Mixture,of,dried,fruits.,symbols,of,the,jewish,holiday,tu

סדר ט"ו בשבט: כל המנהגים והצורות לחגוג את החג

סדר ט"ו בשבט הוא אמנם לא מצווה מהתורה, אבל הוא מנהג יפה ומשפחתי שכדאי לאמץ. אז מה עושים בארוחה? כל המנהגים בכתבה הבאה

מכיוון שט"ו בשבט אינו חג מהתורה, אלא מהמשנה, אין לו מנהגים הלכתיים קבועים, ואפשר לחגוג אותנו בשלל דרכים. קבלו כמה מסורות מיוחדות שתוכלו לבחור בניהם.

סעודת אמנים

אחד מנהגים הכי מוכרים, הוא לערוך סעודת "אמנים" (מלשון אמן). מביאים לשולחן שישה מאכלים מכל סוגי הברכות הראשונות, ועושים סבב בו כל פעם משתתף אחד בסעודה לוקח מאכל ומברך עליו, וכולם עונים לו יחד אמן. המטרה היא לזכות לומר "אמן" כמה שיותר פעמים, כי זה נחשב לזכות גדולה.

סדר הברכות בסעודת אמנים הוא: 1. בורא מיני מזונות (על מאפים מתורים ומלוחים מקמח, שאינם לחם) 2. בורא פרי הגפן (על מיץ ענבים או יין) 3. בורא פרי העץ (על פירות) 4. בורא פרי האדמה (על ירקות) 5. שהכל נהיה בדברו (על חטיפים, ממתקים, שתיה, בשר, דגים, קינוחים) 6. המוציא לחם מן הארץ (על לחם).

שבעת המינים

ארץ ישראל התברכה בשבעה גידולים שנחשבים לטובים במיוחד וקדושים. ישנה מסורת לאכול אותם בסדר ט"ו בשבט, או לאכול מאכלים שעשויים מהם. לפני אכילת כל מאכל, קוראים מדרשים, סיפורים ושירים שקשורים לאותו מאכל.

שבעת המינים של ארץ ישראל: חיטה, שעורה, גפן (ענבים), תאנה, רימון,זית, תמר.

עונות השנה לפי היין

עוד מסורת מיוחדת היא שתיית ארבעה סוגים של יין כמשל לארבעת עונות השנה: כוס יין אדום, כוס יין לבן, כוס יין אדום שיש בו מעט יין לבן, כוס יין לבן שיש בו מעט יין אדום.

צורות אכילה שונות

מנהג מקובל לאכול 10 פירות שאוכלים רק את התוך שלהם (כמו: תפוז, שקד), 10 פירות שאוכלים רק את החלק החיצוני שלהם, שיש להם גרעין (תמר, שסק) ו-10 פירות שאוכלים בשלמותם (ענבים).

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים