WhatsApp Image 2020-10-04 at 15.25.01 (3)

הצבע הסגול מחשב מסלול מחדש: שבוע אופנה בעולם נראה אחרת, תצוגות במרחבים הפתוחים והצבעים הלוהטים של המעצבים

מפגן מפואר של בגדים יקרים הוא מופת של ניתוק מיותר בימים אלה. אנחנו נגיד שהפנטזיה האסקפיסטית שפרשה תעשיית האופנה העולמית בשבועות האחרונים היא אוויר לנשימה, וגם סיבה להיאחז באופטימיות ובטרנדים שכולנו נלבש בשנה הבאה עלינו לטובה. הרבה הדפסים, הרבה בדים נשפכים, וצבע אחד סגול שחזר על עצמו במרחבים הפתוחים. גם ויקטוריה בקהאם הביאה את המשפחה הגריעית לתצוגת האופנה שלה. והקטנה לבשה שמלה ומסכה בסגול מתאים לצבעי התקופה. אופטימיות כבר אמרנו.

ספטמבר נגמר ועבר לנו מהר מידי השנה. החדשות הטובות לאוקטובר. באופן מסורתי נחשבים השבועיים האחרונים של ספטמבר לתקופה המשמעותית והזוהרת של עולם האופנה העולמי, עם גיליונות הענק ושבועות האופנה שמבשרים מה כולנו אמורים ללבוש בשנה הבאה, אלא ש-2020 כבר הוכיחה שהיא לא בדיוק הטיפוס של שגרה רגילה, וכך קרה שמיטב מעצבי ומותגי העל נאלצו לגייס את מלוא היצירתיות שלהם כדי לחשב מסלול מחדש.

אז רובן המוחלט של התצוגות לא כללו קהל ונערכו במתכונת דיגיטלית-וירטואלית (ג'רמי סקוט הגדיל לעשות כשהרים תצוגת תיאטרון בובות ויראלית למוסקינו), מה שגם הוביל לכך שהתצוגה החשובה מכולן – זו שמתקיימת מחוץ לאולמות ומורכבת ממראות הסטריט-סטייל של מיטב הפאשניסטות – הייתה מצומצמת וצנועה מתמיד.

כל זה קצת מדכא, אבל אם להסתכל על חצי הארון המלא – תעשיית האופנה עמדה באתגר הכפוי הזה בכבוד ובגבורה, הוכיחה שהיא יודעת להיות סתגלנית ודינמית ובעיקר שעוצמתה היא מצרך חיוני לכל מי שנושם אופנה. גם אם מופעי ראווה של בגדים מוגזמים ויקרים עשויים להיראות לרבים כמו מופת של ניתוק – מי שאוהבים וחיים אופנה ימצאו בהם אוויר לנשימה, שמחת חיים וסיבה לאופטימיות.

הניסיון לחלץ בשורות וטרנדים מובחנים מכל הטוב הזה מעלה בעיקר התבססות והתחזקות של מגמות קיימות: את'ליז'ר נינוח, ספורטיבי לצד תמימות רומנטית; נוכחות מוגברת של פלטת גווני הפסטל המתוקים והצוננים – בראשם הסגול לילך, התכלת והליים, לצד הארציות הפשוטה והבוגרת של צבעי האדמה והחול; משחקי נפח ושקיפות נשיים, וכמובן השראות אייטיז-ניינטיז חזקות ונוסטלגיות שעדיין נותנות את הטון. היה ממש קשה לבחור, אבל הנה כמה מראות שאהבנו במיוחד:

ואם רצינו לחפש עוד סיבה לאופנה הוט קוטור בצבע סגול, הגיע משחת בקאהם לתצוגת אופנה של אמא ויקטוריה, בשבוע האופנה הלונדוני שנחשבת לסוג של היילייט עונתי. למרות שהשנה לא התקיימה תצוגה רגילה, אלא פרזנטציה דיגיטלית שהועברה מגלריית 'ויקטוריה מירו' המזרח-לונדונית האהובה על בקהאם, המסורת לא נזנחה.

למעשה, כפי שהבהירה ויקטוריה בחשבון האינסטגרם שלה, בני המשפחה המצומצמת היו האורחים היחידים בתצוגה. המשפחה היפה, מינוס ברוקלין וניקולה פלץ, התייצבה לתמוך באימא. רומיאו, קרוז ואבא דיויד בלוקים ספורטיביים והארפר הקטנה בלוק סגול שאימצנו לשנת קורונה. והותאם במיוחד למאורע כשכלל את התוספת העכשווית המתבקשת – מסכה תואמת.

 

ולנו נשאר לראות מה יש לנו במלתחה הפרטית של מעצבי האופנה הישראלים:

ריזרבד // צילום: אסף לוי

גולברי שמלה קאלסית עם נגיעות של סגול // צילום: טל טרי

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים