Img 9120

הרגעים הגדולים של המלכה אליזבת // 70 שנות מלוכה

רכיבה על סוסים בגיל 94, החתונה עם פיליפ, טקס ההכתרה ואפילו צחוק מתגלגל לעיני המצלמות - המלכה אליזבת מכהנת כבר 70 שנה, ואלו הרגעים שלא נשכח

היום 6 בפברואר מציינת המלכה אליזבת 70 שנה למלוכתה. בבריטניה כבר נערכים לחגיגות שיתקיימו בחודש יוני הקרוב, כשבתוכנית: דרקונים ענקיים בגודל של אוטובוס תיירים בעל שתי קומות, חיות בגודל בתים בני שלוש קומות, בלונים עצומים בדמותה של אליזבת ולמעלה מ-5,000 חיילים, צוותי הצלה ושירותי רפואה שייקחו חלק בחגיגה. כמובן שגם אנחנו לא יכולנו לתת לאירוע הכה משמעותי הזה לחלוף בשקט ולכבוד חגיגות 70 שנות המלוכה של אליזבת אספנו את הרגעים המרגשים, הזכורים והגדולים ביותר של מלכת אנגליה.

השנה הייתה 1952 ואליזבת, שהייתה אז רק בת 26, הוכתרה להיות המלכה החדשה של בריטניה. למעשה, אליזבת בכלל לא הייתה בסדר לירושה, זאת מאחר ומי שירש את הכתר מסבה המנוח, המלך ג'ורג' החמישי, היה בנו הבכור – המלך אדוארד השמיני. התכנון היה שאדוארד יינשא ויביא לעולם צאצאים – כשהבכור מביניהם יירש את הכתר לאחר מותו. אך למלך אדוארד השמיני היו תוכניות שונות, הוא החליט לוותר ועל המלוכה בשביל אהובת ליבו, גרושה אמריקנית בשם וואליס סימפסון.

המלך אדוארד השמיני העביר את השרביט (תרתי משמע) לאחיו הצעיר, המלך ג'ורג' החמישי, אביה של המלכה אליזבת. ב-6 בפברואר 1952 ולאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, המלך ג'ורג' השישי הלך לעולומו והכתר עבר ישירות לבתו הבכורה, המלכה אליזבת.

Img 9121
Img 9121

מאז הספיקה אליזבת להפוך לבת המלוכה המוערכת ביותר בהיסטוריה הבריטית ולשבור שיא ולהיות המלכה הראשונה בתולדות המלוכה הבריטית שזוכה לחגוג יובל פלטינה על כס המלוכה. אגב, למונח "יובל פלטינה" כבר נפתח ערך מפורט בוויקיפדיה הכולל גם היסוס: "בהנחה שהמלכה תישאר על הכס עד תאריך יובל הפלטינה זו תהיה הפעם הראשונה בה יחגוג מונרך בריטי יובל פלטינה". בינינו, למישהו היה ספק שזה יקרה?

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים