מצגת1

מה תעשו עם הילדים בבית בזמן מלחמה?

תקופת מלחמה היא זמן מאתגר עבור כולם ובייחוד להורים. חרדה ודאגה לשלום הילדים לצד השהות הממושכת איתם בבית שמציבה גם היא אתגרים לא קלים. אז מה עושים כדי להעסיק אותם ולהסיח את דעתם מהמצב המתוח?

הימים האלו עוברים על כולנו בחוסר ודאות משווע. הכל מרגיש כמו תלוי ועומד, בין דיבורים על כניסה קרקעית לבין ריצות לממ"ד בשל אזעקות ואיננו יודעים מה תלד שעה. הורים רבים חוששים לצאת מהבית אפילו לגינת המשחקים. הטראומה של סיפורי הזוועות מיום שמחת תורה עוד אוחזת בכולנו.

בשל המצב המשונה הזה תעסוקה איכותית ומגוונת לילדים הינה מצרך חשוב עוד יותר. אספנו עבורכם כמה רעיונות איתם תוכלו להעסיק את הילדים וליצור מרחב מוגן לנפשם העדינה בימים אלו:

ציירי לך

אומנות ויצירה ידועים כתחומים שיכולים לעזור מאוד לנפש. ילדים אוהבים לעשות את זה. הם אוהבים את המרחב שהאמנות מאפשרת להם ואת הצבעוניות והססגוניות שהיצירה מביאה איתה. שעת יצירה ביום תעניק לילדים מקום מבטחים לבטא את תחושותיהם בימים טרופים אלו. גם הם חווים את המתח וצריכים לפרוק אותו.

בקנייה של כמה מוצרי יצירה בסיסיים תוכלו לספק לילדכם שעות של הנאה. עודדו אותם ליצור ציורים או כרטיסים בעבודת יד כדי לחלוק עם בני משפחה או אפילו חיילים בחזית. אבזרו את הבית בטושים, צבעי פסטל, צבעי גואש, מכחולים והרבה דפים ותנו ליצירתיות שלהם להשתולל!

בואו נרקוד

ידוע כי מוזיקה וריקוד הם כלים מעולים לתרפיה. הכינו פלייליסט מקפיץ שיכיל את השירים שילדיכם הכי אוהבים, הפעילו אותו ברמקול הביתי , שימו על פול ווליום ותראו איך אתם כבר מתחילים לזוז לפי הקצב. תנו לצלילים לקחת אתכם למחוזות אחרים ולרענן אתכם מהמצב. הקצב מכניס שמחה ומעודד את הגוף לנוע ולהשתחרר.

בנוסף, אפשר לקחת את הריקוד צעד קדימה ולקבוע שכל ילד בתורו יעשה תנועות וכולם יצטרכו לעשות אחריו. זה יוסיף עניין לפעילות המשחררת, יעניק לילדים תחושת ביטחון, אחריות ומנהיגות.   

גינה לי חביבה

רובינו היום כבר לא מכירים את עבודות האדמה מקרוב ואפשר לומר שאפילו לא מרחוק. מסתמן שעם כל התעסוקה החדשה שהמודרנה מציעה בני האדם עברו מהתעסקות בחקלאות ובטבע לישיבה במשרדים מול מסכים, ומבלי לשים לב אנחנו מפספסים כאן משהו. משהו חשוב. את החיבור לטבע, לאדמה, למקום הפשוט שממנו נוצרנו.

אז נצלו את הזמן הפנוי שקיים עכשיו בשפע לחזור קצת לעיסוק בטבע. מי שיש לו גינה מה טוב, מי שגר בבניין מוזמן לרכוש מספר אדניות ולהתחיל במלאכה. למדו את ילדיכם לשתול, להשקות ולצפות בתהליך הגדילה. המסר העמוק שהם יקבלו מהעבודה עם צמחים הוא הלמידה על כוחו של תהליך והסבלנות הנדרשת לו.

צילום: pixabay

טעם של בית

אפייה הוא תחום שהרבה הורים מעדיפים להשאיר את ילדיהם מחוצה לו. כי איתם זה דורש הרבה סבלנות והרבה זמן. מה שלוקח למבוגר חצי שעה להכין לבד, עם הילדים לוקח פי ארבעה. ולכן הורים מתייאשים מראש, אך זו טעות.

על ההורים מוטלת אחריות ללמד את ילדיהם כישורי חיים וזה אכן דורש המון זמן וסבלנות. עם הזמן תווכחו לראות כי הילדים רוכשים את המיומנויות היטב ולפעמים אפילו עושים את שלימדתם אותם טוב מכם.

זמן אפייה משפחתי אכן דורש אורך רוח אבל אם תשחררו זה יכול להפוך לזמן איכות ולחוויה משפחתית מקשרת עבור הילדים וגם, תתפלאו, עבורכם ההורים.  

רק לתת מכל הלב

צילום: pixabay

כמות מערכי התרומות וההתנדבויות שקמו מאז תחילת המלחמה שוברת שיאים. עם ישראל מציג תמונה מאוחדת מעוררת השראה יותר מאי פעם. זה זמן שכל אחד יכול לתת מעצמו שמסגרת היכולות שלו. אם בהכנת אוכל לחיילים או למשפחות שפונו מהעוטף, אם לעזור בלארוז את האוכל ולארגן אותו בנקודות איסוף וחלוקה. ביקורים של פצועים, עזרה לנשים שבעליהן יצאו למילואים ולא חסר מה.

למדו את הילדים על חשיבות העזרה לזולת על ידי שילובם בפעילויות התנדבותיות ובמעשי חסד. החליטו עם ילדיכם במה תרצו לסייע במערכה הזו והתחילו לפעול למען המטרה שהצבתם לעצמכם. ישנם שלל רעיונות: אפיית עוגות לחיילים, כתיבת מכתבים עבורם, ללכת לבקר ילדים שפונו מעוטף ישראל ולתת להם מתנות. יותר מכך, תוכלו לשלוח את הילדים לשכנים והמכרים שיספרו להם כי אתם פתחתם ביוזמה של התנדבות ולרתום אותם גם כן.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים