1.jpg

ראיון מרתק עם אתי הלפרין: מעקרת בית לאושיית אינסטגרם

הצצה מהירה בפיד האינסטגרם שלכם תוכיח עד כמה גדל הכוח של בלוגרי אינסטגרם ב-2020. מותגי העל מחפשים את משפעיני הרשת שיש להם עוקבים והרבה. לרשתות החברתיות יש את הכוח להפוך אנשים אנונימיים לכוכבים של ממש. ככל שהטכנולוגיה התקדמה, כך זיהו רבים את הפוטנציאל הזה והשתמשו בפלטפורמות הללו כדי להתפרסם. אלה צברו עוד ועוד עוקבים, וחלקם אף מדווחים כי הם מתפרנסים מפלטפורמה זו היטב.

מצאנו אחת כזו ברשת שאני ועוד הרבה עוקבים אחריה. אז קודם כל היא אשת משפחה ואישה בעלת עשייה בעיקר לעצמה ולביתה. וראינו כמה השפעה יש לה ברשת החברתית אנסטגרם. לשיחה אישית איתה הבנתי עד כמה אנשים מחפשים את האמת בסטורי. את היומיום המלא שלך, ואת הבית גם כשהוא לא מדוגם.

אתי אפינגר-הלפרין קודם כל אמא ל-9 ילדים מקסימים, נשואה ליוסי, אשת משפחה שאוהבת להעביר לנו באינסטגרם את היום יום שלה, בו יש ספורט, מרוץ אחר ילדים מקסימים ששולחים לגן, לבית הספר, מכינים אוכל, מבשלים, אופים עוגות ולא שוכחים לרגע לצלם, ולשתף אותנו בחוויה גם כשהעוגה לא הצליחה.

את אתי אני מכירה מזמן וכמובן עוקבת אחריה, ואפילו מנסה מתכון אחד ויותר שהצליחו ממש. החלטתי שאני רוצה לשמוע ממנה יותר ממה שאנחנו מכירות ועוקבות // ראיון עם אישה מלאה השראה.

מדף האינסטגרם של הלפרין

איך התחלת את האינסטגרם?

התחלתי את האינסטגרם מאוד בקטנה רק מי שמכיר אותי ראה ונחשף אלי, לבישולים, ולאפייה, בסגר הראשון רצתי עם הבת שלי בבקרים, ספורט זה חלק ממני ואני לא מוותרת עליו, ואוהבת אותו בעיקר בבוקר מוקדם. משלבת ריצה שלוש פעמים בשבוע. הבת שלי אמרה לי את משתפת בכל החיים שלך רק את האנשים שאת מכירה, למה שלא תשתפי את כולם. ואני בלי לחשוב יותר מידי, החלטתי לפתוח לכולם, ובאמת לא חשבתי לרגע שזה יהיה המקום שאני יהיה בו אחרי חצי שנה ו-13 אלף עוקבים מכל העולם. במחשבה שעלתה איך האינסטגרם הפך לחלק מחיי, אני זוקפת לכך שאני לא רק מראה תמונה של מנה טובה, ארוחה טעימה או עוגה בחושה מנצחת. אלה מנגישה את המתכון בדיוק כמו שעשיתה כדי שגם את ואת תצילחי לעשות בדיוק אותו דבר. אני יכולה להעיד שאתי תמיד שם כדי לענות למישהיא שרוצה לעשות עוגה, או לקנות כלי מטבח. כשאת שואלת באישי או בסטורי תמיד אבל תמיד תקבלי תשובה. ממש משרה מלאה. אבל את זה אתם תראו לאורך כל הראיון איתה. הכי חשוב לה זה להעביר הלאה ולראות שאתם מצליחות. יש כמובן בכל זה סיעת הדישמיא והיא מודעת לזה שההצלחה היא לא מובן מאליו.

 

לאתי יש הרבה הודעות מרגשות שנשים שולחות לי על ההשראה ועל משפחה חרדית שבעצם משנה את ההסתכלות של כולם על העולם החרדי. אתי מוסיפה "בחלק הזה אני מרגישה שהצלחתי לגרום לקצת יותר אמפטיה ואחדות בעם".

לאנשים קל יותר להתחבר למישהיא כמו כל אחת מאיתנו שקמה ועושה. שתמיד מדרבנת ומפרגנת. לכן הכוח והדוגמא האישית מביאים לה יותר עוקבים.

שיתופי פעולה עם שפים?

האמת הייתה החלטה של רגע עם חבר משפחה שהוא גם בשלן ושף, החלטנו יום שישי אחד לעשות לייב של קציצות דגים. והייתה לזה כמות צפיות מטורפות. ראיתי בצפיות הזה מסר כמה אנשים רוצים לראות את ההכנה, את הקלות או את הפשטות להכין בבית בישול או אפייה. וזה לדעתי מה שגורם לאנשים לעקוב יותר. גם את סופיה טייב הבאתי לאפיה ביתית איתי במטבח והטיפים השימושיים במטבח הביתי, אנשים אוהבים לראות בעיניים.

כלי בית זה דבר האוהב עליך במיוחד, כמה את משקיעה בזה?

כלי בית אני מאוד אוהבת, יכולה לקנות בחול או לפני חגים. אני משקיעה במיוחד בשולחן שבת, עוד מבית אבא למדנו ששבת היא מקור הברכה. כל נושא השבת היה מאוד חשוב לאבא שלי, הוא השקיע מאוד בהתעוררות השבת. וזה משהוא שאני משקיעה בו ואני יקנה כל מה שיפה לשולחן השבת שלי, מה שאני קונה או עושה אני תמיד יגיד לכבוד שבת קודש.

אוהבת במיוחד גם כלי בית לאפייה במטבח, אוהבת אפייה, ובמיוחד את החלות שעושים בבית, הריח שיש בבית וכמובן המצווה הגדולה של האישה היא הפרשת חלה, המתכון של ניסי גולדרייך, וכשאני שומעת נשים שמשתפות אותי כמה החלות הביתיות מצליחות להן זה הסיפוק.

איך את לא משמינה מכל האפייה שאת עושה?

טוב אני עושה ספורט ואני מרשה לעצמי לאכול עוגות במיוחד בסופי שבוע, ביום חול אני פחות מנשנשת עוגות וכנראה שבת זה זמן לא לעשות  חשבון של דיאטה.

נעבור לספורט התחביב החביב עליך?

הספורט מבחינתי זה סיפוק אדיר, זה סיפוק לנפש יותר מלגוף. אני רצה 3 פעמים בשבוע, וגם עושה אימוני כוח בבית. לקום מוקדם זה החלטה בראש. זה כוח רצון שאני לא מוכנה לוותר עליו. וגם פה אני רואה את השיתופים שמשתפים אותי ואני יכולה להגיד שאני תמיד אפרגן ואדרבן את מי שרק רוצה וקשה לה להתחיל.

חי

בוקר, מוקדם ואחרי מאמץ של ספורט, את חוזרת למשפחה, שתפי אותנו באנרגיה?

על זה אני יכולה להגיד לך שב"ה הקב"ה נתן לי כוחות ואני מצליחה לעשות את מה שאני עושה בשמחה, לבוא הביתה מריצת בוקר זה להיכנס עם אנרגיה ושמחה ולהתחיל לנהל את הילדים ברוגע, זה הרבה יותר חזק מהרגע קמתי מהשינה. אני אוהבת להיות במקום הזה של לפתוח את הבוקר עם אנרגיה בבית. מוסיפה שגם יוסי בעלה עושה ספורט כשגרת חיים, ועוזר עם הילדים בשעות הבוקר.

 

מה חלמת להיות שהיית קטנה?

מתחילה ישר בזה שלא חלמתי שהייתי קטנה. ראיתי דמות הורית בעיקר של אמא ואבא שהיו שם בשבילי ובשביל המשפחה שלי, אמא שלי הייתה אשת חייל אמיתית והיא נתנה לנו לראות שהמקום הראשון בחיים זה משפחה וילדים, וזה החלום שרציתי להגשים, הסיפוק שלי בעולם זה ילדים ומשפחה ואני כולי שם.

מה את עושה כשיש לך יום קשה?

ואוו יש ימים כאלה אין מה לעשות זה החיים, תמיד מנסה להסתכל על חצי הכוס המלאה ובעיקר להאמין להאמין ועוד פעם להאמין שהכל לטובה.

אילו תכונות לדעתך הופכות אותך לטובה יותר?

אוהבת להוציא את הדברים הטובים שיש לי, לשתף ולפרגן. כשאני מרוצה ממשהוא אני בהחלט יפרגן, יכולה להעיד שלקחתי את זה מאמא שלי כי היא תמיד פירגנה לכולם.

יש לך שעה פנויה ביום, מה תעשי בה?

בטוח העשה משהוא, וכמו שאני מכירה את עצמי אלך לאפות עוגה או עוגיות, לשחק עם הילדים שלי. אולי קצת לנוח, בקיצור כמו שכבר הספקת להכיר אותי עוד משהוא משפחתי.

על מה את לא מוכנה לוותר ביומיום שלך?

יש לי משהוא מאוד רוחני ואני משתדלת להתפלל מנחה כל יום, בבוקר אני לא כל כך מספיקה, אז בצהריים אני אוהבת לעשות הפסקה, להודות על מה שיש וכמובן תמיד יש גם על מה לבקש.

מה מרגיע אותך?

מרגיע אותי חופשה, לקחת הפסקה עם בעלי ולדעת שהעולם לא נעצר ואפשר להינות משקט זוגי, כדי לחזור הביתה מלאת אנרגיה לילדים ולמשפחה שלי. אני גם מאוד אוהבת מוזיקה, למרות שעכשיו אני לא יכולה לשמוע אותה.

אף עם לא תתפסו אותי..?

אף פעם לא תתפסו אותי רוקדת. אני לא בן אדם שאוהב לרקוד, ולכן הפעם האחרונה שרקדתי הייתה בחתונה שלי וארקוד גם וב"ה בחתונה של הילדים שלי.

מה לא יודעים עליך

אחת כמוני שמוכנה לעשות הכל ולא לבקש טובות מאף אחד, לא תמיד יתרון אני יודעת, אבל בהחלט אני.

עם מי היית רוצה לשבת לכוס קפה?

עם אמא שלי כמובן, אני מאוד מתגעגעת אליה והיא חסרה לי כל יום (אתי נעצרה לרגע בראיון ומנגבת את הדמעות), היא נפטרה לפני חודש, היינו יוצאות ביחד לשתות קפה ומדברות על הכל, זה משהוא שמאוד מאוד חסר לי.

מה המוטו שלך בחיים?

אוהבת להראות דוגמא אישית. כל מה שהילדים והבן זוג שלנו יראו אותנו כך הם גם יתנהגו אלינו. בחינוך הילדים ובזוגיות, כשאנחנו נכבד אחד את השני בזוגיות, כשאנחנו נראה לילדים התנהגות טובה, שמחה ובריאה, כך בדיוק הם התנהגו בבית ובחוץ. לפעמים צריך לוותר, לנשוך שפתיים כדי שדברים יעברו מעל הראש ולא יכנסו ויכבידו.

טיפ לעוקבות שלך?

ללכת אחרי הלב שלך, לפרגן לעצמך כל דבר שאת רוצה, אין "אי אפשר, אין לא יכול, יש לא רוצה", הכול אפשרי את רק צריכה לרצות את זה מספיק כדי שזה יקרה. תחליטי, תקדמי את עצמך, וכך יעריכו אותך יותר. כשיש אותך ואת דואגת לעצמך כולם רואים את זה ומוכנים לתת לך את הזמן שלך.

לשון הרע לא מדבר אלי?

משהוא משפחתי מאוד חזק אצלינו, החינוך בבית לא לדבר לשון הרע היה מאוד חשוב לאבא, אבא שלי היה עומד על זה בכל רגע ובמיוחד בשולחן שבת. אחי דוד קם והרים את הפרוייקט, עם הסלוגן של לשון הרע לא מדבר אלי. היום זה כבר נכנס לתודעה של כולנו.

לשון הרע זה כמו בומרנג. אתה מדבר על משהוא, הוא גם ידבר עליך. לא סתם כתוב נצור לשונך מרע, אדם שרוצה לחסוך מעצמו צרות שלא ידבר לשון הרע.

אופנה בשבילך היא?

בעיקר נוחות, אני לא בנאדם שיתפסו אותו עם אופנה יוקרתית. אני בעיקר בנאדם של נוחות ושיהיה נעים לי. פעם הייתי הולכת רק עם שחור היום אני מוסיפה לעצמי הרבה יותר צבע בבגדים

שמלה שחורה בארון?

אצלי זה שמלות שחורות בארון, תמיד הן אופנתיות עם גק'ט ג'ינס או צבעוני, חגורה יפה ויצאנו לדרך. שמלה שחורה תמיד מרזה יותר. אז אני לגמרי שם.

טיפ על אפייה לעוקבות שלך?

עוגות בחושות, אנשים לא תמיד ערים לזה שעוגות בחושות צריכות מינימום ערבוב ולא יותר מידי. חשוב מאוד!

אפייה של עוגות בחושות, חשוב לאפות על חום קצת נמוך, עדיף לאפות יותר זמן כדי שהעוגה תצא אוורירית יותר.

עוגות שמרים, הטיפ החשוב בבצק שמרים זה לתת לבצק התפחה חלקית של כ-30 דק', ברגע שאנחנו עובדים עם הבצק לעוגה ומכניסים לאפייה יש עוד זמן התפחה וזה מספיק כדי שתצא לנו עוגה אוורירית.

 

מתכון חלות שאת מכינה כל שבוע?

חלות מושלמות!!!במרקם אוורירי
כמות לכוס מדידה!!!
2 קילו קמח
4 כפות שמרים יבשים
1 1/2 ( כוס וחצי)שמן זית ( אני משלבת שמן קנולה ושמן זית)
1 ליטר מים פושרים (4 כוסות וקצת )
כוס סוכר
2 כפות מלח

אופן ההכנה:
שמה במיקסר את הסוכר והשמרים, מוסיפה את מחצית מכמות המים,ומערבבת מעט , משאירה את זה כ5 ד לתסיסה ואז מוסיפה את שארית המים, מוסיפה את הקמח,השמן, כשהבצק מתחיל להתאחד אני מוסיפה את המלח, ונותנת לזה לישה של 12 ד על המהירות הכי נמוכה ( זה פותח את הגלוטן בבצק)
מתפיחה את הבצק כשעה. לא עד הכפלת הנפח כמו שתמיד אומרים… מספיק 3/4 התפחה, ( תלוי במזג האוויר) שוקלת כל חתיכה ל120ג, לקליעה של 4 רצועות
מרדדת כל כדור ששקלתי לעלה ומגלגלת לרצועה, משפריצה מעט מים, ומגלגלת מעט בשומשום
נותנת שוב התפחה של חצי שעה -40 ד,( לא מורחת ביצה לפני האפיה!!!!)
אופה על 200 מעלות כ20 ד ( אפילו יותר) עד שניהיה צבע יפה..
למרוח מיד אחרי מהתנור בשמן זית

לא לשכוח להגיד: לכבוד שבת קודש

 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים