Img 9082

ונסה רדגרייב בת ה-85 מוכיחה שיופי הוא לא עניין של גיל

סמל של אופנה בריטית בסיקסטיז, אך דווקא בשנים האחרונות הפכה לכוכבת סטייל בלתי מעורערת עם מותגי יוקרה המבקשים לאמץ את המראה הטבעי שלה, שלא מסתיר קמטים או שיער
נסה רדגרייב
סליחה, במי מדובר? השחקנית הבריטית, שהופיעה ביותר מ-60 סרטים וידועה גם במעורבותה הפוליטית (ולא, היא לא מחבבת במיוחד את ישראל), חוגגת יום הולדת 85 ומשמשת דוגמה מושלמת למה שאנחנו נוהגים לכנות "הזדקנות בחן".
רדגרייב היא חלק משושלת ענפה ומכובדת של שחקנים – אביה סר מייקל רדגרייב, אחותה לין רדגרייב ובנותיה נטשה המנוחה וג'ואלי ריצ'רדסון. היא הייתה נשואה שלוש פעמים, כולל לטימותי דלטון (לשעבר מר ג'יימס בונד), שצעיר ממנה בעשור. לפני ואחרי, כיכב בחייה השחקן האיטלקי פרנקו נרו, שאותו פגשה ב-1967, הביאה איתו בן לעולם והתחתנה איתו כמעט 40 שנה מאוחר יותר.
מהזווית הישראלית, במקרה של רדגרייב יש פיל בחדר שאי אפשר לפסוח עליו – היא שייכת לשמאל הרדיקלי באנגליה, שהתייצב בקביעות נגד המלחמה בווייטנאם, המלחמה בעירק, הנשק הגרעיני בעולם וגם מה שהיא כינתה "הבריונות הציונית". הפוליטיקה שלה צפויה כמו הצפה באיילון בגשם הראשון של החורף, אוטומטית ונטולת גווני ביניים. אם שחקני קולנוע רבים מעדיפים להימנע ממעורבות פוליטית משיקולי נוחות, היא ההקצנה של הגישה ההפוכה. שיא העימות שלה עם ישראל נרשם בפסטיבל סרטים בסיציליה בשנת 1982, שם תקפה פיזית את יוצרי הסרט הישראלי "חמסין" – הכי רחוק מאיפוק בריטי אלגנטי. בשפה עממית מכנים זאת "עוכרת ישראל".
למה אייקון? אחרי שגמרנו לתעב אותה על דעותיה הפוליטיות, אי אפשר להתעלם מהאופן שבו רדגרייב המאוחרת מאשררת את הקלישאה שיופי הוא לא עניין של גיל. היא שומרת על כל קמטיה ועל שיער לבן כשלג בתספורת אסופה, שממסגרת עיני בדולח צלולות. יש לה תווי פנים מרובעים וחזקים, ואלגנטיות טבעית שמגיעה בעסקת חבילה עם מבטא מרהיב ויכולות משחק יוצאות דופן.
את הרומן שלה עם עולם האופנה ניתן לזהות כבר בסרט המיתולוגי "יצרים" של מיכלאנג'לו אנטוניוני מ-1966, שמעבר למעמדו כפורץ דרך בזרם המודרניסטי בקולנוע, גם שרטט את גבולות סצנת האופנה הלונדונית של שנות ה-60 הסוערות והציב את רדגרייב במרכזה.
משם והלאה, רדגרייב משמשת כמופת של סגנון אריסטוקרטי על המסך ומחוצה לו. היא לובשת שחור, הרבה שחור, חליפות מכנסיים, מעט תכשיטים ומעט איפור, ונראית תמיד כמו גרסת הכסף הישן למיליון ליש"ט.
ב-2017 הכריז עליה בית האופנה גוצ'י כפנים החדשות לקמפיין שלו, ולא בכדי – רדגרייב היא אצולה בריטית שנראית כמו אצולה בריטית, לטוב ולרע. היא נכס לממלכה המאוחדת כי היא מייצגת ערכים אסתטיים ששייכים לעולם הישן, אך נראית לגמרי במקומה גם בצילומי אופנה עכשוויים כשהיא מוקפת בדוגמנים במראה מתעתע מגדרית שיכולים להיות נכדיה.
בפנים גלויות ובלי התערבויות פלסטיות, היא משמשת כמשב רוח מרענן מול צבא מוזרקות הבוטוקס ומוחלקות הלחיים שהפכו לחזות הגורפת של בנות גילה (וצעירות ממנה) בעולם הקולנוע הנוכחי.
רדגרייב היא לא סתם "סבתא עם שיק", היא אייקון אופנה סופר-רלוונטי. אפילו כשכיסתה את עינה ברטייה בגלל דלקת עיניים בפרמיירה לסרט "כתבי הקודש הסודיים", היא הצליחה להפוך את ההופעה הזו לרפרנט אופנתי ולגנוב את הפוקוס מהשחקנית הצעירה רוני מארה שהצטלמה לצידה.
לפעמים כשאנחנו נתקלים בנשים מבוגרות שנראות טוב, אנחנו עושים להן הנחות מתבקשות – אנחנו קוראים להן "שמורות", מצרפים את המינוח המבייש "יחסית לגילן", או מתפעלים מהעובדה שהן בכלל שמות לב לבגדים שעל גופן בזמנים מקשישים שכאלה. ונסה רדגרייב לא זקוקה לשום הנחה. היא זקנה, יפה, עוצמתית, אופנתית ומסוגננת לתפארת.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים