"טהורה את": על טהרה, טבילה ומה שביניהן

ספר חדש: 'טהורה את' מאת ד"ר חנה קטן

הרבנית ד"ר חנה קטן מוּכֶּרֶת כבר שנים רבות בפעילויותיה הברוכות להרמת קרנו של הבית היהודי על כל היבטיו, בעבודתה הרפואית, בהרצאותיה ובפרסומיה הרבים, ובסדרת הספרים שכבר הוציאה לאור לתועלת נשות ישראל ובני זוגן. ספר חדש זה, 'טהורה את', שנכתב מתוך ידע הלכתי ורפואי רחב ורגישות רבה, עתיד להביא תועלת רבה לכל בית יהודי. עיקר עיסוקו בהצגת אירועים ודילמות הקשורים לטהרה ולטבילה מתוך חיי היומיום בבית יהודי 'נורמטיבי', אך הוא מתייחס גם, לפעמים בהרחבה, למקרי קיצון שונים – כגון טהרת הבית כאשר קיימת אלימות במשפחה, בהקשר של בעיות רפואיות ונכויות למיניהן, במצבי לחץ ושעות-דחק מסוגים שונים, הכל מניסיונה רב-השנים של ד"ר קטן בטיפול ובייעוץ לנשים מכל הסוגים בכל הגילים ובכל המצבים.

המחברת ממקדת את מבטה בין השאר ב'תומכי הטהרה' – הבלנית, מדריכת הכלות, בודקת הטהרה, הרופאה, הרב הפוסק וגם הבעל כמובן, והמבט על הטהרה והטבילה מזווית ראייתם לפעמים מאיר עיניים.

היא כותבת בהקדמתה שהטהרה אינה רק ההיפך מטומאה – טהרה היא מצב גופני ורוחני שמבוסס על כללים אלוקיים, ומתכתב עם קדושה, עם אצילות, עם מיוחדות ועם ייחוד. לכן, הרבה בעקבות תגובות שקיבלה מקוראות של ספריה הקודמים, היא החליטה לכתוב חיבור מיוחד על הטהרה והטבילה וכל מה שסובב אותן, והוא כולל סיפורים ואנקדוטות ותובנות בנושאים אלו. בספר כשישים פרקים בארבעה שערים: 'שער טהרה וטבילה' העוסק בדילמות וסיטואציות מיוחדות הקשורות להכנות לקראת הטבילה ולטבילה עצמה, 'שער אישות' שעוסק במפגש האינטימי בין בני הזוג, 'שער הריון ולידה' העוסק בקשיים בכניסה להריון ובתהליכים מיוחדים סביב להריון וללידה ולטהרה, ו'שער רפואה והלכה' שעוסק ביחסי האישה ועולם הרפואה וההלכה סביב לטהרה ולטבילה. אין זוג שלא ימצא את עצמו בספר.

ברוב הפרקים נוסף היבט הלכתי מאת הרב יואל קטן. את הספר מקדימים מכתבי ברכה חמים מאת הרב שמואל אליהו שליט"א ומאת הרבנית ימימה מזרחי.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים