למה לקחת אדריכלית / מעצבת פנים?

את יודעת מה את רוצה? בטח יכולה לבחור את הצבעים שאת אוהבת. שירה גנות תספר לך למה את צריכה מעצבת פנים לשיפוץ שלך.

.

שאלה שחוזרת על עצמה …
בדרך כלל ששואלים אותי בתור אשת מקצוע את השאלה הזו אני עונה בחביבות ״אם אתם לא רואים צורך אז אל תקחו״, תקשיבו לי, אני אומרת לכם אל תשפצו, אם אין לכם אדריכלית או מעצבת…
אתחיל בלקוחה הראשונה שלי, שבמקרה הייתה אמא שלי האהובה (כן בדרך כלל בתחילת העצמאות אתה עובד עם בני משפחה) אמא שלי היא בנאדם מאד דומיננטי, יודעת מה היא רוצה ובררנית, לפני מספר שנים בתחילת דרכי במסלול הלימודים,
הם שיפצו את הבית שלהם ובחרו לקחת
אדריכלית ללא עיצוב פנים, לאו דווקא מטעמי תקציב אלא כי לא הבינו את העניין ואיך בוחרים מעצבת ואיך שוכרים אותה, למותר לציין כי אמא שלי בעלת טעם משובח והיא סמכה על הבחירות שלה. ידעה שהיא שתלך לחנות ותמצא את הפריטים שהיא אוהבת.

הם עשו שיפוץ רציני, הבית הורחב, מטבח חדש, חדרים חדשים ונגרות חדשה, הבית האיר פנים לאמא שלי ועדיין היא אמרה לי: תקשיבי מרגישה שחסר לי משהו, משהו מתפספס לי.
כשהתקדמתי בלימודים התחלתי להראות לה קטלוגים ותמונות באתרים של בתים והיא שאלה אותי: ״למה אם הוצאתי ככ הרבה כסף ומחשבה עדיין אין לי את התמונה הזו, אין לי את הוואו הזה של המגזינים״,השאלה העסיקה אותי מאד.


כשהם מכרו את הבית וקנו בית חדש אמרתי לה: ״אמא הפעם אני דואגת לך שיהיה לך תחושה של מגזין. התחלנו במטבח, הושבתי אותה על כסא וכוס קפה ופשוט הראתי לה קרוב למאה תמונות של מטבחים, הכרחתי אותה למיין אותם לערימה של יפה ולא יפה ואז עברנו תמונה תמונה ובדקנו מה היא אוהבת בתמונה ומה פחות ומה התחושה שהיא מקבלת ממנה. אחרי סקיצות רבות הגענו לחברת מטבחים והתיישבנו על התכנית, הגענו לשלב החומרים ושם ראיתי את הקץ׳.
״אני רוצה רק לבן, זה הכי יפה ומעניק לי תחושה טובה״.
ואז כשדיברנו עלזה שהמטבח שלה היום גם רק לבן ועדיין חסר לה משהו, היא הסכימה לראות עוד כמה צבעים (״אבל לא חום או עץ״ אמרה בנחרצות) היא נתנה לי ביטחון מלא ורצון לשינוי ובכך הגענו לתוצאה של מוקה אפרפר, שיש לבן ופרופילים שחורים ( אפילו לא שאלתי אותה, בכל זאת יש הטבות בזה שזה אמא שלי (מקסימום היא תכעס, העיקר שייצא יפה )
יצאנו מהפגישה עם חיוך ותקווה.
חווינו ספקות בדרך, שינויים, חרטות ואז חזרה למקורי (טיפ: תמיד חוזרים למקור שאוהבים).
לקראת סוף השיפוץ הגענו לשלב ההתקנה של המטבח, הבית הפך לאתר בניה לא היה אור והכל אבק ולכלוך, אמא שלי הגיעה לראות את המטבח וחשכו עיניה, ראיתי את האכזבה.

״אני רוצה את המטבח הלבן שלי״, אמרה לי נשמתי עמוק ואמרתי לה; ״אמא רק תתני לי עד שהשיפוץ ייגמר", אסדר לך אותו עם תאורה עם גבס, עם כיסאות ואקססוריז ואז תחליטי, אם לא תאהבי, תשני.
השיפוץ הסתיים, עשינו גבס, תאורה כיסאות ואקססוריז והכל יצא מושלם ומתואם.
היום אמא שלי לא מפסיקה להגיד לי כמה היא אוהבת את המטבח, ויתרה מזאת, היא מברכת אותי דווקא על הצבע במטבח, הצבע שהיא התאכזבה ממנו כשהכל היה מלוכלך ולא במקום היא גילתה שהמטבח חמים ומלטף אותה והיא נהננית מכל רגע (והיא המון רגעים במטבח, זה המרכז של הבית במשך היום) ולמה חפרתי לכם את כל הסיפור הזה כדי שתבינו למה לקחת מעצבת, יש לכם חלום בראש, אתם לא מצליחים להוציא אותו לפועל ובסוף מאוכזבים מהתוצאה או שאתם מרוצים מהתוצאה, רק שהיא לא טובה מספיק ..
זאת הסיבה שאני ממליצה לכם לקחת אדריכלית או מעצבת, זה התחום שלנו ואנחנו בקיאות בזה. איפה קונים איך עושים מה אפשר ומה לא אפשר לעשות הכאב ראש וההתעסקות וכל המסביב והתמונה הגדולה, ככל שאני מתעסקת בתחום, אני מבינה כמה זה חשוב וכמה זה משמעותי.


והכי חשוב זה הקשר שלכם איתה, זה כמו זוגיות צריך אמון ובטחון ותקשורת הדדית רק ככה יוצא בית חלומות.
ליצירת קשר או שליחת שאלות:
[email protected]
0545324767

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים