אורית שוהם ראבד. בראיון לפורים

אורית שוהם ראבד על ימי קורונה וחג השמחה, פורים

באווירת פורים וימים של נגיף קורונה שמשתולל בעולם, למדנו ממנה קצת על אופנה, רשתות חברתיות ועל עוצמה נשית בלתי נגמרת // ראיון

אורית שהם ראבד בת 39  אמא ל-3 בנות מהממות, בעלת מותג אופנה "בלאש" מידות 34-50, האופנה שלי לתת לכל הנשים בכל גיל ובכל משקל יכולת להתלבש הכי אופנתי שאפשר. כוכבת רשת, מתעסקת ברשתות החברתיות. יש לה 40,000 (!) עוקבים באינסטגרם וקבוצת פייסבוק לענייני אופנה בשם ‘טרנדתית’ המונה למעלה מ-36,700 נשים (!). מדובר בקבוצת האופנה הגדולה ביותר במגזר, וזהו העיסוק העיקרי וגם אפיק פרנסה. פרסומות ושיתופי פעולה בפייסבוק מלווים את חייה.

“הייתה די מהראשונות באינסטגרם”, “אבל לקח לה הרבה זמן להתחבר לפלטפורמה. בתחילה היה לה קשה, ולאט לאט למדה להתחבר ולהשקיע”. אם היא במצב רוח טוב, ומתחשק לה להפתיע את הקוראים שלה, היא פותחת בשאלה מקורית וייחודית שלא פתחו בה מרואיינים מעולם, ואז נוצר שיח מעניין והיא מתחילה להכיר את העוקבות ככה.

מה לך ולאופנה: “תמיד אהבתי את תחום האופנה. באיזשהו שלב הגעתי למשקל שיא של 130 קילו, ומה שהיה לי הכי קשה – שלא יכולתי להתלבש. עשיתי ניתוח וירדתי המון. היום אני עדיין שמנה, אבל כבר יכולה למצוא בגדים. בשביל בנאדם אחר אני נקראת שמנה, אבל בשבילי זה מדהים לעומת מה שהיה. ולכן מותג האופנה שלי האו חשוב לי לכל הנשים שקשה להן עם דימוי גוף שמן, שיתלבשו אופנתי. “מה שכן”, היא מבהירה, “צריך טאקט מסוים – אני אלבש ורוצה שכל אחת תלבש את מה שהכי מחמיא לה”.

ולרשתות חברתיות: הרשתות החברתיות התחילו אצלי כתחביב. אמנם זה הפך לעבודה, אבל אני בשום אופן לא עושה משהו שאני לא מתחברת אליו. אני עושה רק מה שאני מתחברת ואוהבת. קשה לי לשחק אותה בהמלצה אישית שאני לא מתחברת אליה. אני מוכנה להרוויח פחות, ובלבד שארגיש גם הנאה בעבודה הזו. אם אקח כל פרסום שיציעו לי וכל שת”פ, תהיה לי יותר מדי עבודה פה וכמו שאני מכירה את עצמי – אמאס בזה. לכן למרות שאני יכולה להרוויח פי שלוש, אני מתעקשת לא להפוך למשהו מסחרי, כדי לא לאבד את כל הכיף”.

אורית מספרת שהיא מתייחסת לעמוד שלה כאישי לכל דבר. משתפת הכל. גם ילדים היא לא מסתירה. “מה שכן, אני מכבדת”, היא מדגישה, “הבת הגדולה שלי אוהבת שיראו אותה מעט, ומתי שהיא לא רוצה אני לא מצלמת אותה. זה לא בכוח. רוב הילדים ממש זורמים בכיף עם זה שאני מעלה אותם לאינסטגרם. הם לגמרי רגילים. לא מכירים מציאות אחרת”.

ראיון פורמי עם אורית שוהם ראבד:

אני מנסה להיות אופטימית ושמחה

פורים לפנינו ושנה של התבודדות מאחורינו? מה הכי בא לך לעשות בחג הכי שמח של השנה ? 

בחג הכי שמח של השנה, אני רוצה לחזור לחיים נורמליים ורגילים של שגרה, ששכחנו מהן לצערי. ולזה אני רוצה לחזור ומתפללת לזה.

למה את הכי מתגעגעת מלפני הקורונה?

לחיים הנורמלית, שגרהההה שגרה ועוד שגרה.

מה לדעתך יקרה לעולם ביום שאחרי המגפה ?

לדעתי העולם יישאר אותו דבר , ואנחנו נצטרך ללמוד לחיות איתו.

זוגיות בתקופת הקורונה? מאתגרת יותר?

בעלי המשיך לעבוד לאורך התקופה של מגפת הקורונה, כך שלא הרגשתי את סיר הלחץ בבית שאנשים מדברים עליו.

מה הרגע הכי יפה שחווית בתקופה הזו?

אין פשוט לא חוויתי.

רשתות חברתיות טוב או לא טוב?

גם טוב וגם רע. בדיוק כמו השאלה, יש אנשים שפוגעים וכותבים דברים רעים כי זה רשת חברתית ואפשר פשוט לכתוב מה שרוצים, כי המקלדת סופגת הכול, ויש נשים שפשוט שמחתי שהכרתי ברשת החברתית והן החברות הכי טובות שלי.

בעיקרון אני השמנה המצחיקה והלא יותר מדי שווה. הבנות החתיכות מוציאות מאנשים יותר רעל, ולי יחסית יותר מפרגנים. אבל יש תגובות פוגעניות. לאחרונה די רגוע. מרוב שהייתי בוכה על זה באינסטגרם כבר פוחדים לכתוב לי, אבל על השומן מגיבים מלא. יא שמנה, יא דבה, אפילו מכשפה. בד”כ זה פרופילים מזויפים. הייתה איזו מישהי שכתבה שמסכן בעלי ושאם אמשיך כך היא תפנה למשפחה של בעלי”.

ויש גם המון דברים חיוביים. אני מקבלת אהבה ענקית מהעוקבות שלי ברמה שאני לא יודעת איך זכיתי. יש הרבה חסדים ומיזמים טובים שנעשים ברשתות, יש המון פרגון ואהבת חינם. ואגב אני נהנית ואף גאה מהסטייל של הבנות במגזר, שמחזיקות פרופילים מושקעים ברמה של חו”ל. תכל’ס, יש כבוד”.

איזו תכונה מעצימה את הכי אוהבת בעצמך?

אני אוהבת להיות אישה שמחה. גם בזמנים שקצת קשה, אני אוהבת להרים את עצמי בשמחה, ומאוד חשוב לי תמיד לעבוד זה על עין טובה , להסתכל על השני תמיד בטוב.

טיפ לפורים לגולשות שלנו?

לתת ליום הזה מקום של שמחה. גם אם נחזור לריחוק החברתי. פורים זה שמחה ובואו נעבוד על זה.

נגמר פורים מתארגנים לפסח? לחץ של נקיונות או לוקחת באיזי ונהנת?

שנים שנסעתי לפסח ויצאתי מהבית, ושנה שעברה הייתי בבית בגלל הקורונה. הייתי מאוד רוצה לחזור למקום שניסע. אבל גם אני יהיה בבית אני ינקה משצריך. היום אני גרה לא בבית שלי ולכן אני גם לא ישקיע אלא רק מה שצריך.

אישה היא עוצמה בלתי נגמרת! גם אישה הכי חלשה מבחינתי היא אישה חזקה. כי עלינו כנשים עומד הבית!

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים