WhatsApp Image 2021-06-01 at 22.06.12

בעיות (ב)קשב ו(ב)ריכוז

חשוב להבין בין בעיות קשב וריכוז לבעיות בקשב ובריכוז שלרוב נגרמות עקב רגישות חושית. בואו נלמד קצת על סוגי הטיפול בבעיה // רם גלבוע - פסיכותראפיסט

הרבה אנשים לא מודעים להבדלים בין בעיות קשב וריכוז לבעיות בקשב ובריכוז שלרוב נגרמות עקב רגישות חושית. כאשר ההבחנה שגויה דרכי הטיפול השגרתיות אינן יעילות.
בעיות בקשב ובריכוז בולטות במיוחד אצל ילדים וקל לזהות אותן.
אחד התסמינים הבולטים במיוחד אצל ילדים הסובלים מבעיות אלו היא רגישות שמיעתית. ילדים הסובלים מרגישות שמיעתית ישמעו טוב יותר באופן משמעותי מילדים אחרים.
רגישות יתר לרעש תבוא הרבה פעמים לכדי ביטוי בתחושות של כעס, לחץ ואפילו פחד מרעשים יומיומיים כמו לעיסה, הקלדה, זמזום, צחוק ועוד.
ילדים אלו מתקשים מאוד לסנן רעשים וזאת הסיבה לקושי שלהם לשמור על קשב וריכוז.
ישנם ילדים שהרעשים האלו כל כך מציקים להם וזה גורם להם להתכנס בתוך עצמם ולייצר לעצמם "בועה" אשר מנתקת אותם מהרעשים החזקים והתחושות הלא נעימות.
ילדים הסובלים מרגישות שמיעתית עלולים לסבול גם מחוסר איזון בחושים אחרים כך שנראה שהרבה מהילדים האלו סובלים מחוסר איזון תחושתי – הפתק בחולצה מציק להם, התפר בגרביים או שהם מעדיפים גירויים חזקים כמו חיבוקים חזקים וסקרנות גדולה מאוד לגעת בכל דבר.
תסמינים נוספים של חוסר איזון תחושתי עלול להוביל לאכילה בררנית וגם לחוש ריח מאוד מפותח.
כאשר אנו מבינים שהילד אינו סובל מבעיות קשב וריכוז אלא מבעיות בקשב ובריכוז הדרך להקלה על הסבל ופתרון הבעיה קלה יותר.
ישנם פתרונות רבים שמטרתם איזון של החושים. בקליניקה אני משתמש בתהליך הנקרא AIT שמטרתו איזון של חוש השמיעה שלאחר שמגיע לאיזון משפיע על כל שאר החושים ויצור "שקט" תחושתי. השקט הזה מאפשר לילדים לחזור לריכוז ולמיקוד בלימודים בפרט ובחיים בכלל.

אשמח לענות על כל שאלה בנושא.

רם גלבוע – פסיכותראפיסט.

קליניקה נוירומוטוריקה

03-9522877

https://www.neuromotorica.com/

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים