איך לכבוד את הפחד ולהתחיל שגרת אימונים

הספורט כדרך חיים, ואיך נעבור את המכשול הראשון בדרך לשם

הספורט יכול ללוות אתכם כל החיים, אם תדעו כיצד להשתמש בו נכון, ספורט יכול ללוות אתכם כל השנה אם תשתמשו בו בחוכמה ובמידה. בנייה נכונה והדרגתית תהיה הדבר הנכון עבורכם, הקשיבו לגוף וללב והדרך להצלחה אולי לא תהיה קלה אבל תהיה מאתגרת

השבוע יצא לי להרהר בתפקיד הספורט בחיי כששוחחתי עם חברים, גם כאלה שעוסקים בספורט וגם מי שרגלם לא דרכה בחדר כושר מעולם. הם לא תמיד מבינים למה אני מעבירה שעות בחדרי כושר, לא מפספסת אף יום, ועוד נהנית מהתהליך.

המניעים שלהם לעסוק בספורט מגוונים: הנאה, בריאות, או התמכרות. אצלי, לעומת זאת, זה מגיע מרצון עמוק ליצור שקט נפשי, ומצד שני, להצליח – לרוץ מהר יותר, להרים משקל רב יותר, וגם לאזן את ההורמונים בגופי, על מנת שיתפקד טוב יותר.

כשאני מנסה להסביר את זה למי שלא עוסק בספורט, אני מתקשה להעביר את הסיפוק שאני מקבלת כתוצאה מהפעילות הספורטיבית. לדעתי הם צריכים לחוות בעצמם את החוויה ולחוש את אותה הרגשה של סיפוק מהפעילות.

כאשר חברה אומרת לי "אין סיכוי שתראי אותי רצה על הליכון לעולם”, אני מהרהרת לעצמי ‘אם אני יכולה, אז למה היא לא?’. פה מגיעים השכנועים הרבים שהיא משכנעת את עצמה: זה משעמם אותה, היא עייפה, היא לא ישנה מספיק בלילה (אולי יש אמת בכך, היא אחרי לידה של תאומים), אבל פעילות יכולה גם להיות טיול עם הילדים בעגלה.

כל יום אנו עושים דברים שאנחנו לא אוהבים, אבל צריך לעשות ועושים. כך לגבי ספורט, לא כולם אוהבים לרוץ, אבל בהחלט כולם מסוגלים לצאת מאזור הנוחות ולהשקיע בגוף שלהם שיתפקד טוב יותר. אני כבר לא מדברת על הרגשת האליפות שחשים בסיום. זה משפר לנו את ההישגים, מעורר לנו את הדימיון, גורם להעלאת המוטיבציה. הלב שלנו פועם בחוזקה, הדם זורם לנו בעורקים, אנחנו מזיעים ומאתגרים את עצמנו למטרות גבוהות יותר, לא מוכרות.

נקודת האיזון חשובה. אין צורך לקחת על עצמנו אתגרים גדולים מדי ולא ריאליים, שיגרמו לנו לפציעות או לריחוק מהספורט. ספורט יכול ללוות אתכם כל השנה אם תשתמשו בו בחוכמה ובמידה. בנייה נכונה והדרגתית תהיה הדבר הנכון עבורכם, הקשיבו לגוף וללב והדרך להצלחה אולי לא תהיה קלה אבל תהיה מאתגרת. כל אחד יכול לבחור את הענף שבו ירצה לעסוק, מהן החלומות והמטרות שלו ומהי הדרך להגשמתם. ממליצה לכם להתבונן פנימה ולנסות להרהר מהו הספורט שמתאים לכם וללכת על זה.

ספר מתכונים "מבשלים דרך חיים"

הספר הוא אוסף מתכונים מנצחים אשר פותחו בשיתוף פעולה הדוק של חברי הרבלייף עצמאיים שתרמו מניסיונם הרב שנים וצוות מומחים מעולם התזונה: הגסטרונומית –  נעמי אבליוביץ',  בליווי מיטל עזר –  תזונאית קלינית ויועצת לחברת הרבלייף. המתכונים בספר מחולקים לפי קטגוריות שונות ומגוונות החל מארוחות קלות, מרקים, מנות עיקריות, שייקים, ועד קינוחים וחטיפי  בריאות. כמו כן הספר כולל מנות המתאימות לחגי ומועדי ישראל,  לדוגמא:  מתכונים חלביים לשבועות, מתכונים לחנוכה ופורים, מתכונים מבוססי פירות יבשים לטו בשבט ועוד. כל מנה כוללת את הערכים התזונתיים המדוייקים (פחמימות, חלבונים, שומנים, מספר קלוריות למנה) על מנת לעזור לצרכנים לבנות תפריט מאוזן ולשמור על תזונה בריאה ונכונה.

הספר מבשלים דרך חיים // צילום: דן פרץ
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים