דר' דריה מעוז | צילום ליאור מזרחי

לא עבר בינינו חתול שחור, ביקורת ספרים

כששמעתי שהסופרת ד"ר דריה מעוז הוציאה ספר חדש, אני מודה ומתוודה שרצתי לקנות את הספר, אפילו לא שאלתי על מה הספר.

לפני תקופה קראתי את ספרה הקודם של דריה מעוז, לדעת אהבה, מיד התאהבתי בכתיבה שלה, ורשמתי וי על מועדון המעריצות. במהלך השנים בלעתי כבר אלפי ספרים, ולכן המחמאה עבורה כפולה ומכופלת.

דריה מעוז למי שלא יודע, היא סופרת, אנתרופולגית וסוציולוגית, שפרסמה ספרים רבים, ומה שמאפיין רבים מספריה הוא הצלילה לעולם הנישואים, היא מרבה לכתוב על הדינמיקה של חיי הנישואים וחיי הנפש של גיבוריה.

את הספר החדש שלה רכשתי ביום שישי מתנה לעצמי, ספר לשבת, וידעתי שנכונה לי שעה צרופה של עונג שרק מי שמחזיק ספר טוב מכיר אותו.

במהלך הקריאה הגוף שלי הגיב מידית לתחושת המתח והסכנה שטיילו ברקע, דפיקות הלב הואצו ביחד עם גיבורת הספר מיכל שמתמודדת בו זמנית עם חשדות כלפי הבעל שדווקא עושה רושם של עוגן אמיתי בחייה מה שגורם ביתר שאת לסימני השאלה ולכעס כלפיו למה? מצד שני, מיכל נשאבת לחברות חדשה וסוערת מיד עבורה, החברה אריאל מכניסה אותה לעולם של פיתויים, האם היא משתלטת עליה ועל הבת שלה?

המוח והלב לא נחים לרגע במהלך הקריאה, חתול שחור מתגלה כרומן מתח פסיכולוגי שמותיר את הקורא עם סימני שאלה רבים ומצמררים?

הספר עוסק בחוויה אנושית ומשפחתית כאחד, נוגע בבעיות החיים המדויקות, מפגש עם הורים וילדים, יחסים נכונים עם חברות, יש בו משהו מדבק ומציף, באחד הקטעים השקטים מתארת הסופרת את הבעל דווקא כקורבן נסיבות, והלב נע קדימה ואחורה, פעם מתחשק לי לצרוח עליו איך אתה פוגע באשתך? ובפעמים אחרות אני מסתכלת עליו ברחמים ורוצה לבקש ממנו סליחה על חשדות שווא. הספר הזה גורם לנו ללמוד להקשיב לסימנים נסתרים, לנורות אזהרה של סכנה פנימית.

הספר נותן לכל הרגשות להתפרץ באופן סיפורי ומילולי.

חתול שחור מלמד אותנו על החיים, כל אחת תמצא דמות להזדהות איתה.

בעיני ספר נפלא, הוא ספר שמצליח להפתיע אותי בסיומת שלו.

וחתול שחור עשה זאת בהצלחה מרובה.

הספר מומלץ לכל מי שמחפשת ספר אמיתי על החיים, ספר שיש בו הכל, חיים, מציאות, דמיון, כאב, שמחה, תקווה, וסופרת טובה שעומדת מאחוריו.

חתול שחור דריה מעוז

הוצאת כתר.

אפשר לקנות בכל חנויות הספרים,

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים