אחיעזר ארקין העומד בראש מרכז ציוני דרך במוזיאון הרב מוהליבר

ציוני דרך – רוצים להכיר את ההיסטוריה שלנו?

ציוני דרך,  דרך סיורים חוויתיים וטיולים תגלו עולם שלם של היסטוריה, בצורה חוויתית

אירוע השקת הספר גיבורי כוח של ר׳ שמואל פינקל, נערך בחסות ציוני דרך מרכז סיור ולימוד (המדרשה) ויש סיבה לכך, ציוני דרך היא עמותה המקדמת תיירות פנים בישראל באמצעות טיולים וסיורים חווייתיים.בין המקומות בהם יבקרו המטיילים , המוזיאון של הרב מוהליבר במזכרת בתיה. הספר גיבורי כח מעלה על נס את ההיסטוריה של גיבורי מזכרת בתיה שנלחמו על שמירת מצוות השמיטה במשך אלפיים שנות גלות, מצוות השמיטה שבתורה כמעט ולא עלתה על הפרק, מכיוון שהעם היהודי ברובו חי מחוץ לארץ ישראל ואת מצוות השמיטה ניתן לקיים אך ורק בארץ.
זאת ועוד, היהודים המעטים שחיו בארץ ברובם לא עסקו בחקלאות. עם חידוש היישוב היהודי בארץ בסוף המאה התשע־עשרה, התעוררה מחדש שאלת השמיטה כשאלה מעשית שעוררה ויכוח בקרב בני המושבות הראשונות ואנשי היישוב הישן בירושלים, לקראת שמיטת תרמ"ט (1889).

מוזיאון הרב מוהליבר במזכרת בתיה המופעל על ידי עמותת ציוני דרך (2)
מוזיאון הרב מוהליבר במזכרת בתיה המופעל על ידי עמותת ציוני דרך (2)

אף שהיו רבנים שהציעו כפתרון את היתר המכירה שמאפשר להמשיך לעבוד בשדה (אשר נמכר לגוי, בדומה למכירת חמץ בפסח) – מזכרת בתיה הייתה המושבה היחידה שלא סמכה על היתר זה ומייסדיה שמטו לחלוטין את שדותיהם ולא עבדו אותם. מסיבה זו הפכה מזכרת בתיה למרכז ההתעניינות הציבורית בארץ ובעולם.
בלב מושבת הברון – מזכרת בתיה, שוכן מוזיאון הרב מוהליבר המופעל על ידי עמותת ציוני דרך, במוזיאון מיצג אורקולי עם סקירה של תולדות חיבת ציון ודמותו רבת הפעלים של הרב מוהליבר, וסרט "השמיטה הראשונה" המתאר את מאבקם של מיסדי המושבה מול פקידי הברון רוטשילד,  הסיורים באתרי המושבה מאפשרים  הכרות חוויתית ובלתי אמצעית עם הדמויות ששילבו
לימוד ומעשה חזון ומציאות.
סיפורה של מזכרת בתיה שנולדה מתוך חלום מתמצת את תולדות עם ישראל בימים שקדמו להקמת המדינה, לרגל שנת השמיטה הנוכחית, התשפ"ב, עורך "ציוני דרך – מרכז סיור ולימוד מזכרת בתיה" פעילות בנושא השמיטה לתלמידים ולציבור הרחב.  הפעילות מתאימה במיוחד לשנת השמיטה עם מדריכם/ות מקצועיים מהמגזר החרדי בעלי תו תקן.
עמותת ציוני דרך פעילה עם סיורים מלאי חוויות וידע מעמיק בהיסטוריה, תנ"ך וטבע של ארץ ישראל באזורי השפלה והר, מישור החוף, כרמל וגליל תחתון. שר

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים