צילום: באדיבות המצלם

מקווה מפואר לנשים בקהילה היהודית בטהרן

"הידורים הלכתיים, רמת הגיינה גבוהה ושכלולים טכנולוגיים": המקווה בטהרןן נותן חיזוק לחיים היהודים של הקהילה האירנית, כך מתאר רבה הראשי של הקהילה היהודי בטהרן את מקווה הטהרה ששופץ ונחנך לאחרונה, ברחבת ההמתנה - תמונתו של מי שהיה רבה הראשי של מדינת ישראל ומנהיגה הרוחני של יהדות המזרח

כעשרת-אלפים יהודים חיים היום באיראן, מרביתם בבירה, טהרן, מדי פעם מגיעות חדשות מרגשות מהקהילה שחיה, כנראה, במקום העוין ביותר בעולם. לאחרונה נחנך שם מקווה טהרה ששופץ, סימן לחיזוק החיים היהודיים בקהילה.

רב הקהילה, יהודה גרמי, הסביר כי "‏שיפוץ מקווה הטהרה לנשים בטהרן הוא עם הרבה הידורים מבחינת ההלכה (מי גשמים ובור זריעה והשקה), ורמה גבוהה של היגיינה עם התקנת מטהרים ופילטרים מתקדמים". הוא הסביר כי "לאחר כל טבילה מי המקווה מיטהרים תוך כ-10 דקות".
באזור ההמתנה, בכניסה למקווה, מתנוססת תמונתו של הרב עובדיה יוסף, מי שהיה רבה הראשי של ישראל, מנהיגה הרוחני של ש"ס ו"המרן" של יהדות המזרח.
המקווה בטהרן הוא אחד מכמה מקוואות בעיר הבירה, אולם מספרם המדויק של המקוואות הפעילים כיום באיראן בכלל ובטהרן בפרט איננו ידוע. רב הקהילה היהודית בטהרן אמר בראיון לאתר החדשות הערבי-אמריקאי "אל מוניטור", לפני כשנה, כי ליהודים יש "חופש דת ופולחן ברחבי המדינה".
הקהילה היהודית באיראן מציינת את חגי ישראל במועדם, וחבריה עורכים חתונות כדת משה וישראל – אך הם משתדלים לשמור על פרופיל נמוך, ככל שניתן.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים