00IMG-6720

מגאולת הלב לגאולת עולמים

המותג הייחודי שנולד לעולמינו לפני חודשים ספורים. מי היא האישה המיוחדת שעומדת מאחוריו? מה המשמעות מאחורי השם המקורי כ"כ שבחרה לו? וגם איך הכל מתנקז לכיסופי גאולה בימים שהלב של כולנו מדמם על הריצפה... ראיון עם אסתר זומר- האישה וההשראה.

את אסתר הכרתי במסגרת התיכון, היא הייתה גדולה ממני בשלוש שנים ותמיד ראיתי בה מקור להשראה. בחורה שמאמינה בצדקת דרכה ופוסעת בה בפשטות וביופי שובה כזה… כזה שגורם לך לרצות גם…

הסטייל האופנתי הבלתי מתאמץ שלה תמיד קרץ לי ושלח אותי למחוזות של חופש וחיבור לטבע ולאמונה יחד.

מסתמן כי לא טעיתי באבחנה שלי באותן השנים. כי עברו להם ימים וחלפו עונות והנה, האישה המיוחדת שהיא צמחה להיות השיקה מותג אופנה ייחודי בסוגו. ליבא שמו.

צילום עופרה הרמן ונעמה ארואס

אז אנחנו יושבות לשיחה, בצל ימים טרופים אלו לדבר קצת, לדבר על מה שקורה בחוץ ועל מה שקורה בפנים. על מלחמות, סערות ורגיעות. על שלומו של המותג בימים אלו והתפתחותו הלאה בהשראתם.

ליבא הוא מותג שהעבודה סביבו הייתה ארוכה ותובענית אבל אחרי חבלי הלידה הוא ראה אור לקראת ראש השנה האחרון, ולא בכדי. המותג מדבר אופנה צנועה ברוח כפרית- רומנטית שמתאימה בדיוק לזמן בו משב של התחדשות מתחיל את תנועתו ביקום. כל הבדים, איך לא, טבעיים במאה אחוז. הדגש העיקרי הוא על עיצובים רכים ונשיים מלאי בד שיק ופשטות ביחד.

מדוע בחרת דווקא בשם ליבא כשם המותג שלך?

השם ליבא מבטא חיבור ללב, למהות, אל עצמינו. אני מאמינה שבגדים הם ביטוי ללב, לבקשה פנימית, למהויות שונות שאנו שואפות ללבוש. הבגדים של ליבא באים לחבר אותך על הנשיות הרכות והטבעיות הקיימת בנו.

איך התחושות בימים אלו?

"אז בימים אלו, כמו כולם. הלב מדמם ואין באמת יכולת להסביר את הכאוס המתחולל בו. ריקוד בין יאוש לאמונה (אביתר בנאי)…"

"כשהתחילה המלחמה לא הייתי מסוגלת להמשיך פעילות ברשתות החברתיות, התחפרתי עמוק במיטה והרגשתי איך הכל נסגר ומתמלא בעננה של סגר הלב והגוף. לאט לאט כשהבנתי שנותר לי רק להחזיק באמונה שהכל מכוון ואין רע יורד מלמעלה הצצתי מעבר לשמיכה ותהיתי מה תפקידי עכשיו. מה בורא עולם רוצה מאיתנו בימים אלו…

פתאום חשבתי לעצמי שיש לי הזכות להביא עם הפריטים של ליבא מעט שמחה לנשות ישראל הגיבורות, כל אחת ואחת בבחינתה. אנחנו לובשות גאולה, לשם אני מכוונת" היא אומרת בעיניים בורקות, מלאות תקווה לימים שמחים שבהם נדע כי כבר הכל מאחורינו. כל הגלות הארוכה, המייסרת והסורטת הזו, וכי לפנינו רק אור ושמחה ובית מקדש שלישי.

צילום: עופרה הרמן ונעמה ארואס

האם העסק ממשיך לעבוד כרגע או שלקחתם הפסקה?

"אז כן, העסק ממשיך לפעול, אני ממשיכה לשלוח חבילות. אומנם המשלוחים מעט מתעכבים אבל מעט הנחמה שיש בבגד מגיעה ליעדה ברגע הנכון. כמובן שהורדנו מחירים על מנת להנגיש את הפריטים עד כמה שאפשר לכל החפצה."

מה את אומרת לעצמך שמחזק  ונותן לך נקודות של אור בזמן הזה?

אני מאמינה שתפקידנו להכין את הכלי לאור העצום שבא אלינו ורואים את זה ברחובות. האחדות העצומה והלב שלא מוותר על החיים. כל אישה מכינה כלי בדרכה."

עד כמה קשה להמשיך לנהל עסק בזמן מלחמה?

"בתור עסק ישראלי מתחיל, זה לא פשוט לשרוד את תקופת הסבלנות שנכפתה עלינו בלי שום תכנון מראש. ייצור התכנים מצידי, פחת משמעותית  וכמוני עם ישראל כואב כאבים פרטיים  וכללים. אבל אני מאמינה שמה שצריך להגיע יגיע, העסק לא מתנהל כרגע מתוך מוטיבציה להרוויח אלא מתוך מוטיבציה לחזק את הלב."

צילום מסך מתוך עמוד עמוד האינסגרם של ליבא

עם ישראל תמיד מסתכל קדימה גם בתקופות הכי קשות שלו. האם מתוך המקום החשוך הזה נולד בך רעיון, השראה לעיצוב חדש?

"בתקופה הזו קיבלתי המון פניות מיוחדות של נשים שרכשו את שימלת הגאולה שלהן, הן חיפשו שימלה לקבל את פניי הגאולה ומצאו אותה בליבא- אז הבנתי שאין לי רשות מלמעלה להפסיק. ליבא פה בעיקר עכשיו, חלק מהכנת הכלי.

מתוך זה נולד חלום ליצור קולקציה ייחודית שמהווה את המהות שלנו כנשים שמצפות לגאולה- זה יגיע."

צילום: עופרה הרמן ונעמה ארואס

מוזמנות לעקוב אחרי אסתר בעמוד האינסטגרם של המותג: https://www.instagram.com/liba_ester/

להזמנות באתר: libafashion.com

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים