Happy,woman,breathing,fresh,air,listening,to,music,with,headphones

תשמעו משהו: ערוצי פודקאסט על אושר ובריאות שכדאי להכיר השנה

בהליכה, בנהיגה, בנסיעה ברכבת, באימון הכושר ואפילו במטבח. אם עדיין לא הכנסתם את הפודקאסטים לקיום השוטף שלכם, אולי הגיע הזמן לעשות את זה. בחרנו עבורכם עשרה ערוצי הסכת מוצלחים בעברית, בתוספת כמה המלצות להאזנה
בהתחלה זה נשמע קצת מיושן. מי ירצה להאזין לתוכנית רדיו בעידן שבו אפשר לצפות בכל דבר במסך הקטן והיעיל של הנייד? אבל בעידן שמאופיין בעיקר בחוסר זמן, "החיסרון" כביכול של הפודקאסט התגלה בדיוק כיתרון הגדול שלו – אפשר למקבל אותו, כלומר להאזין לו ולהחכים תוך כדי ביצוע פעולות ומטלות אחרות, כמו אימון כושר, הליכה, נהיגה בפקקים, נסיעה באוטובוס או ברכבת ואפילו בזמן בישול או נקיון הבית.
ההאזנה לפודקאסטים תפסה תאוצה בשנים האחרונות לא רק בגלל ההשתלבות שלה עם פעולות אחרות, אלא גם משום שהיא מאפשרת למידה ועזרה עצמית בתחומים רבים בלי להתחייב לכך מבחינה כספית או נפשית. אפשר להאזין לפודקאסט החינמי על הדרך ולהחליט אם הוא מתאים לכם או לא בהינף של לחיצת כפתור. יש פודקאסטים קצרים (כמה דקות), ויש ארוכים (שעה ויותר) ולרוב הם מעמיקים בתחום מסוים. כמו כן, פעמים רבות מנחה הפודקאסט אינו מומחה בעצמו בנושא הספציפי, אבל הוא מראיין את המומחה בתחום. לכבוד השנה האזרחית החדשה בחרנו עבורכם עשרה ערוצי פודקאסט מוצלחים בעברית (באנגלית המבחר גדול בהרבה), בתוספת כמה המלצות להאזנה.
פרק מומלץ: מה ניתק אותך מעצמך האמיתי?
שיחה עם ארנינה קשתן, יוצרת שיטת "המצפן", מנטורית, מגשרת ומורת דרך. קשתן אומרת שכולנו רוצים מערכות יחסים נפלאות וסביבה שיש בה קרבה, הבנה ואמון, אבל בפועל זה לא קורה, ואחת הסיבות לכך היא השיפוטיות.
קשתן מציעה לנו להתמקד בצורך האנושי שמתחת ולשאול את עצמנו: מה אני רוצה מהדמות שאני רב איתה? מה הצורך שלי? השלב השני הוא לדמיין את הצד השני כאדם בעל צרכים, מישהו שפועל בעולם שלו כמיטב יכולתו, וההבנה שלנו שהאדם בצד השני עשה הכי טוב שהוא יכול לעשות מנקודת מבטו.
פרק מומלץ: המקום הנכון
דיון בעקבות ספרו המפורסם של ד"ר קן רובינסון, שהרצאת TED שלו הייתה הנצפית ביותר בשנת 2019. הספר עוסק באופן שבו החברה ובתי הספר שלנו בנויים – מבנה שלא מתאים לכולם – ומתמקד בסוגיה איך בתי ספר הורגים את היצירתיות של הילדים. הפרק עוסק בסוגים שונים של אינטליגנציה ובשאלות כמו למה מקצועות מסוימים נחשבים ליוקרתיים ואחרים לא, ואיך כל אדם צריך למצוא את המקום הנכון לו בחיים.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים