נרות-שבת-1

לכבוד שבת קודש: איך תכניסי שבת מוקדם?

גם את חולמת להכניס שבת בנחת אבל לא יודעת איך? אז הדברים הבאים בשבילך באהבה וברכת הצלחה.

"תזכנו לקבל שבתות בנחת" זו התפילה שלי בכל ערב שבת, ולא סתם. להדלקת נרות אני בדרך כלל מגיעה עם הנשמה ביד אחת ועם יד שנייה שעוד קושרת כיסוי ראש של אחרי מקלחת. (אחרי שאדליק נרות יהיה לי יותר זמן לחבוש פאה).

ותמיד יש לי בראש את התסריט החלומי הזה של אווירת נחת שיורדת על העולם ועלינו אחרי הדלקת נרות. אך לצערי אצלינו מתרחש התסריט ההפוך, כי הפקודות ממשיכות לצאת ממני אל כל מי שלוקח את הזמן עד השקיעה. "צריך שעון שבת, אה… ותחבר את הפלטה, תכבה את המיחם. תזיז את המוקצה מהשולחן."

וזה נגמר רק כשאני רואה את השמש מאותתת לי בלכתה שהנה, הנה יום שבת יורד על העולם. הנה קודש להתראות חול.  

ואז מגיע הרגע שייחלתי לו כבר מיום חמישי בבוקר ולפעמים אפילו מרביעי. יושבת על הספה, ספר טוב ועכשיו נשימה עמוקה, זהו, הגיעה המנוחה. ועם מנוחת הגוף הראש אוטומטית מתחיל בפעולה. המחשבות בראש מתחילות לרוץ ומנסות להתנקז לידי מסקנות- מה נעשה שבת הבאה בכדי לא להגיע שוב להדלקת נרות בצורה כזו?

מה אפשר להכין מוקדם יותר? מה אפשר לעשות אחרת?

אז הנה כמה טיפים שאספתי במהלך ערבי שבת מעין אלו על הספה בבית.

כל עניין בחייו של יהודי מצריך תפילה, אז לפני הכל ואחרי הכל תתפללי על זה. פשוט, במילים שלך "ה' תזכה אותנו להכניס שבת בנחת, בזמן ובכיף!"

גיהוץ חולצות – זה בדיוק מסוג הדברים שנתפסים במחשבה כדבר שולי ו- "שתי דקות, בקטנה"…

אבל כשהמלאכה הזו נשארת לשעה האחרונה לפני כניסת השבת היא כבר ממש לא רק "שתי דקות" והיא אפילו ממש "בגדולה". אז ההמלצה שלי- גיהוץ בגדים וחולצות דאגי שייעשה כבר ביום שלישי או רביעי בערב. כך גם הגיהוץ יהיה בנחת וגם תהני ממד לחץ נמוך יותר בערב שבת.

ספונג'ה – עשי ביום חמישי . נכון שהכי כיף להיכנס לשבת שנייה אחרי הסמרטוט היבש, אין ספק, אבל אם זה עולה במחיר של לחץ מיותר ביום ששי אז כבר אין עניין. שטיפה בעצמה דורשת הרבה התארגנות לפני ואחרי. לסדר קודם את הבית, להרים חפצים שנמצאים על הרצפה ולאחר מכן להחזיר הכל למקומו.

ואם את חוששים שעד יום ששי הבית עוד עלול קצת להתלכלך טטאי והעבירי סמרטוט יבש לפני שבת. אבל כך לפחות הנקיון המשמעותי והיסודי כבר מאחורייך.

בעבודות המטבח יש להתחיל בהכנות של המאכלים העיקריים לשבת ולאחר מכן להתפנות למיני תוספות, סלטים ועוגות. קבעי שעה מסוימת- לפחות שעתיים וחצי לפני שבת שבה את מסיימת את כל העיסוקים במטבח ומתפנה להתארגן בעצמך.

וטיפ אחרון!

בד"כ מקננת בנו האשליה שיש עוד זמן רב להדלקת נרות, שאנחנו יכולים עוד להספיק כמה דברים ואפילו להתמהמה קצת, מה שבאופן גורף מסתבר כשגוי לחלוטין. ולכן, תמיד תגידי לעצמך שזמן הדלקת נרות הוא חצי שעה לפני הזמן האמיתי. כך, תקבלי תמריץ להזדרז יותר וגם כשתאחרי כביכול לזמן הדלקת נרות, תגיעי בזמן!

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים