ממליצה בחום על טיפולי עיניים בימים אלו, להורדת הנפיחות ומניעת הקמטוטים סביב באמצעות סרום עיניים או מסכת עיניים מזינה, לצד השינה טובה זה יועיל למראה עירני וצעיר.

טיפ מרופאת עור: בטוחה שלצד המודעות לסרטן העור, כיום כולם מצטיידים במקדמי הגנה ובכובע, אך לצד אלו אל לשכוח שהשמש של 2022 כבר מסוכנת דיה, אז העבירו את הבטן גב בשעות המסוכנות לצל או אפילו למקומות סגורים. קחו איתכם עזרה ראשונה לטיפול בשלפוחיות או כוויות כי אין לדעת מתי אתם עלולים להירדם בשמש באופן לא אחראי.

  • טיולי משפחות – טיולים עם ילדים דודים סבים וסבתות

תחום טיולי המשפחות הוא אחד מהפופולאריים ביותר בעונת הקיץ והחופש הגדול בפרט, אלו טיולים מרובי אטרקציות, גדושי מסלולי הליכה, לרוב מאורגנים ומתוזמנים כאשר היעדים הנבחרים הם יעדים עם אטרקציות קייציות אבל מאורגנות וממוזגות למען הנוחות. לצד אלו הורים רבים דואגים יותר, חרדים לילדים כאשר הם מחוץ לארץ, הפחד מללכת לאיבוד או מחלילה מקרים חריגים בריאותיים וכו'..  מתבטאת על העור באופן די קיצוני. אם בלחץ וסטרס עסקינן, גם טיולים ללא בני המשפחה אבל שכן כוללים כנסי עבודה וישיבות ועמוסים כאלה מבטאים אצלנו ובעור שלנו מצב של לחץ המתפרץ באופן ישיר.

שגרת טיפוח מותאמת: ראשית חשוב לארוז כל מה שירגיע את התפרצות הסטרס בעור, ואלו יהיו תכשירי לילה שעובדים על העור בזמן השינה וגם מוגדרים כתכשירים להחייאת העור. לרוב יהיו אלו מסכות עתירות ויטמינים שאפשר לישון איתן לילה שלם ולקום כאילו אין דאגה בליבנו.  עוד טיפ חשוב הוא לארוז מוצרים שיתאימו לילדים לאבא ואמא ולכל מי שנמצא איתנו בשעות הערב והבוקר – כך מנקים פנים יחד עם ג'ל ניקוי גדול וחסכוני שאינו מגרה עור משום סוג, ויש מקדמי הגנה המותאמים לכולם ולכל חלקי הגוף ומגיעים באריזות גדולות איתם ניתן להתמרח יחדיו.

למי שמעוניינת לדאוג לפצעונים שיוצאים בלחץ או במזג אויר שונה שתארוז לבני הנוער ובעצם בכל גיל, ישנם תכשירים לטיפול ומניעה של פצעונים שאינם מייבשים את העור ולא צריך לחשוש מלעשות בהם שימוש.

טיפ מרופאת עור: לצד הדאגה המתמשכת בטיולים מהסוג הזה, אינספור ריצות אחרי הילדים, ארזו כובעים לכולם ובכל הסוגים – שמרו על הקרקפת הרכה של הילדים היטב,  גם מחוץ לבריכה ולאטרקציות רטובות.  לא מעט הורים חוזרים לארץ עם קרקפת שרופה ורגישה כי לא הגנו עליה באותה מידה שמגנים על הגוף עם מקדמי הגנה, ובכן בגילאים צעירים היא רכה ורגישה מאוד בפרט כאשר שיערם בהיר ולא צפוף במיוחד, הנזק הנגרם הוא רב ולא נעים. ישנם תכשירים שמרגיעים גירוי/ גרד/ אדמומיות ובעיקר מעניקים פתרון לכל מה שצץ ופורח להם על העור – קחו אותם במזוודה וכמה שיותר מהם.

ד"ר סיון מרסר מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר | צילום: סטודיו Bare
ד"ר סיון מרסר מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר | צילום: סטודיו Bare
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים