Anton Gizpegtebg0 Unsplash

על השטיח האדום צועדים משולשים במילויים- אוזני המן הגרסה המודרנית.

שאלתם את עצמכם מה מקור העוגייה המשולשת עם מילוי הפרג הידוע? הידעתם שאוזני המן התחפשו לקולקציות מרשימות עם שלל מילויים וציפויים? קבלו את הפקת האופנה האחרונה של העוגייה שחובה לאכול בפורים.

אוזני המן, העוגיות שמככבות בימים אלו בכל מדף אפשרי בכל בית קפה או רשת שמכבדת את עצמה. רוב היהודים בהכרח תוהים לעצמם מה זה ועל מה זה השם המשונה שקיבלה עוגייה תמימה? ובכן רבות הן התאוריות שעולות בעקבות השאלה הזו.

ואולי כדי להביא כמה מהן נצטרך בראשונה לענות על השאלה- מה מקורה של העוגייה?

העוגייה הגיעה לארץ ישראל עם עלייתם של היהודים ממזרח וממרכז אירופה, מאפה פריך בצורת משולש עמוס ומלא בפרג, זה צורתה וטעמה האותנטי עוד לפני שעברה שינוים והתפתחויות. כיום כולנו עומדים ומתלבטים האם לטעום מציפוי הפיסטוק הירוק או מהשוקולד הנוטף.

עם הזמן כמובן רבו השילובים והניסיונות להביא את העוגייה המסורתית אל הגרסה המשופרת ביותר של עצמה. אין ספק שהמשימה הוכתרה בהצלחה מסחררת, רק תביטו במדפי העוגיות. לא די בכך, אלא שמדי שנה הקונדיטוריות המתמחות מוציאות קולקציות מרהיבות אחת יותר מקודמתה, מפתיע כל פעם מחדש לראות עד לאן הדמיון והיצירתיות יכולים להגיע.

העוגיות המיוחדות לפורים נקראו "כיסוני פרג" (באידיש: מאן-טאש) ומכאן הייתה קצרה הדרך להפיכתם ל"המן-טאשן" (כיסני המן), ובעברית הן קיבלו את השם "אזני המן".

יצאנו לטעום את העוגייה הפורימית, וגם לבחור איזה טעם, מהעוגייה הכי שווה עכשיו, יככב במשלוחי המנות.

מאפה נאמן, הרשת הוותיקה והידועה מפתיעה השנה עם הליין המרשים שכולל אוזני המן במילויים מרגשים: מילוי קרם נוגט, מילוי אגוזים ועיטור אבקת סוכר, במילוי תמרים וקינמון, חשוב להדגיש כי הבצק עצמו פריך ונימוח וגם הוא מגיע בטעמים- בצק פטל נימוח במילוי קרם שקדים, בצק שוקולד פריך נימוח במילוי חלבה, וכמובן הם לא שכחו אוזני המן במילוי הפרג.

אוזני המן במאפה נאמן צילום גיל אבירם 1
אוזני המן ברשת מאפה נאמן. צילום: גיל אבירם

קרמרי דה לאקל'ר – הרשת עם סניפי המהדרין בגבעת שמואל ובאשדוד הוסיפו לקולקציית הגלידות והמאפים שלהם אוזני המן העשויים מבצק פריך במילויים עסיסיים וציפויים צבעוניים. אוזני ה- המן מוצגים לצד העוגות המרשימות ומארזי הגלידות האיטלקיות בשלל צבעים וטעמים שמעטרים את מקררי הראווה בסניפים.

רשת ביגה הרימה את הכפפה ומתחשבת דווקא ברגישים לגלוטן והם יצאו עם ליין של עוגיות אוזני המן ללא גלוטן במילוי קרנאץ' פיסטוק, אוזני המן המיועדים לשוחרי בריאות, חובבי מזון ללא גלוטן ולסובלים ממחלת הצליאק.

אפשר גם למצוא אוזני המן עם ציפוי שוקולד ללא גלוטן.

הם טריים , עשירים בטעמים רכים ונימוחים בפה ומגיעים במארז אטום המכיל 8 אוזני המן.

חדש מביגה אזני המן קראנץ פיסטוק ללא גלוטן צילום גליה אבירם 4
אזני המן קראנץ' פיסטוק ללא גלוטן ברשת ביגה. צילום: גליה אבירם

רשת רולדין – רולדין עם קולקציה מרשימה ופריכה, כשהם מנופפים בבצק השקדים שהוא הבסיס לכל המילויים של אוזני המן , מפרג ועד תמרים ואגוזים, מרציפן ורדים ותות, מעליהם מגיע קראסט תות , בצק שקדים במילוי קרס קוקוס ושוקולד מריר בקראסט קוקוס, מילוי בננה טופי ופאקן בקראסט קרמל. ליין מרשים ואופנתי ללא ספק. 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים