קפה נאמן

נימוחות ומושחתות: עוגות הגבינה המנצחות לחג השבועות

רגע לפני חג השבועות יצאנו לסיור עוגות גבינה ברשת מאפה נאמן, וגילינו אילו הפתיעו לטובה? מי המצטיינות? תאמת לא הצלחנו לוותר על אף אחת מהן. כל העוגות בכשרות המהודרת של הבד"ץ אגודת ישראל

כשחג השבועות מתקרב אפשר להריח את עוגות הגבינה מרחוק, הויטרינות של הרשתות, מטבחים פרטיים, עוגת הגבינה מזכירה לנו את החג הקרב ובא.

סבתא שלי אוהבת דוקא עוגת גבינה דחוסה כזאת שאין בה טיפת אויר וכל ביס מתמלא בדוחס של גבינה, אני לעומתה תמיד מזמינה את עוגת הגבינה הכי אוורירית שאפשר להרגיש איך האויר יוצא בשריקה בין ענני הלבן.

ואם  נערוך משאל עם נגלה כי עוגת הגבינה שהפכה לסמל שבועות, היא אחת העוגות הנפוצות בעולם שקבלו אינספור גרסאות.

האזכור המתועד הראשון של עוגת גבינה היה במהלך המשחקים האולימפיים ביוון העתיקה אין לי מושג מה היה טעמה.

מכיוון שגבינת הריקוטה שהפכה ללהיט בקרב חובבי עוגת הגבינה הומצאה שנים רבות לאחר אותם משחקי אולימפייה ביוון העתיקה .

יש שאופים את עוגת הגבינה באמבט מים חמים כדי למנוע סדקים, יש המוסיפים קורנפלר, יש עוגות גבינה על בסיס בצק פריך אפוי, ויש עוגת גבינה ללא אפיה.

טיול קצר בין המדינות מגלה לנו כמה סודות מעולם עוגות הגבינה.

 

 

באיטליה עוגות הגבינה מכילים גבינת ריקוטה, בערים אחרות גבינת השמנת היא המובילה.

  • עוגת גבינה אמריקאית  -עוגת (Cheesecake מבוססת בדרך כלל על גבינת שמנת והיא פותחה על בסיס העוגה הצרפתית, לאחר שבשנת 1912 הומצאה גבינת השמנת הידועה בשם פילדלפיה היא הפכה למוצר הכי נפוץ לשם הכנות גבינה.
  • עוגת הגבינה נוסח ניו יורק שהיא בעלת מרקם סמיך ועם הרבה שמנת מתוקה עתיר שומן, קבלה את התואר עוגה בנוסח יהודי. והיא נאפית בתבנית בעלת דפנות גבוהות, יש שמעשירים את טעמה בלימון שוקולד ואפילו פירות.
  • עוגת מוס גבינה צרפתית  היא עוגת גבינה ללא אפייה, נמוכה וידועה באוריריות שלה.
  • עוגות גבינה אטילקיות  הן על בסיס גבינת הריקוטה, ומסתבר שהן גרסא מודרנית לעוגת הגבינה הרומאית, שעוצבה בימים עתיקים לצורת כיכר לחם, וע הן מהוות גרסה מודרנית של עוגת הגבינה הרומאית, שעשתה שימוש בדבש במקום בסוכר

ואי אפשר שלא להזכיר את  עוגת טירמיסו ההקלאסית שהיא עוגה ללא אפייה על בסיס גבינת מסקרופנה .

  • גם לרגישים לחלב וגבינה או לכאלה שרוצים להפתיע בסיום ארוחה בשרית בעוגת גבינה, יש פתרון, העוגת גבינה הטבעונית שמבוססת על גבינת טופו, והיא טעימה להפליא
  • ואיך אפשר שלא להזכיר את העוגת הגבינה הישראלית כזאת שיכולה לייצג אותנו בכבוד, קלת הכנה ואפילו ילדים יכולים להכין אותה לבד, עוגת הגבינה על מצע ביסקוויטים וביניהם שכבות של גבינה מוקצפת עם שמנת מתוקה, ופודינג וניל לאחר שסיימנו את בניית השכבות מעטרים בפירורי שוקולד.

ריקי נאמן מזמינה אותי לסיור ברשת מאפה נאמן, שהם בכשרות המהודרת של הבד"ץ אגודת ישראל.

"לא צריך לטוס לחו"ל, תגיעו אלינו, לקראת חג השבועות, קולקציית עוגות הגבינה שלנו מככבת ויש לה נציג לכל מדינה".

עוגת פירורים לבנה, עוגת גבינה דחוסה, עוגת גבינה ללא סוכר! עוגות גבינה שהם ליין מיוחד לחג השבועות עם ציפוי לימון, ופירות, עם בצק פריך ובלי בצק בכלל.

חג השבועות זה החג הכי נאמן.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים