A,Girl,With,A,Child,Stands,On,The,Road,In

מסכה, שטיפת ידיים וריחוק חברתי: בכמה הם באמת מורידים את הסיכוי להידבק בקורונה?

סיכום של עשרות מחקרים שפורסם בבריטיש מדיקל ג'ורנל מגלה שעטיית מסכה היא הכלי היעיל ביותר למניעת התפשטות מגפת הקורונה, ועשויה להפחית את שיעור ההדבקות החדשות בעשרות אחוזים. עד כמה יעילים שטיפת ידיים וריחוק חברתי?

עטיית מסכה עשויה להפחית את ההדבקות בקורונה בעשרות אחוזים: כך מגלה סיכום נרחב של עשרות מחקרים מתוך מאות שנסקרו. הממצאים מגלים עוד כי גם שטיפת ידיים וריחוק חברתי מסייעים למניעת התפשטות המגפה. הממצאים פורסמו בגיליון החדש של כתב העת המדעי בריטיש מדיקל ג'ורנל.

צוות המחקר, שכלל מומחי בריאות הציבור ומחלות זיהומיות באוסטליה, סין ובריטניה, עבר על מאות מחקרים מהם עולה כי מספר ההדבקות החדשות בקורונה צנח ב-53% בעקבות עטיית מסכות. ריחוק חברתי ושטיפת ידיים היו כלים יעילים אף הם בהורדת מספר ההדבקות, אך עטיית מסכות נמצאה ככלי היעיל ביותר כנגד התפשטות הקורונה.

עטיית מסכה: ירידה של 53% בהדבקות חדשות
החוקרים התמקדו ב-72 מחקרים שעסקו באמצעי זהירות נגד קורונה במהלך המגפה. מאוחר יותר נבדקו שמונה מחקרים נוספים שהתמקדו בשטיפת ידיים, עטיית מסכות וריחוק פיזי. מבדיקת שישה מחקרים שבדקו עטיית מסכה, נמצאה ירידה של 53% במספר ההדבקות החדשות בקורונה.
אחד המחקרים, שכלל 200 מדינות, מצא שחובת עטיית המסכות הביאה בהן לכמעט 46% פחות הדבקות חדשות. במחקר אחר שנערך בארה"ב, ההדבקה בנגיף הקורונה הופחתה ב-29% במדינות בהן היתה חובת עטיית מסכות.
עד כמה יעילים ריחוק פיזי ושטיפת ידיים?
מבין חמישה מחקרים שבדקו ריחוק פיזי, מצאו החוקרים ירידה של 25% בשיעור מקרי הקורונה. מחקר אחר בארה"ב הראה ירידה של 12% בהדבקה בנגיף הקורונה בעקבות ריחוק חברתי, בעוד שמחקר מאיראן דיווח על ירידה בתמותה מקורונה בעקבות הריחוק.
מחקרים הצביעו על אפקט חיובי גם של שטיפת ידיים במיגור ההדבקות החדשות, כשאחד המחקרים הראה הפחתה משמעותית של מספר ההדבקות החדשות בקורונה עד ל-53% בעקבות שטיפת הידיים. עם זאת, בשל המספר הקטן של המחקרים שעסקו בשטיפת ידיים, התוצאות לא היו מובהקות סטטיסטית והחוקרים הדגישו כי לא ניתן לקבוע את מידת השפעת שטיפת הידיים על בלימת המגפה.
מחקרים אחרים מצאו הפחתות בהדבקות גם בעקבות סגרים, סגירת בתי ספר, סגירת עסקים והגבלות נסיעה. עם זאת החוקרים לא הצליחו למדוד את היעילות הכוללת של אמצעים אלה, בשל הדרכים השונות בהן נערכו המחקרים.
החוקרים ציינו: "סביר להניח שבלימת מגפת הקורונה העולמית תלויה לא רק בכיסוי חיסוני גבוה וביעילותו, אלא גם בהקפדה מתמשכת על אמצעי בריאות הציבור שיהיו יעילים וממושכים. לפיכך נדרשים מחקרים נוספים שיעריכו את יעילותם, גם לאחר הכיסוי החיסוני".
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים