צילום: עמירם בן ישי

ברפוט – אם גם אתם רוצים לרוץ ברגליים יחפות… יש לנו את הפתרון

במשך שנים חוקרים ברחבי העולם מנסים לבדוק ולחקור האם ריצה ברגליים יחפות בריאה יותר, מריצה עם נעלי ספורט. האם כדי לכם ללכת "ברפוט" או שאתם חושפים את עצמיכם לפציעות .ויש גם את התשובה שתיתן מענה אמיתי,

בוב סקטסון רץ כחמישים שנה ללא נעלים, והשתתף בעשרות מרתונים, והוא לא היחיד, בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה שהפכה לטרנד מרתק, הריצה היחפה. הטרנד נולד מתוך דיונים ומחשבה שריצה יחפה בריאה יותר מריצה עם נעליים.  מקצוענים רבים הביאו עדויות על רצים חובבנים ומקצועניים כאחד שרצים ללא נעליים, מתוך אמונה שאכן הריצה היחפה עדיפה יותר

האומנם? מדובר בדיון עמוק ורציני

בעקבות עדויות רבות המצטברות על רצים מקצועניים וחובבנים הרצים ללא נעליים, גובר הדיון בקרב קהילת הרצים ועולה השאלה המתבקשת, האם ריצה ברגליים יחפות בריאה יותר?

 הטיעון הכי רציני של מצדדי הריצה היחפה היא כי נעל הריצה המודרנית כפי שאנחנו מכירים אותה, מורידה את השימוש במנגנון הטבעי של כף הרגל לבצע התאמות לפי משטחי הריה, אין לכף הרגל את היכולת לחוש את הקרקע כפי שהיא.

לטווח הארוך, הרגל שנתונה בנעל מגבילה את השימוש בשרירים הפנימיים של כף הרגל, מה שגורם לטווח ארוך יותר לחולשה באותם שרירים וכך נוצר מעגל של פציעות מובלות, בין פציעות בכפות הרגליים ועד פציעות ברכיים ועוד.

במחקרים רבים שנעשו ועקבו אחר תרבויות ברחבי העולם בכפרים ושבטים שנוהגים לרוץ ללא נעליים, עולה, כי הפציעות באותן מקומות נמוכות בהרבה מהפציעות של הרצים עם נעליים.

המחקרים והטרנד גרמו לרבים וטובים רצון להצטרף לריצה והליכה ברגליים יחפות, אבל רגע לפני שאתם רוצים לעשות את המעבר הזה, חשוב לציין, שחובה לבצע התאמות לפני המעבר, השינויים דורשים מהרצים לשנות את טכניקת הריצה, והשימוש בשרירים של הרגליים וכפות הרגליים, חובה לשלב בתחילה ריצה יחפה כחלק מהאימונים.

והנה בשורה משמחת מאד, המותג זירו הגיע לארץ, המותג שמתמחה בנעלי ברפוט.

מטרתן של הנעליים המינימליסטיות היא לדמות ככל הניתן הליכה יחפה תוך הגנה בסיסית לכפות הרגליים והפרעה מינימלית לתנועה טבעית.

נעלי ברפוט מעודדות את כף הרגל לנוע בצורה טבעית יותר, מה שתומך בהפעלה ובחיזוק השרירים שלא פעילים "בנעליים רגילות".

בנוסף, הן מאריכות גידים, משפרות יציבה ואיזון, אחיזה בקרקע, מסייעות לגמישות ועוד.

המותג זירו הוקם בשנת 2008 על ידי בעל ואישה שחיפשו פתרון לבעיה האישית שלהם, לרוץ יחפים עם נעליים. מהות המותג הוא לתת לרגליים שלכם את החופש לזוז ולהימתח בצורה הכי טבעית שאפשר עם מינימום הגבלה ומקסימום מרחב.

לאחר שסטיבן יצר את הסנדל הראשון לאשתו לינה הם הבינו שיש להם אפשרות לשתף את העולם ביצירה ייחודית, ומאז הם ממשיכים להתפתח ולהתקדם. לינה וסטיבן מאמינים שנוחות אמיתית מגיעה מלתת לרגליים שלכם לעשות מה ״שטבעי להם״ והלקוחות מאמינים שזאת נעל משנת חיים.

זירו מתמקדים במספר סוגי נעליים: נעלי הרים, נעלי טיולים ואף סנדלים. הייחודיות של כל הדגמים היא הסולייה הדקה מה שנקרא בשפה המקצועית ברפוט להיות עם ולהרגיש בלי. בנוסף,הן גמישות, קלות משקל ועם גפת רשת נושמת. לדגמי ההרים יש אף טכנולוגיה ששומרת ומבודדת חום ומשמשות לך הגנה מלאה מפני מים.
ונסיים באנקדוטה מרתקת, אבבה ביקלה הצליח במרתון שנערך באולימפיאדת רומא ב1960 והוא היה אחד הספורטאים שבשרו על ריצה יחפה בקרב רצים מקצוענים. הריצה היחפה שלו נולדה אולי במקרה… זוג הנעליים שהכינו לו לא התאימו למידת רגליו, הוא לא נבהל והחל לרוץ ברגליים יחפות. רץ כל הדרך אל הניצחון. אז אם גם אתם רוצים להצטרף לטרנד ההליכה או הריצה ברגליים יחפות, עם המותג זירו תרוצו עם ותלכו בלי.

את נעלי המותג ניתן להשיג בסניפי רשת ווישוז או באתר האונליין: weshoes.co.il

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים