חטיפים כדרך לתזונה בריאה צילום יחצ הרבלייף (4)

שינוי קטן, הבדל גדול

יש מזונות שגם כמות קטנה שלהם עשירה בקלוריות, לפעמים מספיק לצרוך שלושה או ארבעה מהם ביום כדי למנע ירידה במשקל // חדש על המדף

כך תחסכו 500 קלוריות ביום:

טחינה גולמית – במקום לאכול 3 כפות טחינה גולמית ביום (300 קלוריות) כדאי להסתפק בכף אחת  = חיסכון של 200 קלוריות

כמה מילים על טחינה: טחינה מהווה מקור טוב למינרלים וויטמינים רבים. היא עשירה בברזל ולכן יכולה לסייע בטיפול באנמיה. כמו כן היא מכילה כמויות גבוהות של סידן מה שהופך אותה לטובה לחיזוק עצמות. טחינה גם מסייעת באיזון רמת הסוכר בדם והיא יכולה לסייע במצבי סוכרת סוג 2, ניקוי רעלים ועוד. אם ניקח בחשבון שבהכנת טחינה מוסיפים בדרך כלל גם שום, לימון ופטרוזיליה הרי מתקבל שילוב בריאותי מדהים!

טחינה גולמית רגילה ומלאה אחוה // צילום: דרור קליש

 

אגוזים – במקום לאכול חופן (40 גר') אגוזים (260 קלוריות) כדאי להסתפק ב-5 אגוזים = חסכון של 100 קלוריות

אגוזים נחשבים לגיבורי בריאות אמיתיים. מקורם בסוריה שכנתנו. יש להם אחזו שומן שמגיע עד ל- 62.5 אחוז, הם נחשבים לעשירים בחלבונים ובפחמימות. באגוזי המלך ניתן למצוא חומצות שומן אומגה 3 בלתי רוויות בשיעור של 68 אחוז לפי נתוני אגודת התזונה הגרמנית. אגוזי המלך מסייעים להרחבת כלי הדם ומסייעים במניעת מחלות לב וכלי דם

לחם – במקום לאכול 4 פרוסום לחם מלא (300 קלוריות) כדאי להסתפק ב-2 פרוסות = חסכון של 150 קלוריות

לחם מלא הינו לחם העשוי מקמח מחיטה מלאה, המכיל את גרעין החיטה השלם, כפי שמגיע אלינו מן הטבע, כולל הנבט והקליפה. בתוך הנבט מצויה תמציתו של הצמח השלם והוא מכיל שפע של ויטמינים. בקליפה, הנקראת גם סובין, מצויים הסיבים התזונתיים, מינרלים כגון מגנזיום, זרחן, ברזל, אבץ אשלגן וחלבונים. לסיבים התזונתיים חשיבות רבה בתזונה ומניעת מחלות. הסיבים מסייעים בחילוף החומרים ונותנים תחושת שובע לאורך זמן.

תמר – במקום לאכול 3 תמרים מזן מג'הול (150 קלוריות) כדאי להתספק ב-2 תמרים = חסכון של 500 קלוריות

התמרים טבעיים לחלוטין ומכילים שפע של ערכים בריאותיים חשובים. אגב, תוכלו לנצל את יתרונותיהם גם במהלך הבישול והאפייה ולהכין באמצעותם עוגות, ריבות, קינוחים ומשקאות במקום להשתמש בסוכר. אם אתם רוצים לשמור על משקל בריא, התמר הוא הפרי האידאלי עבורכם. האינדקס הגליקמי הבינוני שלו יאפשר לכם לשמור על רמת סוכר מאוזנת המסייעת בהפחתת הצורך בנשנוש. גם הסיבים התזונתיים שהתמר עשיר בהם יסייעו לשמור על תחושת שובע ממושכת.

התמר מספק פחמימות המהוות מקור לאנרגיה זמינה לגוף ולפעילות השריר לפני האימון, במהלכו (אם יש צורך) ולאחריו. בנוסף, התמרים דלים מאוד בשומן, ולכן צריכתם אינה מכבידה על העיכול, זאת בניגוד לחטיפי אנרגיה שונים שלעיתים מכילים כמות גדולה יחסית של שומן מוצק או שמן. תוסיפו לכך את העובדה שהתמר קל מאוד לנשיאה, הוא קומפקטי ומתאים גם למי שממהר לצאת מהבית לאימון.

פרי חטיף ילדודס

חטיף תמרים טבעוני בטעם תות בננה ללא תוספת סוכר, ללא גלוטן, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל – ובטעם מעולה!( 99 קלוריות ליחידה)

 

 

 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים