WhatsApp Image 2021-05-13 at 15.38.26

כאיש אחד בלב אחד – חג של אחדות ואהבה – חג השבועות

התורה, לא ירדה אל העולם סתם כך. אל ישראל, בניו אהוביו של בורא עולם ״כי כל העולם ומלואו, הכל לא נברא אלא בשביל ישראל" // ריקי לוי, נדל"ן

כותב רבי נחמן ״ועיקר הכוונה שברא כל העולם בשביל ישראל היה כדי שישראל יעשו רצונו, ושיחזרו וידבקו בשורשן, דהיינו שיחזרו ויוכללו בו יתברך".
שבשעה שירדו נשמות ישראל לעולם ויעסקו בתורת ה', או אז יוצדק קיומו של עולם, כי באמצעות פעולותיהם הקדושות ירוממו ויינשאו ישראל את הבריאה כולה.

"וכל דבר יש לו לב, וגם העולם בכללו יש לו לב וישראל, הם לב העולם כולו, בהיות חיות הבריאה כולה תלויה בהם ובמעשיהם״
כאמור- אנחנו הלב של העולם !!
ואם כן, אין די באהבת התורה ובאהבת ה' נותנה. בכדי להיות ראויים לקבלה מוכרחים גם לאהוב את ישראל, מקבלי התורה ונושאיה בעולם השפל הזה.

ואם יש לכל יהודי שורש באותיות התורה, נשמתו היא חלק מן התורה ממש, "חתיכת" תורה בלבוש בשר ודם.
"וזה בחינת "ואהבת לרעך כמוך" אמר רבי עקיבא: זה כלל גדול בתורה – כי כל התורה תלויה בזה !! על כן, כשיש אהבה בין ישראל, אזי יש שלמות לתורה". – נקודת האהבה .

כותב רבי נתן ומוסיף "כי אי אפשר לקיים את התורה והמצוות כי אם על ידי בחינת רצון – כי עיקר עבודת ה' הוא בחינת הרצון, וכל אחד, כפי מה שמרגיל עצמו לחזק רצונו כלפי השם יתברך ברצון חזק ביותר כמו כן הוא זוכה להתקרב לה' יתברך, לתורתו ולמצוותיו.
והכלל ברצון כי אם על ידי אחדות, אהבה ושלום, שיוכללו כל ישראל יחד באהבה ואחדות גדול. על כן זכו לקבל את התורה בשבועות… על ידי האחדות המופלא שהיה ביניהם !!

וכמו שכתוב במתן בתורה "כאיש אחד, בלב אחד". שהאחדות והאהבה בין נשמות ישראל היא התנאי ההכרחי והכלי היחיד המאפשר להכיל את התורה וגודל אורה.

שלש אהבות אלו: אהבת ה',
אהבת התורה
ואהבת ישראל,
הן גם המסר העיקרי של אור-העולם, רבי ישראל בעל שם טוב, שהיום, בחג השבועות, הוא יום פטירתו, כך אמר:  "אני באתי לעולם הזה להראות דרך אחרת – (לא דרך סיגופים והתעניות שנהגו הצדיקים בדורות הקדמונים) והדרך היא שיראה האדם להמשיך על עצמו שלשה דברים הללו:
היינו אהבת ה', ואהבת ישראל, ואהבת התורה, ואין צריך לעשות סגופים". דרך זו, היא המשך ישיר ומדויק למה שהחלו בו רבי עקיבא ורבי שמעון בר-יוחאי תלמידו, ועל כן "ובני ישראל יוצאים ביד רמה"
שנזכה בתקופה הזו
בזכות רבי שמעון בר יוחאי
הבעל שם טוב הקדוש שנפטר בשבועות
ובזכות התורה הקדושה שאנחנו מקבלים השבועות
להתחזק באהבת ישראל , באחדות ישראל ובאהבת חינם !

חג שבועות שמח
ריקי לוי – נדל״ן

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים