Whatsapp Image 2022 11 16 At 14.18.08

לרוץ איתה: כל הטיפים לבחירת נעלי ספורט חדשות.

אז למה חשוב לעשות ספורט? ואם כבר רוצים להתחיל אז במה צריך להצטייד? ואיך בוחרים כדי שיהיה איכותי במקסימום עבורי? כל זאת ועוד מפורט בשורות הבאות...

הגיע החורף ולמי אין נטייה או חלום ורוד לבוא לבית אחרי יום עבודה  ולשבת בתוך כירבולית על הספה עם כוס תה או קפה וכמה עוגיות? נכון, זו נטייתנו הטבעית בחורף, להתכנס פנימה , להתחמם ולהנות ממה שהבית מציע אבל הייתי רוצה להציע דרך נוספת להתחמם בעונה הקרה, דרך שמעניקה לנו עוד רווחים רבים ועצומים והיא אינה סותרת את הפינוקים האחרים, היא רק דורשת מאיתנו שעה של מאמץ , ולא טעיתם אכן התכוונתי – לספורט!

ספורט יכול לעשות לנו הרבה טוב בחיים ועוזר לנו לשמור על גוף בריא, וחשוב מכך על נפש בריאה.  מניעת מחלות, זרימה של הדם, ערנות, הפרשת הורמונים של שמחה וסיפוק הם רק חלק מסך הרווחים, משמעותו של דבר כי לעשיית ספורט יש ערך ומטרה משמעותית הרבה יותר מ- רק להיראות טוב ולשוות לגופנו מראה חטוב.

Hok164w Pabf 2 1
נעלי ספורט נשים הוקה ארהי 6 רחבות בצבע כחול – Hoka Arahi Wide 6 ברשת We Shooes
מחיר: 699.90 ש"ח
צילום : עמירם בן שי

דור האינסטנט של ימינו כמעט ואינו מכיר עבודת כפיים מהי. רובנו יושבים במשרדים מאחורי מחשבים ומבלים שם את מרבית שעות היום, יתירה מכך גם בעבודות הבית יש לנו הקלות רבות ומשמעותיות וזה לא סוד שהמבוגרים צודקים באמירתם "זה דור חלש". אכן אנחנו מאמצים את הגוף הרבה פחות מבעבר וכתוצאה מכך הגוף שלנו חלש באופן משמעותי. אם כן , עלינו להתייחס אל העובדות ברצינות ולעשות פעולות יזומות שיחזקו את גופנו- שעה של ספורט ביום. ואם אתם קצרים בזמן גם חצי שעה של פעילות עצימה כמו קפיצה בחבל, ריצה וכד' תספיק.

פעילות גופנית לאורך זמן גורמת לכך שבכל פעימה של הלב הוא יצליח להזרים כמות גדולה יותר של דם , בנוסף מערכת כלי הדם הופכת לגמישה יותר וכתוצאה מכך זרימת הדם הופכת חופשית ומסתמנת ירידה ניכרת בלחץ הדם.

אם לסכם את הדברים בכמה מילים, לפעילות גופנית יש מתנות רבות להעניק לנו וכל זאת ובלבד שנשקיע ונתמיד בה. 

מתי מומלץ לעשות ספורט?

נכון שהחלום של רובנו הוא לקום שעה לפני הזמן, לצאת לריצה טובה ואז לחזור מלאי אנרגיות לבית, לארגן את הילדים ולצאת בחיוך אל היום שלפנינו. אז חוץ מהיותו חלום טוב הוא גם חלום מומלץ מאוד. בבוקר הקיבה עוד ריקה והגוף עירני ומלא בכח כך שיוכל למצות את הפעילות ולהגיע לעצימות מרבית. תרומה נוספת של עשיית ספורט בבוקר היא שכך הגוף מתחמם והדבר עוזר למערכת העיכול לעבוד בצורה טובה יותר.

אמנם אם החלום על קימה מוקדמת קשה להשגה כמובן שפעילות גופנית חשובה ויעילה גם אם עושים אותה לאורך שעות היום- בצהריים ובערב, אך יש להקפיד על מרווח של לפחות כשעתיים בין ארוחה לבין הפעילות.  

מה הציוד הנדרש לספורט?

לא הרבה, אבל המעט שכן נדרש צריך להיות איכותי.

אז בסך הכל נסכם בשני פריטים התחלתיים- טייץ נוח וכמובן נעלי ספורט.

מה חשוב לבדוק בנעלי ספורט?

משיחה עם גלית ברינבוים – נבון רצה למרחקים ארוכים וזוכה בתואר "הישראלית שרצה את המרחק הגדול בהיסטוריה"  הגעתי לכמה מסקנות חשובות וכמובן קיבלתי עצות כיצד לבחור את הנעל הנכונה ביותר עבור פעילות ספורטיבית.

ראשית, צריך לזכור שמי שבוחר לעשות ספורט זו בחירה באורח חיים בריא.

ולנעליים תפקיד חשוב באורח החיים הזה כיון שביכולתן להפוך לנו את חווית הספורט לנוחה, כיפית ומעל הכל לחוויה בטוחה.

אם חשבתם שכל נעל ספורט איכותית מתאימה לכל אדם הרי שטעות בידכם, נעל ספורט טובה זה עניין אינדיבידואלי. יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים והם: סוג הפעילות (ריצה, הליכה וכו') אזור הפעילות (על חול, על משטח קשה ) , כמות הפעילות (שעתיים בשבוע או 10 שעות בשבוע), מבנה גוף ומבנה הרגל ולפיהם יש להתאים את הנעל .

ישנן נעליים שמתאימות להליכה אך לא לריצה או לתחרות, וכן להפך. ישנן נעליים שמתאימות לפעילות בחול ולא מתאימות למשטח יציב כמו כביש או מדרכה. יש שיתאימו לאדם גבוה, בעל מבנה גוף רחב ויש אחרות שיתאימו יותר לאדם נמוך ובעל מבנה גוף קטן. בנוסף יש סוגים שונים של מבנה כף רגל- רחב, צר או ממוצע וגם עליהם יש לתת את הדעת בתוך סך השיקולים .

נעל טובה שמותאמת במדויק לספורטאי תעניק לו תועלת רבה, תשפר את ביצועיו ותגן על רגליו מפני פציעות שעלולות לרתק אותו או להזיק לו באופן בלתי הפיך.

אחרי שהסברנו על החשיבות של נעל טובה המדויקת למתאמן באופן אישי, אפשר להבין כי עבור קנייה כזו נבחר בחנות שאנו כבר מכירים וסומכים על כך שהשירות הניתן בה הוא מקצועי ואמין או לכל הפחות נבחר בחנות שקיבלנו עליה המלצות מאנשים בעלי ניסיון. מוכר טוב ישאל את השאלות הנכונות בכדי להתאים את הטוב ביותר ללקוח.

אז אחרי שבחרת את החנות הנכונה וסיפרת מה סוג הספורט שאת חובבת ומהן מטרותייך, המוכר התאים לך נעל וגמר עליה את ההלל ואת כבר משוכנעת שהיא המושלמת עבורך, עצרי! זה הזמן למדוד, לצעוד איתה, להתנסות, להרגיש אותה מעבר לתיאוריה שהמוכר דקלם לפנייך בדקות האחרונות, ואם צריך אז זה גם הזמן להפעיל את חוש הביקורת כי מי ידע יותר טוב ממך? אף אחד כמובן, בסופו של דבר את תצטרכי להחליט אם היא נכונה וטובה לך, אם כיף לך איתה או לא, הנעל מעל הכל צריכה להיות נוחה. 

טיפ נוסף וחשוב: בד"כ כשקונים נעליים המיועדות לריצה, צריך להקפיד לקחת חצי מידה מעל המידה הקבועה שלך כך שבקצה הנעל , היכן שהאצבעות ממוקמות (האזור המכונה קופסת הנעליים) יהיה מקום לאצבעות לנוע בחופשיות. מה גם שהרגל נמתחת במהלך הפעילות ובמיוחד בקיץ כשחם יותר, ולכן יש לקחת בחשבון שאורך כף הרגל הוא דינאמי, אומנם באופן מינורי יחסית , אבל חשוב מאוד להתייחס לכך בקניית הנעל.  

אז בחרת? שילמת? התלהבת? מצוין

ועכשיו להמלצה האחרונה לפני שאת הולכת להשוויץ לעיני כולם- תנעלי אותן בבית, זה הזמן לבחון אותן באמת. לא פעם אנחנו מונעים ממילים או מחמאות שקיבלנו או מלחץ שהמוכר הפעיל עלינו בדרכיו המתוחכמות והמוכרות, ואולי לא הייתה לנו היכולת לבדוק אותן מספיק בעיני עצמנו וגופנו בלבד- אם הן מספיק נוחות, כיפיות, אז זה בדיוק הזמן. מרגיש לך טוב?

ת-ת-ח-ד-ש-י! ורוצי בדרכים ישרות!

לדגמים נוספים אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו:

נעלי נשים

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים