צילום: shutterstock

שבוע הספר העברי, איך מתחילים סיפור? הסופרת מרים כהן

שנתיים לקח לסופרת מרים כהן לכתוב את הספר הראשון, היום היא כבר כותבת יותר מהר, כל הסיפורים שהיא מספרת הם סיפורים אמיתיים של משפחות שרוצות להוציא אותם לאור // ראיון סופ"ש

הבה וננסה לשחזר את ימי ילדותנו העליזים ונזכר: מה היינו עושים פעם בשעות אחר הצהריים הארוכות כשהגשם נקש על חלוננו ולא אפשר לנו לצאת ולהוכיח לחבר'ה את כישורי הספורט שלנו? מה העסיק אותנו וגרם לנו לחוות שעה של חוויה נינוחה?

נכון, ספר טוב! טרם עידן המחשב והדיגיטל היה לנו הספר ידיד קרוב ואהוב. הוא סיפק לנו הווי, אושר וקורת רוח.

לא מעט מאיתנו זוכרים את הגיבורים של ימי ילדותם, לא, לא היו אלו גיבורים מהסרטים או מהסדרות הידועות, היו אלו דמויות צבעוניות שיצאו מתוך הספרים והסעירו אותנו בימים ובלילות.

הספרים היוו לנו כר פורה לשעות של תעסוקה, מוסר השכל ותום של ילדות.

מרים כהן אמא ל-6 ילדים סבתא ל-28 נכדים כן ירבו וסבתא רבה ונינים שיהיו בריאים. במשך הרבה שנים הייתי גננת, עשתה הסבה לחינוך מיוחד בגיל הרך. עברה למודיעין עילית בעקבות ילדיה. שולמרות גילה היא עדין עובדת כמורה מוסמכת של רוחה.

איך התחלת לכתוב ספרים?

לפני כ-27 שנים פגשתי אישה מאוד מעניינת התחברנו והיא סיפרה לי את קורות חייה וביקשה ממני לכתוב זאת עבור בני משפחתה. וכך במשך השנתיים נפגשתי איתה פעם בשבוע היא סיפרה ואני כתבתי, לקח לי עוד השנתיים לכתוב זאת בצורה טובה. הספר שהיה מיועד למשפחתה הגיע לידיו של עיתון משפחה והוא פירסם אותו כסיפור בהמשכים. הסיפור התקבל בשמחה בציבור וביקשו אותי להוציא אותו לאור וכך נולד הספר מאחורי החומות. קיבלתי עליו הרבה מאוד שבחים ואז החלטתי לכתוב את הסיפור עליו גדלתי עם קרובת משפחתינו. גם ספר זה, יתומה לשתי אימהות יצא קודם בשבועון משפחה. שני ספרים אלו היו 'בסט סלרים'. בעקבות ספרים אלו פנו אלי אנשים פרטיים שאכתוב את סיפור חייהם. ספרים אלו הודפסו על ידי המבקשים שעשו איתם כרצונך. לאחרונה כתבתי עוד ספר בשם גיבורת הסיפור שגם הוא יצא לאור דרך הוצאת יפה נוף פלדהיים ואני מקוה שקוראים יאהבו אותו.

כמה שעות ביום את מקדישה לזה ?

הספר הראשון לקח לי כמעט שנתיים עד שייצא לאור

מאיפה ההשראה לסיפור?

אם יהיה לי סיפור טוב אשמח לכתובו . הספרים שלי אינם ספרי דמיונו. אני כותבת סיפורים אמיתיים.

 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים