אלבר אלבז צילום יחצ

מפריז באהבה לאלבר אלבז: תצוגת מחווה למעצב הישראלי שהלך לעולמו

חצי שנה לאחר שנפטר מנגיף הקורונה, שבוע האופנה הצרפתי הקדיש אירוע מיוחד למעצב המוערך. על המסלול: 45 מותגים יוקרתיים. בשורה הראשונה: בריז'יט מקרון, דוגמניות ואנשי אופנה

התצוגה המיוחדת נערכה בסגנון Théâtre de la Mode, תערוכת אופנה שנדדה באירופה ובארצות הברית בשנים 1946-1945 והציגה בובות עם עיצובים של למעלה מ-60 מעצבי הוט קוטור צרפתים כביטוי ליצירתיות, יוקרה וסולידריות, במטרה לגייס כספים לניצולי מלחמת העולם השנייה ולעזור להחיות את תעשיית האופנה הצרפתית לאחר המלחמה. מוקסם מהסיפור הזה, חלם אלבז לאחד את משפחת האופנה הרחבה לפרשנות מודרנית משלו – חלום שהוגשם, באופן מצער, לזכרו רק לאחר מותו.

הערב התקיים תחת הסלוגן "אהבה מביאה אהבה", מנטרה חוזרת של אלבז. זו הייתה הכותרת שליוותה את האולם הפריזאי, כמו גם את ההזמנות שנשלחו לאורחים. את התצוגה פתח בן זוגו ב-28 השנים האחרונות, אלכס קו, במילות הספד מרגשות, מכתב אהבה מאלבז, כדבריו. "אלבר היה איש משפחה בליבו", אמר, "הוא מעולם לא שכח את שורשיו ואת התמיכה והאהבה ממשפחתו. הוא דאג לאנשים כמו הורה אובססיבי, ואהב את חבריו כמו את אחיו ואחיותיו. יותר מהכול, הוא נגע בליבו של כל מי שפגש עם הומור ונדיבות. הוא גרם לנו לצחוק, לבכות, וגרם לנו גם לחלום. עבורי, אלבר תמיד היה רק אלבר. האדם הנדיב, המצחיק והאהוב שפגשתי בניו יורק וחייתי לצידו במשך 28 שנים. הוא פשוט אהב אנשים, ואנשים אהבו אותו בחזרה".

אבל רק אהבה מחזירה אהבה, היה אומר אלבז תמיד, והרגע הזה נחרט בתום התצוגה, עם הדוגמנית אמבר ולטה כבת דמותו של המעצב עם עניבת פפיון מקטיפה בצבע בורגונדי, לבושה מקטורן שחור וארוך שדמויות מעיצוביו האייקוניים רקומות עליו, כשהצעקה I Love You פילחה את האולם.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים