מרתון טבריה: ביטי דויטש אלופת ישראל במרתון

המרתון הוותיק ביותר בישראל עם המסלול השטוח והמהיר ביותר הוזנק ביום שישי בפעם ה-44

מרתון טבריה ה-44 התקיים ביום שישי במזג אוויר מושלם, אם כי רוח הפנים תקפה את הרצים בעיקר באזור שבין צומת מעגן לנקודת חצי המרתון בעין גב. כמיטב המסורת שימש המרתון גם כאליפות ישראל בריצה למרחק הזה ולא מעט מרתוניסטים חדשים נהנו מהתנאים שהתקיימו בו. אם בעבר מי שתפסו את תשומת הלב בתחרות הזו היו בעיקר רצים זרים מחו"ל שהגיעו כדי למשוך ישראלי אחד או שניים שהיו רצים מקצוענים, הרי שכיום מצבם של רצי המרתון הישראלים הרבה יותר טוב מאחר וכבר ניתן לספור לא פחות משמונה רצים ישראלים שיורדים מ-2:10 שע' במרתון.

בנשים ניצחה ביטי דויטש בזמן של 2:41:12 שע' והיא אלופת ישראל במרתון, אך תוצאה זו לא תספיק לה על מנת להשיג את הקריטריון לאליפות העולם. במקום השני הגיעה ביקאיה מנטאמר בת ה-29 בזמן של 2:50:55 שע'. כזכור באפריל האחרון סיימה מנטאמר שנייה במסגרת אליפות הבלקן בקייב שם קבעה את שיאה האישי, 2:45:40 שע'. במקום השלישי על הפודיום הגיעה ענת שאבי בתוצאה 3:04:00 שע'.

ביטי דויטש: "נתתי את כל הקרדיט לקב"ה. הוא זה שנתן לי את הכישרון. הכול זה מתנה ממנו": עם שרוולים ארוכים, חצאית, מכנסיים מתחת לחצאית וכיסוי ראש מלא – ביתי דויטש היא המנצחת של מרתון טבריה מהשבוע האחרון.

 "תחרות זה הזמן שאני הכי מחוברת לקב"ה. האמונה נותנת לי כוח, הריצה היא מתנה מהקב"ה. אני משקיעה ועושה את ההשתדלות, אבל זה לא ממני, הוא הכול-יכול והוא מקור הכוח שלנו. אין לו גבולות, לכן כל אחד יכול להגיע לאינסוף, ואין גבול למה שאנחנו יכולים".

לרוץ בחצאית: "אני מאוד בסיסית בביגוד. בוחרת לפי הנוחות. רצה בחצאית שחורה נוחה ולא מוותרת עליה. אמרו לי שאם אוריד את החצאית ואת השרוולים הארוכים, זה יכול להשפיע על הזמן ולהוריד כמה דקות. אבל לא חשוב לי להיות הרצה הכי מהירה, אלא להישאר נאמנה לעצמי".

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים