סולתם-2

ציפי קולטניוק ויהודית נוימן מספרות על התבשיל הראשון שלהם, והכי אוהבות לבשל בסירי סולתם

כמעט לכולנו יש סיר נירוסטה שעובר כבר דורות במשפחה, כזה שסבתא שלנו בישלה עליו בכל יום שישי, ואנחנו יכולים להיזכר בריחות שעלו ממנו כאילו זה היה אתמול. אם תבחנו את הסירים שמחזיקים מעמד במשך שנים, תראו שהם מורכבים בצורה עמידה ופשוטה, ושהם קלים לניקוי //ראיון מתוק לחג השבועות ויש גם מתכונים שאי אפשר בלעדיהם

אוכל הוא עניין של מסורת. כמו שאנחנו זוכרים בבירור את הטעמים של המאכלים והריחות שעלו מהסירים של ההורים, הסבים והסבתות שלנו, כך גם אנחנו רוצים לתת לילדים שלנו לשאוף קצת את ריח התבשיל שעומד על הכיריים, בזמן שכולם מתארגנים לארוחה המשפחתית. בכל ארוחה אנחנו מכינים אוכל אחר, אך מה שנשאר קבוע הוא הסיר – המרכז של המטבח, מרכיב שתורם לטעם הייחודי של התבשילים, וחלק בלתי נפרד מהמתכון הסודי שעובר כבר שנים במשפחה.

כולנו רוצים להעביר את המורשת שלנו הלאה, ללמד את הדורות הבאים את סודות הבישול שלמדנו בעצמנו, ולהעביר הלאה את הסירים הנאמנים שלנו. מהם השיקולים בבחירת החומרים והרכיבים של סיר איכותי ועמיד, שיחזיק שנים?

כלי הבישול בסדרה החדשה עשויים מאלומיניום רב שכבתי שמיוצר בתהליך Forged מתקדם. הם בעלי ציפוי Non Stick Food Safe המונע את הידבקות המאכלים אליהם ובמקביל מסייע לשמירה על הבריאות על ידי כך שמאפשר שימוש מופחת בשמן. כמו כן, אינו מכיל PFOA, קדמיום ועופרת, ולכן נחשב גם ידידותי לסביבה. הכלים מאובזרים במכסה זכוכית חסין חום ובידיות מבדדות ונוחות לאחיזה ושימוש. זאת ועוד, בין הידיות לגוף כלי הבישול נמצאים מגיני להבה המונעים את התחממותן של הידיות ושומרים על בטיחות ונוחות המשתמש. לצד האיכות חסרת הפשרות, כוללת סדרת הבישול עיצוב חדשני בעל מראה של תבליט ריקועים ייחודיים . כל כלי הבישול בסדרה קלים לניקוי ומתאימים לשימוש בכל סוגי הכיריים. המגוון בסדרת "Shiny"  כולל: סוטז' 24 ס"מ + 28 ס"מ, מחבת – 20, 24, 28 ס"מ, סיר 20 ס"מ, 24 ס"מ, 28 ס"מ בצבעי שחור ולבן.

ראיון קצר עם ציפי קולטניוק ויהודית נוימן על התבשיל הראשון שלהן, ומה הילדים הכי אוהבים:

ציפי קולטניוק נשואה ואמא ל6 נפלאים. מוסיקאית ומרצה לחיים של שמחה ומשמעות על בסיס תורת החסידות.

 

מה התבשיל הראשון שעשית בחייך?

כנראה פתיתים או משהו כזה. מה שבטוח שיצא לי לא טוב כי אני מתקשה להקפיד על הוראות מדויקות מרוב יצירתיות…

איזה סירים השתמשת?

מה שהיה בבית. לא זוכרת איזה היו. בטוח משומשים מאד.

האם בישול בשבילך זה כייף, טרפיה או כלום?

בישול בשבילי מלכתחילה זו מטלה שצריך לעשות אבל כשאני מתחילה אני נהנית ובעיקר מזה שיאכלו וישבעו ויחמיאו. לא מבשלת דברים מסובכים אלא אוכל תכלס.

מתי בישלת בסירי סולתם? אם בכלל?

מבשלת ומאד מרוצה מהאיכות שלהם. אצלנו בבית אומרים "סולטן" כי ככה סבתא שלי הייתה אומרת ובכלל זה מטבע לשון של משהו איכותי "אני קונה רק סולתם" יעני לא מתפשרת

מתכון שלא עובר שבוע בלעדיו?
בולונז עם אורז פירה או פסטה או עם שלושתם וכל ילד בוחר. זה היום שהילדים רצים במדרגות הביתה.

המתכון:

אז אחרי כל מיני מתכונים ושינויים הגעתי לגרסה הכי פשוטה שכל הילדים אוהבים. מזהיבה 4 בצלים גדולים הכי קצוץ שאפשר עם כמה שיני שום. מוסיפה את הבשר הטחון (קילו) אחרי שהבשר מקבל צבע, מוסיפה רסק גדול טבעי ללא סוכר. 2 כפות סילאן. מלח. פלפל שחור ותבלין חוואיג' למרק. מערבבת היטב מוסיפה כוס וחצי מים ואחרי רתיחה מבשלת עוד חצי שעה על אש קטנה.

 

יהודית נוימן בת 39, גרושה + 2. מורה כ-20 שנים דיג'י ומרקידה באירועים 15 שנים. וסטודנטית ללימודי משפטים בקרייה האקדמית אונו.

מהו התבשיל הראשון שעשיתי בחייך?

התבשיל הראשון היה עוף בתנור שנשרף לי.

האם בישול בשבילך זה כייף, טרפיה או כלום?

בישול בשבילי זו הנאה כי אני יודעת בדיוק איך אני מכינה את התבשיל, מאיזה חומרים ואת מדד הבריאות שלהם מה שחשוב לי מאוד.

מתי בישלת בסירי סולתם? אם בכלל?

רוב הסירים שלי הם של סולתם. יש לי אותם שנים ולא מחליפה. התנסיתי בסוגים אחרים של סירים והתאכזבתי. בסופו של יום תמיד חוזרים למקור.
תמיד אני מבשלת בסירי סולתם ולמרות מחירם הגבוה אין להם תחליף.. יקר אבל שווה כל שקל.

המתכון המנצח שלי שלא עובר שבוע בלעדיו זה דג סלמון בשקדים

מטגנים שום שקדים ופטרוזיליה עם מלח ופלפל שחור גס
לאחר מכן בקערית מכינים רוטב של שמן זית, לימון ותבלינים- גריל דג, פפריקה אדומה, פפריקה מרוקאית בשמן ועוד תבלינים שאוהבים(אפשר גם להוסיף חריף לאוהבי הפיקנטיות) מערבבים הכל…
שמים על הדג את השקדים שהכנו מראש ומעל מפזרים את הרוטב.. ואז לתנור שחומם מראש לחצי שעה 180°.

 

 

 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים