IMG_7674

האולימפיאדה הטובה בתולדות ישראל // טוקיו 2020

שלוש מדליות, אחת מזהב, שתיים בענפים שבהם מעולם לא זכינו - תשעה ימים בלבד בתוך אולימפיאדת טוקיו, המשלחת הישראלית כבר שברה את כל השיאים. והיד עוד נטויה: לינוי אשרם, נבחרת ההתעמלות האמנותית וגם לונה-צ'מטאי סלפטר עוד לא נכנסו למעגל התחרויות. שטילוב: "תמיד היה אפשר לראות את הפוטנציאל, ידעתי שדולגופיאט שווה זהב"

ולימפיאדת טוקיו תינעל בעוד שבוע בדיוק, אבל כבר עכשיו אפשר להגיד באופן רשמי: אלו הם המשחקים האולימפיים המוצלחים בתולדות מדינת ישראל מאז החלה להשתתף בהם ב-1952.

מדליית הזהב המדהימה היום (ראשון) של ארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע בענף התעמלות המכשירים היא השלישית של ישראל בטוקיו 2020, זוהי האולימפיאדה, כמו שהבנתם, הראשונה בה ישראל חוזרת עם לפחות שלוש מדליות – אחת יותר מהשיא הקודם שהושג בברצלונה 1992 (כסף וארד), אתונה 2014 (זהב וארד) וריו 2016 (שתי מדליות ארד).

כמובן שאסור לשכוח את שאר ההישגים הפנטסטיים של המשלחת. שני גמרים בשחייה – אנסטסיה גורבנקו (100 מטר גב) והשליחים ב-100X4 מעורב מיקס (גברים ונשים), שני גמרים (בינתיים באתלטיקה) – המקום השישי הנהדר של חנה קנייזבה-מיננקו וההעפלה של סלאמוויט באיולין-טפרי לגמר ה-5,000 מטר.

מעבר לכך, נבחרת הג'ודו סיימה רק עם מדליית ארד קבוצתית אחת, אך ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) ושירה ראשוני (עד 48 ק"ג) הצליחו להגיע עד לקרב על מדליה, האחרונה נתנה פייט ענק לדריה בילודיד, פעמיים אלופת העולם.
ראוי לציין גם את רוכבת האופניים עומר שפירא, שהייתה חלק משלוש רוכבות שברחו לפלוטון במרוץ הכביש ולאורך כ-120 קילומטר הייתה בטווח המדליות, אך ארבעה קילומטר לסיום היא נעקפה וסיימה במקום ה-24. ואי אפשר לשכוח את הקשת איתי שני, שבהופעת הבכורה של ישראל בענף, הצליח להשיג שני ניצחונות עד שנעצר בשמינית הגמר – גם אז רק לאחר שוט-אוף מותח.

 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים