43a36211-6045-4063-a86f-cbaa9775d3a7

ההשראות שלי לעיצוב נלקחו מהשהייה הממושכת שלי בהודו – ראיון עם מעצבת האופנה, הילה יאיר

כתבה: יסכה בר שלום

המעצבת הילה יאיר בת 34 שבדרך כלל חוצה את קו ישראל והודו מדברת, זה נראה לי ממש מוזר אני רגילה לשהות בהודו לפחות 4 חודשים. בפגישתינו עם הילה גילינו איך מקבלים השראה לעיצוב אופנה ממדינה כל כך צבעונית ואיך הכל התחיל..

אז ספרי לנו איך הכל התחיל?
אני ובעלי הכרנו בהודו, שהיינו בירח דבש רציתי לתפור לי שמלה, נסעתי למפעל שם וביקשתי לתפור לי שמלה לשבת, בבית חב"ד בשבת הגיעו המון בנות שהתחילו לשאול שאלות ולגלות עניין בשמלה שלי וכך השבת שאחריה, וכך מצאתי את עצמי נגשת למפעל לתפור לי עוד שמלה, ובשבת בבית חב"ד שוב הבנות ממש התלהבו וביקשו ממני לתפור להן גם, הייתי ממש רחוקה מהמחשבה להיות מעצבת ולמכור, צחקתי מזה ואמרתי שזה יהיה ממש מגניב אם אתפור להן שמלה מתנה עם תווית של השם שלי. 
וזאת הייתה בעצם ההתחלה. הייתי צריכה לייצר כמות מסויימת ובנות קנו ממני, האמת שהקהל שלי היה קהל חילוני התגובות היו בשמיים ולאחר 3 שנים אני ובעלי התחלנו להתחזק ובטיסה להודו רציתי קו צנוע אף על פי שלא הייתי דתיה ולא מתלבשת צנוע כל הלקוחות שלי היו חילוניות.
יום אחד ניגשתי למפעל לשאול סתם כמה יעלה לי אם ארצה להאריך את השמלה וכמה יעלה לתפור תחתית וקיבלתי מחירים כפולים ומכופלים
דיברתי עם הרבנית בבית חב"ד , היינו לומדות תניא ביחד, כשאני נזכרת בזה, מרגש אותי, היא הציעה לשאול את הרבי באיגרות קודש.
צחקתי מה אשאל איך עושים את זה , שאלתי כמו שנוהגים לשאול באיגרות והרבי נתן לי תשובה מדהימה שנתנה לי המון כוח הוא רשם לי" ברכה והצלחה" הכניסה כסף לחברה. מלביש ערומים ברכה והצלחה וככה התחלתי בקו צנוע.
חזרתי למפעל אחרי שיעור התניא הייתי נחושה לייצר!
הסוכנת של המפעל אמרה לי בואי אני אדבר עם מנהל המפעל לגבי המחיר, אני אפילו לא חשבתי לפנות אליו, להפתעתי הוא ביקש את המחברת והתחיל למחוק את כל המחירים הגבוהים שנתן לי, היום כשאני נוסעת להודו הילדים שלי מסודרים שם עם גנים, ביתי ספר, חוגים סדר היום כמו כשאני בישראל.

צילום: מאיה אושרי משל

איך את מוצאת את עצמך בתוך עולם של מעצבות, זה לא מלחיץ אותך?
פרנסה משמים, לא מסתכל מה יש לאחרים. אני מסתכלת על מה שיש לי להציע ולהפך ככל שיש מעצבות דתיות זה מבורך זאת ממש שליחות אני מפרגנת מאוד.

אנחנו בסוכות בבית מה יש לך להמליץ לנו על לוקים שווים ונוחים?
אין יותר מגזרה נוחה – גזרת ג'לאביה יש בארוך ויש בקצר זאת גזרה שמחמיאה לכל גוף
דווקא בתקופה כשאנחנו בבית אנחנו לא רוצות גזרות מפונפנות או לפחות חלקינו מעדיפות באמת בגד שהוא נוח. שמלה בגזרה נוחה והדפס משמח זה בול לתקופה הזאת.

את דואגת ל 36 size או שגם נשים מלאות ואחרי לידה יכולות למצוא את עצמן אצלך?
אני אפתיע אותך אולי אבל המידה הכי גדולה שלי והיא אגב שנגמרת הכי מהר זה xxl חשוב לי מאוד שיהיה לכולן בגדים בכל מידה ותמיד.


צילום: מאיה אושרי משל  
איך באמת זה עם הרכישות עכשיו?
מאז ומעולם היה לנו אתר ככה התחלנו הנושא של המשלוחים הוא שנון עבוריינו והיינו מוכרים בתקופות כאלה בירידים גדולים
בנינו סטודיו באופקים וב"ה בקרוב יהיה אפשר להגיע אליו.

איזה טיפ יש לך לעבור את התקופה הזאת בשמחה?
לשמור על סדר יום , לקום בבוקר להתלבש להתאפר, שהילדים לא ישארו בפיז'מה כל היום לתת תחושה של שיגרה ולזכור שהכל זמני הכל עניין של גישה והכי חשוב שאנחנו בריאים ונישאר בריאים ב"ה

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים