IMG-20201007-WA0023

תחזיק חזק – ריאיון חגיגי בסוכה עם רוי ולאה נויברגר.  

כתבה: יסכה בר שלום

חג סוכות, אי אפשר לבקר בסוכות של אנשים, כן אפשר לראיין אותם בזום, וזה מה שעשיתי. מוזיקה ברקע וכמה מפתיע, אנחנו מצליחים לחוש שמחת חג.

אני יושבת בזום מולי הזוג נויברגר, הם כל כך נינוחים, ושמחת החג שלהם ניכרת, הם מחזיקים את הספר החדש תחזיק חזק שראה אור בעברית בימים אילו, והוא מדריך הישרדות לזמן הגאולה.

מול הספר והזוג אני מתחילה את הריאיון.

סקירה קצרה על רוי נויברגר. רוי שנולד למשפחה יהודית עשירה ומתבוללת בארה"ב ולימים גילה ששורשיה מגיעים עד לראשי תנועת המוסר, לא ידע עד גיל שלושים ואחת מה המשמעות להיות יהודי, אביו בעל חברת ברוקרים שסחר בוול סטריט העניק למשפחתו חיי פער עושר וכבוד, אך רוי חש בריקנות פנימית עמוקה שהובילה אותו לשנים של מחקר דתות וכתות,

עד שבחסדי השם הגיע ליהדות, את סיפור התשובה המדהים שלו ושל אשתו ומשפחתו הוא גולל בספרו

"מסנטרל פארק להר סיני״, שהיה בראש רבי המכר היהודיים , ראש ישיבת תורה ודעת הגאון רבי אברהם פאם זצ"ל בירך אותו בברכת הצלחה וסיעתא דישמיא , במשך שנים הוא ואשתו מרצים את סיפורם האישי ברחבי העולם לאה רעיתו המופלאה והאצילה עורכת את ספריו ומנגישה אותם לקוראים בצורה משובחת וקולחת.

בספר החדש הוא מרגיש את אחת משליחות חייו

– חיזוק האמונה בביאת גואל צדק בקרוב. כשהספר פרי עמל של שנים בעולם התורה וההלכה, נשען על מקורות הלכתיים.

הספר שלך הוא בשורה אמיתית בתקופה הזאת כשהתחלת אותו לא חלמת שתהיה מגיפה מה גרם לך לכתובת את הספר?

הוא מחייך וממהר להשיב: "מאז שאני ילד, תמיד פחדתי שהעולם יחרב, ולכן העמקתי וחקרתי בהלכה ובמקורות על תקופת המשיח, ובתקופה האחרונה כמו בדור המבול, הקב"ה עשה לעולם סטופ, איתחול מחדש, ואנחנו חווים תקופה מאתגרת ולא פשוטה בכלל".

"אז מה המסר הכי חשוב לך לקוראים?" רוי מחייך ומדגיש שמי שידבוק באמונה, ינצל ויחזה בבוא משיח צדקנו.

לדבריו של רוי, כל מה שקורה לנו הכל לטובה, כמו ביציאת מצריים, שלא האמינו שזה לטובה, וגם עכשיו אנחנו חייבים לדעת שיש תוכנית ויש בורא עולם ונגלה את הטוב, גם אנחנו הגענו לישראל כדי להשתתף בחתונת הנכד שלנו, והוצאת הספר באנגלית התעכבה חודשים, וככה מצאנו את עצמינו בישראל בסגר הראשון עם הספר החדש, וכשהגענו למשרד הפנים כדי לחזור לארה"ב נתקלנו בקשיים, ואז החלטנו לעשות עלייה להגשים חלום של שנים, וקיבלו אותנו בזרועות פתוחות, מה שמעניין ביום שהספר בעברית הושק זה היום שהפכנו לעולים חדשים".

לדבריו, אנשים צריכים להבין שהמצב רציני, שהעולם הקודם לא יחזור לקדמותו, ועלינו לשנות ולהשתנות, ולהחזיק חזק בחבל המשיח המתקרב ובא.

מה סוד הזוגיות שלכם?

את השאלה הזאת שואלים אותם בלי סוף…. הם מחייכים. והתשובה שלהם חד משמעית, נתינה היא סוד הזוגיות. מוסד הנישואין הוא דבר קודש, לאה מדגישה שכל אחת ואחד צריכים לחשוב על השני מה אני יכול או יכולה לתת ומשם מגיעה זוגיות אמיתית. אשתי היא עזר כנגדי לאורך כל השנים, הוא מדגיש, ואכן הם עובדים ביחד, הוא כותב, והיא עורכת את הספרים. הסוד מבחינת להתחתן עם אישה מושלמת… מסכם רוי בחיוך רחב. לאה אשתו מוסיפה מדבריה של הרבנית יונגרייז עליה השלום שחשוב שלכל זוג יהיו מטרות משותפות, ואנחנו זכינו להגשים ביחד,חשוב גם לדון תמיד לכף זכות, תלמדו להקשיב אחד לשני, וגם חשוב להכניס לעולם הנישואין חוש הומור. לצחוק על דברים, יש מספיק לחץ ומתח בחיים.

ואיך אפשר לסיים את הריאיון מבלי לברר מה הפרויקט הבא שלו.

"אתה בלי עין הרע מאד אנרגטי אשמח אם תגלה לי מה הספר הבא שלך…?

הם מחייכים, כן, יש דברים מתבשלים רק שאין הברכה שרויה אלא במה שסמוי מן העין, בדיוק כמו הצל והשמש… מחייך רוי. ולנו רק נותר להנות מהספר, ולהתפלל לגאולה שלימה.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים