צמחי מרפא

עור הפנים והגוף שלנו  'אוצרות מהטבע הישראלי'

טו בשבט זוהי הזדמנות נהדרת להיזכר בטוב שיש לטבע שלנו להציע. פירות, ירקות וצמחי מרפא מספקים לנו תשתית בסיסית לבריאות איתנה. עובדה זו מסבירה מה הסיבה שאנו רואים יותר ויותר שימוש ברכיבים מהטבע ,בין היתר בתחום הטיפוח ותוספי המזון המשלימים // מאת שירי רם

אחד הצמחים המוכרים והידועים לטיפוח העור הוא הפוליגונום הידוע בשמו העברי- ארכובית . זהו צמח בר ישראלי קטן, בעל תפרחת סגולה ,הגדל בצפון הארץ, בגליל . תנאי האקלים והקרקע הייחודיים לארצנו, מאפשרים לו לפתח תכונות ביוכימיות ייחודיות המקנות לו תכונות מרפא. שורש הפוליגונום מכיל מרכיבים טבעיים, אנטי דלקתיים שנמצאו כיעילים נגד חיידקים ופטריות, בעלי פעולות מחטאות ומרגיעות גרד של העור  , עוזרים באיזון ובניית רקמות ובשמירה על שלמות העור.

את סגולות צמח הפוליגונום יש לייחס לחומרים הפעילים העיקריים שהם  הטאנינים והפלבנואידים. חומרים אלו בעלי תכונות אנטי-זיהומיות ואנטי-פטרייתיות, יעילים בריפוי כיבים, עצירת שטפי דם ובהאצת תהליך ריפוי של פצעים בשל יכולת הכיווץ הייחודית שלהם.

צמח ישראלי נוסף הבולט בסגולותיו ומאוד נפוץ הוא הסרפד שנמצא בשפע כמעט בכל פינה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום.

סירפד, על אף תחושת הצריבה הלא נעימה שהוא מותיר על גבי העור, נחשב כצמח מרפא המסייע לטפל ברשימה ארוכה של מחלות ופתולוגיות בעיקר בשל הוויטמינים, המינרלים והחומרים הפעילים שבו. הוא עשיר בויטמיני A,C,K   בברזל, סידן, אשלגן, סיליקה ובכמות נכבדה של כלורופיל. בעצם מדובר בצמח שמזין ומחזק את גופנו . עצם היותו כ"כ עשיר בנוטריאנטים עושים בו שימוש בתוספי ברזל ומולטי ויטמין הודות לסינרגיה בין הצמחים והפירות המאפשרת ספיגה מיטבית . פעולות חשובות שכדאי להכיר אצל הסרפד הן סיוע בפינוי וסילוק רעלנים מהגוף  ואיזון רמות גלוקוז בדם .

רבים מצמחי המרפא אינם מתאימים לשימוש ע"י נשים הרות, ילדים ותינוקות ו/או קשישים אך הסירפד הינו צמח מאוד בטוח לשימוש בכל גיל ומצב. הדרך הפשוטה ביותר, היא לצאת אל השדות וללקט את הצמח המוכר. שימוש אופטימאלי בסירפד הוא ע"י השרייה במים פושרים למשך הלילה כשלמחרת ניתן לשתות את המִשְרֵה.

מאת שירי רם, נטורופטית מבית מורז, צמחי מרפא

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים