0001-11552023399_20201001_195947_0000

מי מפחד מהחרדה? – סדרת כתבות עם עדנה גלבוע.

כתבה: שולמית עזני

 

עדנה גלבוע מטפלת ותיקה ומוערכת, מטפלת בין השאר בחרדות וטראומות, לקויות למידה והפרעות קשב, בעלת מכון לגישה נוירומוטרית.
היום נתמקד בחרדות ודרכי התמודדות.
"את סובלת מחרדות, אני אומרת לך", ניסיתי להרגיע את החברה שלי שחוותה התקף חרדה שכלל פעימות לב מואצות, תחושת עילפון, ותסריטי אימה בראשה.
"אני יודעת, אני מרגישה שזה עדיין בשליטה , אבל החרדות עוצרות אותי מלהתקדם.
"את חייבת לטפל בחרדות שלך, את צעירה, וחרדות יכולות להשתלט לך על החיים".
כמו שהם השתלטו עלי,התקפי חרדה…אם הדבר השתלט אחרייך ואת מרגישה שהוא משבש לך את סדר היום, את שוקעת לתחושת החרדה, את חייבת טיפול.
וככה הגענו אל עדנה גלבוע, שבימים אילו היא עסוקה יותר מתמיד בעזרה לאנשים שמתמודדים עם חרדות.
אין כמעט אדם שלא חווה התקף חרדה בחייו, זה יכול להסתיים בהתקף קטן לפני מבחן או פרויקט, זה יכול לתקפוץ באמצע החיים, ככה עם קוצר נשימה, ופאניקה שמשתלטת….
בימים אלו החרדות הן חלק בלתי נפרד מחיי רבים וטובים, עדנה בקושי התפנתה לשוחח איתי, היא עמוסה מאד, בימים אלו מתמודדת עם מתקפת טלפונים ומטופלים הזקוקים לעזרתה, אנחנו בתקופה מאתגרת, כל העולם נמצא במגננה כזו או אחרת מפני המגפה העולמית, אל תפחדו מהחרדה, זה טבעי, לחוש עוררות, פחד וחרדה., שהרי מדובר באיום ממשי בריאותי וכלכלי. במצב כזה של חוסר ודאות, טבעי ונורמלי להרגיש פחד וחרדה ועימם גם עוררות פיזיולוגית שמתבטאת בהתקפי חרדה זה כשלעצמו מהווה בעיה, מעבר לפחד מהקורונה ההתקפים שתוקפים אותנו, הם איום ממשי ואמיתי לא פחות.
לשאלתי מה השאלות הנפוצות שמגיעות אליה.
היא מונה אותם במהירות. מתחילה עם החרדה הבריאותית ומשם לרשימת החרדות.
חרדה קיומית,חרדה כלכלית, חרדה משפחתית
בקיצור חרדות.
ופה אני עוצרת אותה ולו בכדי לקבל טיפול sos בעצמי.
כן, חרדה קיומית.
"אנחנו נמצאים במצב של חוסר ודאות, שלא כמו בחרדות מסוג אחר שאתה יודע תאריך תפוגה, שיש דרך להתמודד", מסבירה לי עדנה. "העולם כולו עובר טלטלה, רב הנסתר על הנגלה, ובינתיים, החרדה מאיימת על כולנו. זה התחיל בגל הראשון, פחדנו מאנשים, פחדנו ממשטחים, אז כן, חייבים להקפיד על הכללים ומעבר לזה, לשדר לילדים עסקים כרגיל, חייבים להעמיד מבוגר אחראי שהוא יהיה הנחמן שי של הקורונה, להעביר מידע שחייבים, לשדר חוזקה, וכן, זה הזמן גם לאמונה, נעשה השתדלות ונאמין שהכל יסתדר לטובה.
בקשר לחרדה הכלכלית, עדנה אומרת שדווקא עכשיו זה הזמן לבדק בית פנימי, אם חלילה איבדתם את מקום עבודתכם, זה קשה עד מאד, אבל נסו לא לתת ליאוש להשתלט, חפשו אפיקים חדשים, לצד החיפוש והניסיון לדייק מותר וכדאי לבדוק איפה אפשר לחסוך,
תבדקו היטב מה אתם קונים בסופר, תגלו שירידה לפרטים יכולה לחסוך אלפי שקלים!!!
חרדה משפחתית, איפה הימים שהקיטורים שלנו עסקו בזמן עם הילדים, אנחנו לא מבלים מספיק עם הילדים, אני חוזרת מאוחר הביתה מהעבודה, לחלק גדול מאיתנו המשפטים האלה הם היסטוריה, חלקינו נאלצים לעבוד מהבית, ותוך כדי להעסיק חבורת ילדים, אין מערכת חינוך שפועלת כרגע, זה קשה ומתיש.
חובה, חובה, חובה, לשמור על שגרה יומית, עדנה ממליצה להתעקש על איזהשהוא סדר יום, ולא לאפשר לילדים להחליף יום ולילה, וכמובן להילחם בכמות זמן המסכים שהילדים שלנו צורכים. (וגם אנחנו..)
קל להגיד, אני אומרת לה, ועדיין, מצאתי את עצמי אתמול מכבה את המזגן כבשעות אחר הצהריים פותחת חלונות ויושבת עם הילד לתרגל קריאה.
בתקופת הסגר עדנה גלבוע מתנדבת ומעניקה שעות יעוץ לכל מי שזקוק לה. אתם בחרדה עמוקה, הילדים חווים התקפי חרדה, קדימה עדנה מחכה לכם.
כתבה ראשונה בסדרה שתעסוק בהתמודדות בתקופה זו, הכתבה הבאה תדבר על בדידות, ריקנות, אלימות במשפחה ועוד נושאים מסממני התקופה.
הגולשים מוזמנים לשאול שאלות גם דרך האתר וגם באופן טלפוני.
מספר הטלפון של הקליניקה, השיחות מועברות לעדנה לטיפול.

9522877- 03

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים