כושר בהיריון

כושר בהיריון: הליכה או בדיחה

אי אפשר בלי כמה מילים על כושר. אל תברחי למקרר, החלק הזה יהיה קצר ביותר. כמעט כמו התקופה שבה באמת תעשי כושר בזמן ההיריון.

יש נשים שממשיכות להתעמל גם כשהן בהיריון. שימו לב לדגש "ממשיכות", כלומר מאז ומתמיד הן התעמלו.

כל השאר חושבות להתעמל, מתכננות להתעמל, מתכוונות להתעמל, נרשמות להתעמלות, מתעמלות חלקית. לשלב הזה, כמו להיריון, יש שלושה חלקים.

בשליש הראשון את לוקחת את ההתעמלות בהליכה. בקלילות רבה את הולכת מהמיטה לכיור, מהסלון לכיור, מהדלת לכיור, מחדר השינה לכיור.

בשליש השני את כבר מרגישה מצוין. את מבררת איפה החוג הקרוב להתעמלות לנשים הרות. מאחר שאת בהיריון, דורשים ממך (ובצדק!) אישור מהרופא. את קצת מתעצלת ומחליטה שבעצם לא צריך חוג, אפשר פשוט לעשות הליכה. אז את ממשיכה ללכת. את הולכת לקנות בגדי היריון, את הולכת לספר לכל החברות שלך שאת בהיריון, את גם מקפידה ללכת לרופא…

בשליש השלישי את מגלה שכל הליכה היא אימון כושר בפני עצמו. ת נזכרת בשיר הילדים הידוע "לשבת, לקום",, בזמן שאת מנסה לשנות את התנוחה מישיבה לקימה וליפך. ובכל זאת, את משתדלת להרבות בהליכה, כי אומרים שהיא מזרזת לידה. ובסופו של יום מגיע יום ההליכה הגדול מכולם – את הולכת לבית החולים ללדת.

צחוק צחוק ועכשיו ברצינות.

חשוב ביותר לשלב פעילות גופנית במהלך ההריון, מעבר לבריאות שלך כאם,  חשוב לבריאות האם והעובר. עם זאת, לא זה הזמן לנסות להגיע לכושר מטורף ולבצע אימונים חזקים אם אינך רגילה לכך. ולכן הטיפ הראשון שלנו הוא:

התחילי בפעילות קלה, הליכה קלה, אופני כושר, מכשיר סטפר.

המינון הוא, יום כן יום לא,

והמלצה היא פעילות ספורט כחצי שעה בכל פעם.

והעיקר שתגיע שעת הלידה, שהלידה תהיה מהירה וקלה.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים