מתחדשים במלתחה חדשה מבלי לשלם פרוטה

טרנד מסיבות החלפות הבגדים מגיע גם לציבור הדתי והחרדי ומועצה אזורית נחל שורק מובילה את התחום עם מסיבות מושקעות, ללא עלות, המביאות מאות משתתפות מכל הארץ הנהנות מבגדים חדשים ללא עלות ושמירה על הסביבה

מסיבת החלפות בגדים היא רעיון חברתי-סביבתי שבשנים האחרונות הפך לטרנד אופנתי חזק המאפשר התחדשות בבגדים חדשים, ללא עלות וללא פגיעה בסביבה. הקונספט ברור והוא מבוסס על האמירה הידועה הטוענת כי שאריות של אחת הן אוצר עבור אחרת. מה הכוונה? לכל אחת ואחת מאתנו יש בגדים יפים ולפעמים ממש חדשים שלא לבשנו וכנראה לא נלבש יותר – מידה לא מתאימה, הטעם האופנתי השתנה ועוד. רעיון המסיבות אומר שבמקום שהבגדים האלו יישארו בארון או יזרקו לפח –נמסור אותם למישהי אחרת שתהנה מהן.  למסיבות החלפות הבגדים מגיעות נשים המביאות איתן שקיות בגדים ואביזרים (במצב מעולה בלבד) שהן לא לובשות יותר, הן מוסרות את הבגדים ומתחדשות בבגדים אחרים הנמסרים במסיבה- הכל ללא עלות על בסיס הרצון לתת ולהתרם חזרה.  כל הבגדים שנשארים בתום האירוע – נתרמים לעמותות שונות או לנזקקים.

מסיבות הבגדים החלו לפני כמה שנים ונחגגו בעיקר בקהילות עם מודעות סביבתית גבוהה.        

למה מודעות סביבתית גבוהה? תעשיית האופנה היא אחת מארבעת התעשיות המזהמות ביותר בעולם. כמעט כל בגד שאנחנו לובשים יוצר פגיעה סביבתית או חברתית חמורה. תעשיית האופנה אחראית לפליטת 1.2 מיליארד טון פחמן דו-חמצני בשנה, לזיהום מקורות מים במקומות שונים בעולם וכן לניצול קשה של מעל ל-40 מיליון פועלים (מתוכם 70% הן נשים ו-20% הם ילדים מתחת לגיל 12) הסובלים מתנאי עבודה ירודים והתעללות פיזית ומילולית. ככל שמאריכים את חיי הבגד באמצעות שימוש חוזר מסייעים מעט בשמירה על הסביבה

מועצה אזורית נחל שורק, מועצה דתית-חרדית, חרתה על דגלה את נושא הקיימות ואיכות הסביבה ובשנים האחרונות פועלת רבות בנושא. בשנתיים האחרונות מקיימת המועצה מסיבות בגדים המתקיימות בשיתוף פעולה עם איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד- חבל יבנה. המסיבות נערכות ללא עלות וכדי לעודד נשים רבות להגיע ניכרת בהן השקעה רבה מטעם המועצה הכוללת גם כיבוד, פינת קפה, יעוץ סטיילינג ועוד. שמן של המסיבות הולך לפניהן ונשים רבות מערים מורחקות מגיעות ליהנות בהן מאירוח נשי נעים, בגדים חדשים ושמירה על הסביבה.

המסיבה הקרובה תערך ביום חמישי 17/11 בקיבוץ חפץ חיים החל מהשעה 19:30 פרטים בדף הפייסבוק של המועצה האזורית נחל שורק ובאתר הבית.

שי רייכנר, ראש מועצה אזורית נחל שורק: המועצה האזורית שלנו רואה חשיבות גבוהה בנושא הקיימות ושמירה על הסביבה. כדי לקדם את הנושא אנו משקיעים משאבים וחשיבה רבה בכל אחת מקבוצות הגיל והמגדר ודואגים להעביר את המסר וחשיבות הנושא בצורה חווייתית ומשמעותית. רבים ממוסדות החינוך שלנו הוכרו כ"גנים ובתי ספר ירוקים", היינו מהראשונים שעודדו יישובים לציין את מדורת ל"ג בעומר באופן קהילתי ומרוכז כדי למנוע זיהום סביבתי וישנן עוד דוגמאות רבות בנושא. מסיבות הבגדים הינן פן סביבתי נוסף המשלב ערב נשי איכותי עם אמירה ברורה בנושא שמירת הסביבה וריסון תרבות הצריכה. 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים