Img 9656

שבוע האופנה בעיר האורות הסתיים לו

שבוע האופנה בפריז, רובו הוקדש למלחמה באוקריינה מדוגמניות שתרמו את הכנסותיהן למען פליטים ופנייה לקהל באוקראינית – תצוגות האופנה עטפו את הבגדים היוקרתיים בהצהרות פוליטיות // אופנה
תשעה ימים של תצוגות ופרזנטציות לעונת סתיו-חורף 2022-23 בפריז, וחודש שבמהלכו התקיימו ארבעה שבועות אופנה כסדרם – הגיעו אמש (שלישי) לסיומם. שבועות האופנה שהחלו כהבטחה ליציאה מהקורונה והסתיימו עם רוחות המלחמה באירופה, שימשו כסיסמוגרף למצב המשתנה על הגלובוס, ובראשן תצוגת האופנה של בלנסיאגה, שהצליחה ללכוד בדיוק רב את רוח הזמן.
למעשה, הרעיון המרכזי של התצוגה, שנערכה במעין כדור שלג, הייתה לעורר מודעות למשבר האקלים. שבועיים לתוך הלחימה באוקראינה, הדוגמניות והדוגמנים שצעדו עם תיקי עור במראה של שקיות זבל מפלסטיק, כמעין פליטים שנמלטו כשבידיהם חפצים ספורים שנאספו באקראי, טשטשו את הגבולות בין המציאות בגבול האוקראיני למסלול התצוגות הפריזאי.
בתוך כך, לצד ההתגייסות של תעשיית האופנה – מהצהרות של מעצבים על תמיכה בעם האוקראיני ועד החלטתן של דוגמניות-על כמו ג'יג'י חדיד לתרום את הכנסותיהן משבוע האופנה לארגוני סיוע הומניטריים – הפדרציה הצרפתית לאופנה, הגוף המארגן והמפקח על שבוע האופנה מאז 1973, השעה את המעצב הרוסי ולנטין יודשקין (המציג במסגרת שבוע האופנה הפריזאי מאז 2016) מלוח התצוגות.
Img 9657
Img 9657
בדומה לתצוגות האופנה של ג'ורג'יו ארמאני במילאנו ושל בלנסיאגה בפריז, גם התצוגה של ולנטינו ביום ראשון האחרון נפתחה בפנייה של המעצב פייר פאולו פיקולי לעם האוקראיני. "אנחנו רואים אתכם, אנחנו מרגישים אתכם, אנחנו אוהבים אתכם. אהבה היא התשובה. תמיד", סיכם בקולו. בכל זאת, איך אפשר להציג על המסלול בגדי יוקרה לעשירים כאשר כשני מיליון פליטים בורחים למדינות אירופה תחת פגזים כשעתידם לוט בערפל?
התצוגה של ולנטינו תיזכר בעיקר כנקודת מפנה אסתטית של המותג: מהצבע האדום שהיה מזוהה עם מייסד המותג, ולנטינו גאראווני, לדאבל פינק PP של המנהל האמנותי הנוכחי. באולם שנצבע כולו בוורוד פוקסיה, הוצגה קולקציית החורף לנשים ולגברים – כולה על טהרת הגוון הוורוד, כאשר רק באמצע התצוגה הוצגה חטיבת בגדים בצבע שחור. הפוקסיה חזרה לפינאלה מרהיבה, עם הדוגמנית קריסטן מקמנאמי בהופעה מחשמלת.
מאחורי הקלעים הסביר המעצב ל"ווג" כי הבחירה בצבעוניות אחידה ומונוטונית לאורך 81 הדגמים שצעדו על המסלול, נועדה "להסיר" הסחות דעת ולרכז את עיני הצופים בהבחנה בין צללית לפרטים. עוד הוסיף כי הבחירה בוורוד נועדה "לערער את המשמעויות התרבותיות של הצבע והאסוציאציות שלו עם ילדותיות או פאנק, או זו המקורית שהגבילה את השימוש בו לגברים (מלכים, קרדינלים, ואפיפיורים בתקופת הרנסנס)".
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים