Happy,Girl,In,French,Style,Clothes,Makes,Selfie,On,Pink

מגזין ווג הצרפתי חוגג יומולדת 100

הוא אירח את הדוגמניות הנוצצות בעולם, עורר שערוריות ונחשב לסמל של סטייל. כעת, לצד תערוכה חגיגית המסכמת מאה, מגזין האופנה הנודע משנה את שמו ומסמן כיוון חדש

חגיגות המאה למגזין ווג פריז במוזיאון גליארה לאופנה שברובע ה-16 בעיר האורות, בחרה אוצרת התערוכה סילבי לקלייר להציב קיר מעוגל שעליו הודפסו מיטב השערים של המהדורה הצרפתית של מגזין ווג, מאז נוסד בשנת 1920. בניגוד ל-25 המהדורות הבינלאומיות של המגזין בהוצאת קונדה נאסט (ווג ארצות הברית היה הראשון ונוסד בשנת 1892), ווג פריז הוא היחיד שנקרא על שם עיר ולא מדינה – מחווה לבירת האופנה העולמית שממשיכה להכתיב את סדר היום בתחום. עד לפני שבועיים, רוב המבקרים בתערוכה שנפתחה במהלך שבוע האופנה בפריז בתחילת אוקטובר (נעילה: 30 בינואר 2022) לא ידעו כי היא בעצם אנדרטה למגזין. גיליון נובמבר החדש שיצא ביום חמישי האחרון, שינה את שמו ואת פניו. מהיום אמרו: ווג צרפת. לא תמיד תהיה לנו את פריז.

שינוי השם דווח לראשונה ביומון הצרפתי לה פיגארו, שחשף כי מלבד שינוי שם המגזין – רעידת אדמה במונחים של עולם ההוצאה לאור – מתחולל בין עמודיו שינוי אידיאולוגי כחלק מתוכנית גיבוש עולמית של בית קונדה נאסט, שצפוי לשתף תכנים של כתבות והפקות אופנה בין כל המהדורות. לה פיגארו תיאר את המהלך כ"מחיקת פריז מהמפה". הבדלנות הצרפתית לא מקבלת את השינוי הזה בסלחנות. "ווג פריז שרד את מלחמת העולם השנייה, אבל לא את שנת 2021", הייתה הכותרת במאמר דעה באתר פרנצ'לי, בעוד הכותרת של הדיילי טלגרף הבריטי בשבוע שעבר ניסחה את השינוי הזה באופן ישיר: "האם אנה ווינטור פותחת במלחמת פוליטיקלי קורקט עם הצרפתים?"

העורכת החדשה של ווג הצרפתי, יוג'יני טרושו (שהחליפה בתפקיד את עמנואל אלט, שפיקדה על המגזין בעשור החולף), צפויה לעבוד תחת ניהולו של אדוארד אנינפול, עורך ווג בריטניה, שיפקח על המהדורות האירופיות. בתוך כך, כל העורכים ללא יוצא מן הכלל כפופים לעורכת הראשית של קונדה נאסט, עורכת ווג האמריקאי אנה ווינטור ששולטת בכול מבסיסה בניו יורק.
אתר האופנה ביזנס אוף פאשן ציין כי אחד מסימני השינוי הוא היעדרותם של עורכי ווג הבינלאומיים מהשורות הראשונות של שבוע האופנה בפריז, עדות לביסוס כוחה המונוליטי של ווינטור. לא רק האישה החזקה של ווג ארצות הברית – האישה החזקה של ווג.
מונתה עורכת חדשה עמנואל אלט, שלאחרונה סיימה את תפקידה. אל נעליה נכנסה טרושו בת ה-32, עד לאחרונה עורכת התוכן של המגזין. בניגוד לדימוי של חיים נוצצים עם תקציב בלתי נגמר שהוצמד לעורכות הקודמות בתפקיד, טרושו הצעירה פונה יותר אל דור המילניום. בראיונות סיפרה כי היא מתגוררת בדירה קטנה שמרוהטת ברהיטי וינטג', וסגנון הלבוש שלה כולל לא מעט מכנסי ג'ינס בגזרת בויפרנד, מעילים צבעוניים, חצאיות מיני ומראה שמרגיש נגיש וצעיר יותר מזה של רויטפלד ואלט. אנה ווינטור, יש להודות, נראית כמו הסבתא העשירה שלה.
בשבוע האופנה בפריז הושבה טרושו בשורה השלישית בתצוגה של בית אופנה צרפתי נודע (שמו לא נחשף, ובהמשך הוא התנצל על "הטעות") – בחירה שמעידה כיצד אותו מותג תופס את השפעתה של טרושו. ווינטור, מצידה, הציעה לה מיד את מקומה בשורה הראשונה. יותר משזוהי מחווה חברית, זהו איתות לכולם: טרושו היא בת חסותה של ווינטור, והיחס אליה חייב להיות בהתאם.

 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים