המתוק של מימי

על הדבש ולא על העוקץ – בסוכה נוהגים לטבול את החלה בדבש קבלו את המתוק.

חודש החגים מתאפיין בצנצנות דבש. הדבש מחולל פלאים, כך יעידו כל הסבתות, אך הדבש שימו לב, מסוכן לתינוקות מתחת לגיל שנה. בכל גיל אחר אפשר ליהנות ממנו בבישול, אפייה ואפילו לקוסמטיקה ביתית.

* העור צועק: "הצילו, אני יבש!" קרם לחות תוצרת בית יפתור את הבעיה:

2 כפות דבש, כף חמאה (עדיף חמאת קוקוס), מספר טיפות של שמן שומשום. והרי לכם קרם לחות טבעי ללא תוספות מלאכותיות.

אפשר גם לשטוף את הפנים בדבש. מרחו על העור, השאירו חמש דקות לספיגה ואז שטפו במים. נסו וראו כי טוב.

* השיער של הבת יבש מאוד? אפילו המרכך לא מחזיר לו את הברק? ערבבו שלושת רבעי כוס שמן זית, הוסיפו רבע כוס דבש, מרחו על השיער, כסו את השיער בכובע אמבטיה כעשרים דקות, לאחר מכן, חפפו את השיער בשמפו, התוצאה מרהיבה: שיער משי רך ומבריק.

*רכשו בחנות לכלי בית מספר צנצנות זכוכית מרשימות, מלאו אותן בדבש, קשרו סרט נוצץ, הוסיפו ברכה יפה, והנה לכן מתנה שתמצא חן בעיני כל אחד.

*תרופת סבתא – שיעול מעצבן, טורדני ויבש (תשללו קודם דלקת גרון אצל רופא!), הרתיחו בצל קצוץ עם כוס מים כרבע שעה, לאחר שהנוזל מתקרר, סננו, הוסיפו כף דבש ושתו אותו. מומלץ לשתות את הסירופ מספר פעמים ביום, עד שהשיעול נרגע.

עיצה טובה, יעילה לא פחות (ויש אומרים יותר) גורסת לקלף בצל, לחתוך אותו ברוחב לטבעות, ליצוק מעליהן דבש ולהשאיר מספר שעות עד שהבצל יוציא נוזלים. לגמוע שתי כפות שלוש-ארבע פעמים ביום. היה שיעול?

את הנוזל שנוצר חובה לשמור בקירור. הוא נשאר שם עד חמישה ימים בכלי סגור. כדאי לתת אותו לילדים רגישים דרך קבע, לאורך כל החורף.

אם תשתו את הסירופ בתוספת תה עם דבש – חיסלתם את השיעול!

*עוגת דבש מהירה, ללא הפרדת ביצים וללא הוצאת המיקסר החשמלי מהארון:

3 ביצים

3/4 כוס דבש
4\3 כוס שמן
כוס מיץ (או כוס מים ושלוש כפות סוכר)
שקית סוכר וניל
שקית אבקת אפייה
3 כוסות קמח

רבע כפית קינמון

ערבבו את כל המרכיבים בכף גדולה עד לקבלת תערובת חלקה, הכניסו לתנור לעשרים דקות, וגם אתן תוכלנה לספר לכולן שברגע האחרון ממש הכנתן עוגת דבש לאושפיזין.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים