Joyful Young Brunette With Beret, Beige Trench Coat And Stylish Glasses, Sitting At City Cafe Terra

עצמאות זה אנחנו: 16 נשים מספרות על דרכן בעולם העצמאי

יסכה קליין, שולי בן לולו, חני וינברגר, רחלי בן ציון, אתי קצבורג, רבקה אהרון, חני מרגי, חני פינץ, דבורה ברנע, מיכל כהן, אסתי וייסלר בהגן, חני גולדשטיין, אתי אלשוילי, אורלי ברנדויין, נחמה גלינסקי ומלכה הרטשטיין – הן כולן נשים חכמות, שאפתניות ומוצלחות. אבל לא כולן התחילו מהמקום המוצלח והמשגשג. קל, לא היה להן, העצמאות היא דרך קשה ומאתגרת. כל אחת מהן עברה דרך עד לנקודה בה היא נמצאת היום ומאושרת מההחלטה שלקחה אי שם ברגע האמת. לכל אחת סיפור משלה, דרך ייחודית שעברה עד לעצמאות אליה הגיעה בכוחות עצמה ובסיעתא דשמיא. 16 נשים – עצמאות אחת!

הקמת עסק עצמאי יכולה לספק לעומדת בראש העסק יתרונות רבים, ביניהם לו"ז גמיש, יכולת לקבוע את סדר היום, האפשרות להגשים את החלום שלהן וכן, גם לקצור רווחים נאים. לא לכל אישה מתאים לנהל עסק עצמאי. אולם, ישנן נשים שנמשכות לעולם הזה, שמטפחות חלום בסתר או בגלוי אך אינן מעזות, וחיות כל חייהן עם הספק. ויש נשים שפשוט קמו ועשו מעשה, עזבו את העבודה כשכירות והקימו עסק משל עצמן. מצאנו מדגם קטן של נשים מעוררות השראה שהצליחו למרות הפחד, החשש והדרך אל הלא נודע להקים עסק שמצליח ומשגשג // עצמאות 2022

נעים להכיר: יסכה קליין – קונדיטורית בעלת קייטרינג חלבי 

Img 20220503 Wa0147
יסכה קליין

יסכה, נשואה+ 4 מבני ברק, אוהבת את המטבח, את ריח האפיה והבישול ואוהבת בעיקר את הסיפוק כשמגיעים הפידבקים שהיה טעים.

מה סיפור העצמאות שלך?

"הכל התחיל כשנולדה הבת השלישית שלי, הרגשתי צורך להישאר יותר בבית ראיתי כמה רוגע ושלווה זה נתן לבנות הגדולות שידעו שאני מחכה להן בבית ולא בייביסיטר, החלטתי לעשות שינוי ובגלל שאפיה זה משו שתמיד אהבתי החלטתי לנסות".

מתי החלטת לפנות לדרך עצמאית?

"זה חילחל בי המון זמן כל פעם שהייתי חוזרת הביתה בשעות יחסית מאוחרות, 6 בערב ולפעמים יותר מאוחר, נצבט לי הלב שלא הייתי מספיקה כמעט להיות עם הבנות אחר הצהריים וכשנולדה הבת השלישית כבר החלטתי לעשות שינוי והיה לי קשה בהתחלה לעזוב מקום עבודה מסודר עם משכורת גבוהה ותנאים שווים, אז בתחילה הארכתי את חופשת הלידה ובסוף הודעתי על פיטורים. והאמנתי שפרנסה משמיים, אני יעשה השתדלות והקב"ה יעשה את השאר וכך היה. פירסמתי בקבוצות של חברות שאני מכינה עוגות וקינוחים לאירועים ותוך יומיים קיבלתי כמה הזמנות שהפתיעו גם אותי, לא ידעתי בהתחלה אפילו לתמחר כמו שצריך ובכל זאת האמנתי שכמה שמגיע לי יגיע עד אליי ומאז ב"ה (כבר עברו 10 שנים) אני עובדת בתחום שכבר התפתח לקיטרינג שכולל גם אוכל וגם קינוחים".

מה הקושי העיקרי ומה היתרון המוביל?

הקושי בלהיות עצמאית הוא שאין שעות מסודרות כמו לקום בבוקר להגיע למשרד וב-4 להניח את העט ולשכוח עד יום למחרת מהעבודה. זה ימים ולפעמים לילות שלעבודה, אבל זה גם יתרון לעבוד בשעות שנוח לי בזמנים שאני מחליטה ובעיקר הסיפוק מהתוצר שווה כל דקה במטבח".

ומה את מאחלת לכל אישה עצמאית?

"מאחלת לכל אישה עצמאית שתאהב את מה שהיא עושה שתרגיש סיפוק ובעיקר שלא תדאג מהמשכורת כי תפקידנו רק לעשות השתדלות, הקב"ה זן ומפרנס ואם חיים בידיעה הזאת רואים ברכה ושפע תמיד!"

_______________________________

נעים להכיר: שולי בן לולו מנהלת בית ספר למכירות וקהילת נשים בדיגיטל

Screenshot 2022 05 04 09 55 21 668 Cn.wps.xiaomi.abroad.lite
שולי בן לולו

"סיפור העצמאות שלי התחיל כשהבנתי שיש לי אפשרות לעזור לאלפי נשות עסקים לעבור מעסק מדדה לעסק מצליח, לעבור משכירה לעצמאית עם הרבה פחות סבל, הרבה פחות כאב, פחות ניסוי ותהייה, פחות הוצאות מיותרות, לתת להם את הדרך המדויקת לכבוש יעדים עם יומן מדוייק ולהשיג הרבה יותר ממה שהן חשבו. היכולת לתת לנשים עצמאות כלכלית אמיתית. ככה הקמתי בעצם את בית הספר למכירות. שליחות!"

מדוע החלטת להיות עצמאית?

"החלטתי לפנות לדרך עצמאית כשהרגשתי כבולה בהשגים שלי כשכירה. כי עם כל הכבוד לכל תפקיד, עדיין יש מישהו אחר שמקבל החלטות. ואז הבנתי שזה ממש לא נכון שאין לך בוס כשאת עצמאית, יש לך מספר בוסים כמספר הלקוחות שלך, אבל את מחליטה מי יהיה הבוס שלך! אף אחד לא מצמצם לך את הפרספקטיבה, את החשיבה מחוץ לקופסה, את התקשורת שלך, את בעצם זו שקובעת את החוקים ומגייסת לטובת זה את כל הכישורים שלך. את יכולה לכוון כמה את רוצה להרוויח, מתי להעלות מחיר, כמה לשווק ואיך. הכל נשאר בידיים שלך.

גם אחרי שניהלתי מאות עובדים בחברות גדולות, עדיין היתה לי תחושת החמצה, זר לא יבין זאת. רק מי שחווה את התחושה הזו יודע למה אני מתכוונת. וזה לא קשור לתפקיד או לשכר. מיציתי את כל הכישורים שלי כשכירה, את כל היכולות, הגעתי למשכורות גבוהות ועדיין… פתאום משהו מרגיש חסר. יש אנשים שזה מתאים להם, הם נשארים באותה קוביה וטוב להם. לא לכל אחד מתאים להיות עצמאי".

אז את בעצם מלמדת נשים לצאת לדרך עצמאית?

"אני אומרת אם את כבר עצמאית ומשקיעה כל כך הרבה לפחות תרוויחי כמו שמגיע לך. וזה בעצם המנטרה של בית הספר למכירות שלי. נשים עצמאיות נכנסות אליי למסלול ויוצאות תוך 4 חודשים עם פי 3 בהכנסות. זה מדיד. זה לא בית ספר לדיבורים, זה בית ספר למעשים, וגוף זוכר תנועה… המעשים נשארים איתך לכל החיים.

הידע שאני מעבירה הוא פרקטי ומעשי. לכל קורס מלווה קורס של פרקטיקה. כי ידע שווה כח ומעשים שווים כסף! חשובה לי ההצלחה של כל אחת ואחת, כל חברה בבית הספר מלווה יד ביד, אני לא נותנת לאף אחת לפגר מאחור. אני עומדת מאחורי הסלוגן שלי: היחידה שמלווה אותך, תכל'ס!

כמאסטרית nlp אני יכולה להגיד לך שכל המגבלות שלנו הן בראש!!! ובגלל זה יש גם קורס פחדים. בבית הספר, מפצחים את הפחדים, משתחררים ממגבלות וכובשים יעדים שלא חשבת שאת יכולה להגיע אליהם!"

ובכל זאת, מה הקושי ומה היתרון בלהיות עצמאית?

"הקושי הוא לשלב בית ומשפחה, אני אמא לחמישה קטנים אין רגע שזורקים את העט ומסיימים משמרת. צריך לדעת לשלב. ויש את הצורך בניהול זמן במקסימום. אין זמני התאוששות, אין הפסקות. זה פשוט מרתון ולומדים עם הזמן לעשות גבולות, לצאת לחופש, להתנתק. גם על זה יש קורס בביה"ס, אחרת לא שורדים.

היתרון בעצמאי זה שאת עושה את מה שאת אוהבת. את עובדת מאושרת. כיום אני יכולה לייצר מוצרים חדשים, להתאים את עצמי למוצר, אני יכולה לבחור באנשים שיעזרו לי בדברים שאני פחות אוהבת לעשות בעבודה, כמו טפסים, ניירת, מזכירות, בנק, איש דיגיטל וכד'. כי יש דברים שרק את יכולה לעשות בעסק, אז באחרים אני משתדלת לשחרר. בתקופות עמוסות אני גם מביאה בבית יותר עזרה. מנקה, מגהצת וכדומה. כי כשיש סיעתא דשמיא, את עובדת טוב ומתפללת הרבה, את יכולה לאפשר לעצמך לעשות את מה שאת אוהבת באמת!".

מה את מאחלת לנשים עצמאיות?

"מאחלת לכל עצמאית למצות את כל הפוטנציאל שיש לה בביטחון, בכישורים, בכלכלה ולהביא את היכולות שלה במקסימום".

טיפ שלך כמנטורית למכירות ועסקים:

"תעשו את כל מה שאתם עושים במקסימום ביטחון. שלא יהיה לכם שום רשרוש בלב של: האם אני עושה טוב? האם אני עושה מספיק? כי הלקוחות שלך שומעים את זה! ותציבו לעצמכם יעדים, כי אין תענוג יותר מלחגוג הצלחות…"

 

_______________________________

נעים להכיר: חני וינברגר מאפרת בעלת ליין איפור מצליח

Img 20220503 Wa0139
חני וינברגר

"הסיפור שלי החל לפני 7 שנים אחרי עשור רצוף של עבודה והשקעה החלטתי שהגיע הזמן לפרוס כנפיים, ואם לא ננסה לא נדע, אז נפלתי למים והתחלתי צעד צעד.

בהתחלה איפרתי בחינם, הלכתי לאפר דמויות מוכרות, להתלוות למאפרי על וללכת לכל השתלמות אפשרית, ובעיקר תפילות!

ומפה לאוזן הפריצה החלה וכיום אני עצמאית בעלת ליין איפור מצליח ומהווה השראה לאלפי נשים לחלום בגדול ולהאמין שהכל אפשרי ואם נרצה מספיק זה יקרה".

 

_______________________________

נעים להכיר: רחלי בן ציון – עיצוב אירועים ועיצוב שמלות כלה

רחלי באה מתחום העיצוב- מתעסקת ב- 20 שנה האחרונות בתחום העיצוב אירועים ועיצוב שמלות כלה. היא שותפה עם אמה הילדה במותג ״הילדה״ (״איילת חן״) שמלות כלה.

מהו סיפור העצמאות והדרך לעצמאות שלך?
Img 20220504 Wa0000
רחלי בן ציון

"בתור בת לאמא מעצבת שגדלה בבית שבו האופנה, האומנות והעיצוב הם חלק בלתי נפרד מהחיים, אפשר לומר שנשאבתי לתחום באופן אוטומטי ובצורה הכי טבעית. לא ממש ידעתי שזה מה שאעשה ״כשאהיה גדולה״, זה קרה תוך כדי החיים ותוך כדי עבודה. תמיד אהבתי את נושא החתונות והכלות, והאמת, על כל ילדה אפשר לומר שמגיל 3 אהבה כלות.. אבל אצלי אני זוכרת שהאהבה הזו רק התעצמה עם השנים וההתרגשות שלי מלראות כלה היתה ועודנה תמיד, בכל גיל ובכל מצב. לא זוכרת את עצמי כילדה מתלהבת מבובות או צעצועים (ועל כך מעידה גם אמא הילדה, תמיד ההתרגשות היתה מכלות, שמלות לבנות ותפוחות, פרחים ומה שבינהם".

מה הקושי העיקרי ומה היתרון המוביל?

הרבה פעמים יוצא לי לחשוב האם היתרון גובר על הקושי בלהיות עצמאית או להיפך, ואני חושבת שהכל תלוי בהסתכלות, בחשיבה.
יש הרבה יתרונות בלהיות עצמאית. את מחליטה כמה, מתי, איך ואיפה, בעצם את מחליטה (כמעט) על הכל, לוקחת אחריות, מנהלת עניינים בקצב שלך, אף אחד לא יושב לך על הראש את אחראית לעצמך. זה כיף! זה מעצים וזה נותן הרבה ביטחון.

מעבר לזה, הקושי הוא שאת חייבת להיות תמיד בדרייב, לפעול, לעשות, ליזום, לתכנן, לקחת סיכונים לפעמים, להגדיל ראש וכל פעם להמציא את עצמך מחדש. ואני חושבת שאת הקושי אפשר לקחת דווקא כאתגר, סוג של תחרות עם עצמי לבדוק ולראות את הרצון מצד אחד ואת היכולות מצד שני, זה מרגש כל פעם מחדש לרקום חלומות, ליצור ולהתקדם הלאה".

מה את מאחלת לנשים עצמאיות כמוך?

"אני חושבת שנשים שבחרו עצמאות הן נשים חזקות שלוקחות אחריות ולא מוותרות על חלומות, למרות כל הקושי מסביב, מאחלת לכל העצמאיות ביננו להמשיך ליצור, לעבוד ולהתקדם בלי לעצור ובלי לפחד! כי אם את יכולה לחלום על זה, את יכולה לעשות את זה. והעיקר לא לשכוח להנות מהדרך".

_______________________________

נעים להכיר: אתי קצבורג קופירייטרית ואשת פרסום, מלווה עסקית ומרצה

Img 20220503 Wa0045
אתי קצבורג

"ביום בהיר נטול ענן הודיעו לי שהמחלקה שעבדתי בה נסגרת. זה היה רגע לא קל עם ים התלבטות והחלטה אמיצה אני יוצאת לעצמאות. עם 2 לקוחות, אנרגיה של פילים, ובטחון עצמי מוגזם. את המכות והנפילות קבלתי דיי מהר כי מסתבר שבטחון עצמי לא בהכרח ערובה להצלחה.בין העליות והמורדות סיגלתי לי משפט : "70 יפול יזם וקם".

זה מאתגר, זה קשוח, אבל בסופו של דבר כשצולחים שנה ראשונה ושנייה הדברים מתחילים להתבהר ואפילו אפשר להנות מהדרך. בכובעי אני מלווה עסקית, מרצה, כותבת תוכן, קופרייטרית ואשת פרסום וסושיאל, העולם הזה מרתק ובזכות הכרותי רבת השנים עם עולם התקשורת והדיגיטל יש לתוצאות יתרון עצום".

מה הטיפ שלך לנשים עצמאיות כמוך?

"הביטוי שקשה לי איתו זה "העצמה נשית" כי הוא הפך עם הזמן לקלישאה, אבל כטיפ לכל אותן שמתחילות את דרכן העצמאית רק אומר מהלב, הדרך למטרה לא קלה אך כשהמטרה מוגדרת והאסטרטגיה נהירה ההצלחה מתרחשת כבר בדרך ויש הרבה פחות בלבול והעולם מחכה ליזמות ועסקים אז do it".

_______________________________

נעים להכיר: רבקה אהרון בעלים של מותג אופנה

Img 20220503 Wa0056
רבקה אהרון

"סיפור העצמאות שלי מתחיל בגיל צעיר מאוד, באתי מבית פשוט והבנתי כבר בגיל 12 שאם אני רוצה משהו בשבילי אני צריכה לקום ולהשיג אותו. ראיתי אבא חרוץ שקם כל בוקר בזריחה להתפלל ולהביא פרנסה לבית, אבא היה בשבילי מושג לחריצות ונחישות. כשגדלתי הדרך היתה ברורה לי, להיות שכירה לא היה באופציות, כמה שהדרך היתה ברורה היו קשיים בדרך. אבל כשהמטרה לנגד עיניי כל כישלון הוא היה שיעור מלמד".

היתרון בעצמאות כלכלית?

"הכיף להיות עצמאי הוא שאת אחראית להצלחות שלך ואת גם אחראית לכישלונות. כל בוקר מחדש הבחירה להצליח היא בידיים שלי וכמובן שעם המון סיעתא דישמיא".

מה את מאחלת לנשים עצמאיות כמוך?

"אני מאחלת לכל אישה עצמאית להשיג את המטרות שלה אבל לא לשכוח את המקום ממנו היא באה, כשאנחנו צמודים לבסיס אנחנו שומרים על יציבות ויודעות להעריך את הדרך שעברנו ומפקסים את המטרות החדשות".

_______________________________

נעים להכיר: חני מרגי – משפיענית רשת ומנהלת שיווקית לעסקים

Img 20220503 Wa0070
חני מרגי

החלטתי לצאת לדרך עצמית בתחום שאני אוהבת, ממש בתקופת הקורונה. הייתי בזמנו נייליסטית, כל שני וחמישי לקוחה אחרת היתה עם קורונה ונאלצתי להכנס לבידודים, זה היה ייאוש אחד גדול. כשישבתי בבית הגיעו טלפונים רבים מכל מיני עסקים בתחומים שונים שביקשו לפרסם אצלי (דיגיטל) בתקופה הקשה הזו כשהכל היה סגור. ומשם הכל התגלגל, ניהלתי מהבית תוך כדי סגר קמפיינים דיגיטלים עם משפיעניות, פרסומים בעמוד שלי וכך זה תפס תאוצה. אחרי כמה חודשים הרגשתי ביטחון מלא לעזוב את תחום הנייל ולהתמקד חזק בשיווק ויח״צ בדיגיטל".

 

מה הקושי העיקרי ומהו היתרון המוביל?

"אני חושבת שכעצמאית כל חודש מחדש הוא מבחן אמונה בפני עצמו, אין לדעת איך נתחיל את החודש ואיך יסתיים. זה לא כמו לעבוד עם משכורת מסודרת של שכירים.אבל  היתרון המוביל הוא לנהל את לוח הזמנים שלי, את הניהול השוטף בבית ולהצליח לשלב בין הכל יחד".

מה את מאחלת לעצמאית שיצאה לדרך?

מאחלת לכל אחת להגשים את עצמה, לעסוק במה שהיא אוהבת, לא להתייאש משום דבר גם אם את עובדת בעבודה ואת לא מרוצה, תאמיני שהדבר הנכון יקרה בזמן הנכון והמתאים. לשאוף ולחלום תמיד, בסוף מתגשם!"

_______________________________

נעים להכיר: חני פינץ – אדריכלות ועיצוב פנים ובוחנת לעיצוב מטעם משרד הכלכלה במכללות ברחבי הארץ

יש לי 2 סיפורי עצמאות, אומרת חני, "אחד כשנהפכתי משכירה לעצמאית, כשעזבתי עבודה מסודרת ופתחתי מכללה לעיצוב תוך כדי עבודות עצמאיות בתחום העיצוב והאדריכלות פנים. הפעם השניה שנהפכתי לעצמאית זה קרה לפני שנה כאשר נאלצתי למכור את המכללה כתוצאה ממצב בריאותי… הייתי חולת קורונה במצב קשה ולאחר שהחלמתי הייתי חלשה ביותר ולא היו בי הכוחות הפיזיים להמשיך… מה שהוביל אותי לדרך חדשה אך גם ישנה.
היום אני מתעסקת בתחום האדריכלות ועיצוב פנים. ולא בניהול המכללה וזה הוביל אותי להיות בוחנת מטעם משרד הכלכלה בתחום העיצוב במכללות בארץ. מה שלא יכולתי להיות כאשר הייתי מנהלת מכללה לעיצוב".

יש קשיים?
Img 20220503 Wa0086
חני פינץ

"הקושי העיקרי בלהיות עצמאי זה שאתה לא יודע כמה כסף יהיה לך וגם אתה לא יודע איזה עבודה תהיה לך ומתי יהיה לך. אתה מקבל פרויקט אתה תסיים ואין לך מושג אם יבוא פרויקט הבא ומתי… אך מי שיש לו אמונה לא צריך לדאוג צריך לדעת ולהבין שהכל מלמעלה ומה שמגיע יגיע ומה שלא אז לא! והיופי שכל פעם שפונים אלי לא משנה אם יש לי מלא עבודה אני תמיד מודה ושמחה על הפנייה… יש תקופות של לחץ עם המון פרויקטים ויש תקופות שפחות ויותר רגוע וזה דבר שאתה לא יכול לדעת כי אתה עצמאי".

והיתרונות?

"היתרון המוביל בלהיות עצמאי זה שאתה בוס לעצמך, אתה ממש עצמאי אף אחד לא אומר לך מה לעשות, אתה מסדר לך את היום אתה מחליט מתי אתה עובד איזה פרויקט תיקח ותעבוד עליו ואם יש פרויקט שפחות מדבר אלי אני יכולה לא לקחת וזה כייף החופש הזה".

מה האיחול שלך לעצמאיות?

"אני מאחלת לכל אשה עצמאית שתהיה רגועה ולא תהיה בלחץ ושתדע שהכל מלמעלה מה שמגיע יגיע, ואין אדם נוגע במה של חבירו, ואם זה יהיה ברור שמה ששייך לה אף אחד לא יוכל לגעת בו היא תוכל לפרגן ולשמוח עם כל הצלחה שתהיה למתחרה שלה. ויותר מיזה שתדע שאין לה מתחרים כי היא ייחודית בזכות עצמה! ותסתכל רק במה שהיא עושה ולא אצל המתחרה שלה, כי כאשר היא מסתכלת מה המתחרה שלה עושה  אז היא לא מתמקדת בעסק של עצמה!! מאחלת שתהיה לכולם הרבה עבודה כי העולם הוא גדול ויש מקום לכל אחד ואחת!".

_______________________________

נעים להכיר: דבורה ברנע – מנטורית להעצמה אישית ועסקית

ומטפלת ב-Nlp

אני אישה של חופש. יש לי חופש בלב. המנוע שלי בחיים הוא עצמאות. לפני שנה שאלתי את אמא שלי: "אמא, מתי נהייתי כזו? עצמאית באופן מוחלט, מעצימה נשית. אישה עצמאית?" והיא ענתה לי: שנולדתי כזו.

אני דוגלת בחופש להקשיב ללב. וללכת רק לפי צו הלב. למרות זאת הייתי מורה להיסטוריה וגאוגרפיה, עד שיום אחד הציעו לי את ניהול בית הספר. ואז הבנתי שהגיע הזמן לעוף. עבדתי במשרד פרסום, ניהלתי בית ספר לצילום והיום אני מנטורית. המטרה שלי ברורה: לתת לכל אישה כח לחיות

Img 20220503 Wa0087
דבורה ברנע

את החלום במציאות! להיות מאושרת בכל יום!"

הקושי והיתרון בניהול עסק עצמאי?

"הקושי העיקרי בעצמאות הוא גיוס הלקוחות. זה החלק הפחות אהוב עלי. יש גם את העניין שאני לבד בעסק. ולשם כך אני מגייסת את בעלי כחבר ויועץ. היתרון המוביל הוא הלו"ז הגמיש. החופש לעשות מה שבא לי, בדרך שלי ובזמן המתאים לי".

מה את מאחלת לחברותייך לדרך העצמאית?

"אני מאחלת לכל אישה שתתמיד בהקשבה ללב שלה. ושתהיה אמיצה ללכת בדרכו. כי זו הדרך היחידה לאושר תמידי. עדיין שנת 2022 ורב נשות העולם אינן עצמאיות בכל הרבה מובנים. החלום שלי להביא את העצמאות ללב של המוני נשים".

_______________________________

נעים להכיר: מיכל כהן – בעלת קליניקה טיפולית לבעיות מוטוריות, יציבה ואורטופדיה

מיכל היא אמא ל-5 ילדים, מתגוררת בבית שמש ובעלת תואר ראשון בחינוך גופני בהתמחות לבעלי מוגבלויות. בעלת קליניקה טיפולית לבעיות מוטוריות, יציבה ואורטופדיה. וכיום מאסטרית ביציבה, כאב גב, עמוד שידרה, רצפת אגן וכל נושא השלד.

מה היתה אבן הדרך ליציאה לעצמאות?
Img 20220503 Wa0055
מיכל כהן

"אחרי 10 שנים שעבדתי שכירה בתחום החינוך הגופני, הרגשתי שהגוף שלי בוגד בי, גב כפוף, כאבים כרוניים ו…לצערי גם צניחת רחם. ניסיתי כל מה שהיה לי בארגז הכלים שלי כמדריכת פילאטיס ואירובי ועיצוב, ומשם התחלתי את השיקום שלי. הפיזי, הרגשי, המנטלי – ויצאתי לעצמאות. רציתי לעזור לעצמי. המצב הכלכלי שלי היה לא פשוט, שם קיבלתי החלטה משמעותית שמלווה אותי עד היום- להשתמש בארגז הכלים שלי לעזור לי ולאחרות.
תוך כדי שיקום של עצמי פתחתי קליניקה והתחלתי לטפל בנשים, שם הבנתי שיש הרבה מעבר לכאבי הגב, והתחלתי לחקור את החיבור בין גוף לנפש.
גיליתי עולם ענק וקסום מלא ביכולות ריפוי. בעצם פיתחתי תוכנית ליווי לנשים שרוצות שינוי מהותי בחיים שלהן, השיטה מתבססת על הקשר בין הגוף והנפש- הכאב הרגשי שמתבטא בגוף שלנו. היום אני יודעת שכל אשה יכולה לחיות עם גב זקוף, ללא כאבים ושחרור רגשי, עם מימוש הגשמה והצלחה ולהרגיש נפלא, אם אני עשיתי את זה ממקום כל כך קשה ונמוך כל אחת יכולה!".

מה את מאחלת לאישה העצמאית?

אני מאחלת לכל אשה שרוצה להגשים את עצמה, שלא תניח את החלומות שלה בצד, כי חלומות שלא מגשימים את עצמם גורמים לכאב, תסכול ואכזבה, אם את קוראת את המילים האלו, אין ספק שיש בך את היכולת והעולם זקוק לך, תחסכי מעצמך הרבה כאב, ותאפשרי לסביבה שלך להרגיש טוב".

מה הקושי העיקרי ומה היתרון המוביל?

הקושי – כמו כל עצמאית, לנהל את העובדות שלי, להיות עם יד על הדופק כל הזמן, אבל היתרונות עולים על כל חסרון, הסיפוק האדיר שיש לי יום יום לקבל הודעות מלקוחות על שיפור בחיים שלהן, זה שווה הכל!!"

_______________________________

נעים להכיר: אסתי וייסלר בהגן עורכת דין עובדת סוציאלית ומגשרת

"סיפור העצמאות שלי קצת מפתיע ומפותל", פותחת בדבריה אסתי, "בתחילת דרכי התעסוקתית עבדתי כמורה עם אוכלוסיות שונות בעלות צרכים מיוחדים. תמיד חיפשתי להעשיר את הכלים המקצועיים והשתמשתי בכל מה שהיה ניתן עד שכבר הגעתי למצב שלא תוגמלתי על גמולי ההשתלמות. במהלך החיפוש אחרי כלים מקצועיים נחשפתי לעולמות הטיפול ועשיתי הסבה לעבודה סוציאלית.

בעבודה סוציאלית נחשפתי לעולם המשפט ולצורך להלחם על כל הזכויות של המטופלים. וזה כבר הוביל אותי ללימודי משפטים וסטאז'

Img 20220503 Wa0054
אסתי וייסלר בהגן

בנוסף על הסטאז' בעבודה סוציאלית. הרגשתי שהייעוד שלי כאישה חרדית נמצא בתחום עריכת הדין והמסתעף אליו כמו גישור.

מאחר והיו לי כבר שנות וותק רבות בהיותי שכירה גמלה בליבי ההחלטה להיות עצמאית. לנהל את התיקים בעצמי ולפי האסטרטגיה שאני אמצא כטובה ביותר ללקוחותי בלי שיקולים של רווחיים של הבוס שלי. היה גם חשוב לי להיות אחראית לסדר יומי ולאפשר גמישות בין בית ועבודה, אני עושה זאת כבר 12 שנה ולא מתחרטת לרגע".

היתרונות והקושי

העצמאות היא דרך קשה ומאתגרת. דבר ראשון את חייבת להיות סופר מקצועית. כדי להקל על עבודתי רכשתי לי קולגות שביחד אנחנו קבוצת סיעור מוחות. שנית, לימודי המקצוע נותנים כלים אבל הם די מוגבלים גם מבחינת המקצוע וגם חסרים מאד במיומנות עסקיות. למדתי את התחום העסקי כולל שיווק, מיתוג ועוד ובסופו של דבר גיליתי שעסק חזק ויציב חייב גם כלים עסקיים וגם כלים משפטיים. זה הוביל לפתיחת מחלקה של כלים משפטיים לעסקים שעוזרת לבעלי עסקים יכולת להרוויח בבטחון ולחסוך זמן, כסף וצרות. אחד השירותים המאד פופולריים במחלקה הזו הוא הסכם בין העסק ללקוח. כמי שמכירה גם את העולם העסקי אני מקפידה על ניסוח בגובה העיניים שמגן על העסק בלי להרתיע את הלקוח. המטרה היא ששני הצדדים יצאו מרוצים.

היתרון הוא עצמאות גם בבניית האסטרטגיה וגם בלוח הזמנים אבל החסרון הוא שאת צריכה להיות הגורם האחראי על כל תחומי העסק גם אם את מעסיקה עובדים או מוציאה תפקידים החוצה".

מה מאחלת לאישה העצמאית?

"אני מאחלת לכל אישה עצמאית עבודה מתוך חירות פנימית והגעה למימוש עצמי".

 

_______________________________

נעים להכיר: חני גולדשטיין – מפיקת אירועים תקליטנית וזמרת

Img 20220503 Wa0095
חני גולדשטיין

"אני יצאתי לדרך עצמאית לפני שנים רבות שהייתי שכירה. והגעתי למצב שכמעט איבדתי את הקול שלי. הרופא פסק שאם אני רוצה להמשיך לדבר. כדאי שאתפטר מהעבודה. והחלטתי להיות עצמאית. וזה לא היה קל בכלל בלשון המעטה".

ספרי לי על הקושי ועל היתרון?

הקושי העיקרי בלהיות עצמאית זה האחריות. לדעת שהכל תלוי בך. וכמובן בהמון סיעתא דישמיא. אין מצב להתפנק במיטה, לנוח, לצאת לחופש. חייבים לעבוד אבל בכיף.

היתרון זה שאת מחליטה מתי נוח לך לעבוד, מתי את יוצאת לחופש ובכלל בלי בוסים על הראש. וזה כיף לעשות את מה שאת אוהבת מתוך שליחות אמיתית לעזור לאנשים, במקרה שלי לשמח אנשים, בעיקר נשים".

מה את מאחלת לנשים שהחליטו להיות עצמאיות?

"מאחלת לכל אישה עצמאית להיות שליחה נאמנה להפיץ את האור שלה בעולם. עם הרבה שמחה ואהבה אמיתית. שנזכה לעצמאות אמיתית בגאולה האמיתית והשלימה".

 

_______________________________

נעים להכיר: אתי אלשוילי בעלת המותג בריא וטוב

אתי אלשוילי בת 41 מהמרכז אמא ל-5 ילדים, העיסוק שלה הוא עולם הבריאות ואורח חיים בריא.

מהי עצמאות בשבילך?

העצמאות שלי היתה לצאת ממעגל השכירים, כי בעולם השכירים לא הרווחתי כ"כ טוב ורציתי יותר כדי לגדל את ילדיי בכבוד ולתת להם את מה שהם חולמים והלוואי שאזכה בעז"ה. ולהכנס לעולם העצמאות היה בשבילי גם כדי להרגיש יותר שאני עובדת עבורי ולא עבור אחרים, לתת לעצמי את החופשיות והביטחון שאני יכולה לתת מעצמי עוד ועוד, ואין לי בוס על הראש ומרוויחה ב"ה פי חמש ממה שהייתי מרויחה כשכירה. והכל תודות לבורא יתברך שממש ראיתי סעייתא דשמייא בכל הדרך שעשיתי.

מתי החלטת לצאת לדרך עצמאית?
Img 20220503 Wa0152
בריא וטוב – אתי אלשוילי

"לפני ארבע שנים החלטתי שזהו, אני פותחת דף חדש ומתחילה חיים חדשים. והיום אני הבוס לעצמי ויותר נוח לי".

מה הקושי העיקרי ומה היתרון המוביל?

"הקושי העיקרי הוא להכנס לליבה של כל אשה ואשה באשר היא ולשתף אותה בעולם של המוצרים שאני משווקת (המוצרים הצילו את חיי) וזו שליחות בפני עצמה! היתרון הטוב שהלקוחות חוזרות אלי הרבה כי יודעות שיש להן אצלי את מרבית תשומת הלב עד הפרט האחרון. ועל אני מודה יום יום ומתפללת לבורא שלא תצא תקלה תחת ידי".

מה את מאחלת לכל אישה עצמאית?

מאחלת לכל אשה ואשה עצמאית באשר היא את השמחה, השפע והרוחניות, המון אהבה בעבודה שהיא חפצה בה ותמיד לזכור שלעולם אין יאוש בשום דבר, גם אם לפעמים נופלים קמים מחדש בעז"ה. מודה אני לקב"ה על העשייה המבורכת שיש בידי".

 

_______________________________

אורלי ברנדויין – ליווי אישי לנשים ומשפחות לאיכות חיים בריאים וטובים בגוף ובנפש

Img 20220503 Wa0164
אורלי ברנדויין

"בכובע אחד שלי אני מלווה נשים ומשפחות לאיכות חיים בריאים וטובים בגוף ובנפש באמצעות תוכנית ליווי אישי. המסלולים כולם כוללים תשומת לב הוליסטית ומעקב כדי לסייע להתמיד עד למטרה. בכובע שני אני כותבת תוכן, עורכת תוכן ולשון, מגיהה ומנקדת. כל מה שנכתב בעברית – כדאי שיעבור אצלי דיוק, מיקוד וליטוש גם יצירתיים וגם תקניים לשונית".

מה סיפור העצמאות שלך? – "הייתי עובדת משרד החינוך ומכללות שונות במשך עשרים וחמש שנים. עזבתי והפכתי אהבות והצלחות למקצוע".

מתי החלטת לפנות לדרך עצמאית? – "כשהבנתי שמיציתי את עבודתי כשכירה. לא משתלם ולא מהנה עוד".

מה הקושי העיקרי ומה היתרון המוביל? – "הקושי הוא הניהול העצמי והוא גם היתרון המוביל" 😉

ומה את מאחלת לכל אישה עצמאית? – "שחרור אמיתי ופנימי ולא רק במסמכי מס הכנסה. שלווה ומנוחת נפש מתוך אמונה אמיתית וביטחון אמיתי בריבונו של עולם".

_______________________________

נחמה גלינסקי – יועצת אישית, זוגית ומשפחתית ומגשרת

נחמה גלינסקי
"יצאתי לעצמאות אחרי שנים של עבודה במערכת החינוך, לא קל לעבוד מול מערכת נוקשה כשהבוסים נושפים לך בעורף. בעקבות כך עשיתי הסבה למקצועות הטיפול והיום, ב"ה, כבר כמה שנים מנהלת קליניקה מצליחה. יש לי קליניקה נעימה בקרית מלאכי ואני משרתת בשמחה את תושבי המרכז והדרום. בעבודתי אני מלווה זוגות במסע לקשר זוגי קרוב ואוהב, מנחה משפחות לקשרים יציבים במשפחה הקרובה והמורחבת ומאמנת נשים להצלחה אישית, זוגית ומשפחתית. יש לי תואר ראשון בחינוך ובפסיכולוגיה, תעודת פסיכותרפיה וייעוץ זוגי, תעודת טיפול זוגי מבוסס מובחנות ובעיות במיניות בטיפול זוגי, תעודת הנחיית קבוצות ותעודת גישור מקצועי.
אצלי יוצאים למסע שונה וייחודי, מי שרוצה לעשות שינוי אמיתי בחיים, להציל את שלום הבית, לקבל תמיכה במערכות יחסים מורכבות, במצבים בריאותיים מאתגרים, אשמח ללוות אתכם בתהליכי התפתחות וצמיחה, בהצבת מטרות ויעדים ופשוט לזנק איתכם קדימה בכל המישורים".

_______________________________

מלכה הרטשטיין – מטפלת פרטנית, יועצת זוגית, יועצת מינית ומנחת הורים ומנהלת את "אי זוגי"- ייעוץ זוגי מקיף

"אני פוגשת בחורות, נשים וזוגות, מעבירה הרצאות, סדנאות, בעלת קורסים דיגטליים ומפתחת שיטת טיפול לזוגות שמתמודדים עם אתגרי פוריות. אני אוהבת לכתוב תוכן מקצועי ויש לי רשימת תפוצה גדולה המונה כ-4500 נשים".

מתי החלטת לפנות לדרך עצמאית?

"התחלתי את דרכי כמורה לחינוך מיוחד, מהר מאוד ניהלתי מרכז טיפול ולמידה ובמשך שנים (קרוב לעשרים שנה) ניהלתי מערכות של חינוך וטיפול. את דרכי העצמאית התחלתי אחרי ניהול של מחלקה לגיל הרך, שם הבנתי שאני רוצה להתמקד רק בתחום הטיפול. הדרך להיות עצמאית הייתה לא פשוטה בכלל. התרגלתי למשכורת ולתפקידים יציבים וחששתי מאוד לצאת לדרך לא ידועה. אבל- ברגע שהבנתי שאני לא נותנת את מה שאני יכולה ו.. רוצה. החלטתי לעצור הכל ו.. לצאת לדרך…. כי הרצון לתת, להתפתח ולהשקיע את כל כולי בתחום גרם לי לשינוי..

נפגשתי עם יועצת עסקית הבנתי שאני יוצאת לדרך לא פשוטה (חשבתי שהבנתי…) ו.. בכל זאת יצאתי לדרך. התהליך לא היה קל בכלל!!! מטלפון שלא מפסיק לצלצל, אני מתרגלת לדממה!!! מתפקיד שאנשים מחפשים אותי ללא הרף אני צריכה לצאת ולשווק את עצמי. אבל לא נבהלתי. התחלתי ללמוד על מיתוג, שיווק, דיגטל ועוד מושגים חדשים.

נפלתי, התייעצתי, קמתי ושוב נפלתי….

אבל כל הזמן הייתי בטוחה בדרך המקצועית שלי וזה עודד אותי ללמוד ולא להיבהל מהדרך החדשה והלא מוכרת".

מה הקושי העיקרי ומה היתרון המוביל?

"שני דברים שהיו לי מאוד קשים: האחד זה התחום הכלכלי. ממשכורת כבוה ויציבה התחלתי להתמודד עם אי וודאות וחוסר שליטה. ואני חייבת לציין שצינור הפרנסה עובר דרכי בביתנו בעלי אברך הרבה מאוד שנים. והדבר השני שהיה לי מאוד קשה זה הצורך להציג את עצמי ואת המקצועיות שלי. חייבת לציין שהקשיים לא הרפו אותי, אלא הבנתי שאני מתמודדת עם שינוי ו… אני מחפשת עוגנים שיעזרו לי להנות מהתהליך של השינוי משכירה לעצמאית".

העוגן הראשון היה: שריר האמונה.

העוגן השני היה: בעלי.

"התחלתי ללמוד על אמונה… על האחריות של ההשתדלות, על מסגור מחדש של המושג הצלחה ועוד ועוד. ובקשתי מבעלי שכל פעם שאני נופלת ומתקשה להמשיך שהוא יזכיר לי למה בחרתי בדרך הזו. חצי שנה עבדתי על התשתיות ואחרי פחות משנה הצלחתי ברוך ה' למלא קליניקה, להעביר הרצאות, להרצות בבמות רבות, לפתוח רשימת תפוצה, קבוצות וואצפ, להוציא קורסים דיגיטליים ועוד ועוד ועוד.

היתרון בלהיות עצמאית זה ביכולת שלי ליצור ולייצר כל הזמן! אין מגבלות, אני יכולה לבחור מה אני עושה ומתי ואני תלויה רק בידיו של ה'!!! ירדה על שלווה, והעשייה שלי לא מפסיקה ורק מתפתחת כל הזמן. החוויה הזו מדהימה בעיני והיא שווה בשבילי את הכל".

ומה את מאחלת לכל אישה עצמאית?

אני מאחלת לכל אישה עצמאית ליהנות מהדרך, מהתהליך, לבחור את מה שחשוב לה ולהשיג את המטרות שלה מתוך שלווה, רגיעה וחיבור אמיתי לה'!

_______________________________

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים