Jump & Onot מחיר 179.90 שח במקום 229.90שח צילום עמיר צוק

איך להרים את מפלס האושר באמצעות המלתחה

מה הקשר בין בגדים צבעוניים לשחרור של הורמון האושר? טרנד אופנת הדופמין מבקש להרים לנו את מצב הרוח ויש לו סימוכין במחקר. דהוי לכם בנפש? למה שלא תפתחו את הארון ותזרקו על עצמכם משהו בוורוד פוקסיה אופטימי

אם הבגד הכי מרגש שלבשתם בחודשיים האחרונים הוא הפיג'מה שרכשתם בווריאנט הקודם, אולי תשמחו לשמוע שיש חיים אחרי הטרנינג בגוון אפור־זום. דהוי לכם בנפש? למה שלא תפתחו את הארון ותזרקו על עצמכם משהו בוורוד פוקסיה אופטימי, תאווררו את הנעליים האדומות שהחבאתם עמוק בארון, תוסיפו נגיעת צעיף בצהוב או בירוק זרחני ותתחילו ללבוש צבעוני וזורח.

החורף הזה, כך עולה מתחזיות הטרנדים, שייך ל"אופנת הדופמין" – ששמה נגזר מההורמון המפורסם האחראי לתחושות חיוביות כמו תגמול ומוטיבציה. בפועל מדובר בלבוש צבעוני ותוסס, מ"קולור בלוקס" ועד פרינטים. למה לתגבר בדופמין את המלתחה דווקא עכשיו? כקונטרה לבאסה הקיומית של המגפה שמסרבת לדעוך ולגל הבידודים שהכניס אותנו למוד של "סתם זרקתי על עצמי משהו מדכא שאף אחד לא יראה".

למרות העיסוק השטחי לכאורה בחיצוניות, זו לא עוד גחמה אינסטגרמית אופנתית אלא קריאה להתאבזר במשהו עמוק יותר – רווחה נפשית. כדי לסבר את המוח, מחקר שנערך במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת הרטפורדשייר, מצא שלבגדים שאנו לובשים יש תכונות משנות תודעה. נמצא שכאשר התבקשו המשתתפים ללבוש פריטים בעלי משמעות סמלית כלשהי, הביטחון שלהם גדל.

אם בכל זאת קשה לכם "לשחרר" את המונוכרומטיות שהתרגלתם אליה, מומחי אופנה ממליצים להתחיל באביזר קטן וצבעוני ולהתקדם משם.

גולברי שמלה 259.90 שח צילום חיים כהן695256 65 (4) (custom)
גולברי שמלה // צילום חיים כהן
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים