זה לא עוד תה- זה פומפדור. צילום יחצ (15)

כתמים על העור ופיגמנטציה: הטיפולים הביתיים להסרתם

חשיפה לשמש, הגיל, ההורמונים - כל אלה הם רק חלק מהסיבות להיווצרות כתמים על העור, בעיקר על הפנים. לעיתים נדרש טיפול רפואי להעלמת פגעי עור אלו אבל לעיתים ניתן לעשות זאת בבית בעזרת מוצרים מהמטבח שכולנו מכירים
כתמים על העור (פיגמנטציה) יוצרים בעיה אסתטית אצל רבים. השנה, בגלל הקורונה הם מופיעים בעוצמות ובשכיחות גדולה יותר מבעבר, כך שממש ניתן לראות עלייה של מאות אחוזים בביקוש לטיפול בכתמים כהשפעה ישירה של חשיפה מוגברת לשמש.
פיגמנטציה יכולה להתבטא בכתמים בגדלים שונים ובאזורים שונים, גם שנים לאחר החשיפה לשמש, שנוצרים על העור כתוצאה מכך שגופנו מגן על עצמו. כך או כך, חשוב לאבחן את הכתמים ולהבין מה מקורם.
עונת החורף היא העונה שבה אנחנו בוחרים לטפל באופן אגרסיבי ועמוק יותר בעור הפנים והגוף שלנו, גם כדי להעלים את הכתמים.
איזה סוגי פיגמנטציה קיימים?
פיגמנטציה סולארית – כאשר אנו נחשפים לשמש, מופרש בעורנו חומר בשם מלנין, אשר אמור להתמודד עם השפעת קרני השמש. כאשר המלנין אינו סימטרי, במקום שיזוף אחיד ויפה, נוצרים כתמים כהים בנקודות מסוימות, כשבנקודות אחרות לא.
פיגמנטציה הורמונלית – כתמי גיל. גם הורמונים משחקים תפקיד מרכזי בהפקת המלנין, הם תוצאה של שינוי הורמונלי שמתרחש בגוף בעת ההזדקנות הטבעית.
פיגמנטציה דלקתית – תזונה לקויה, חוסר בוויטמינים, פצעי אקנה או נטילת תרופות מסוימות יכולים גם הם ליצור פיגמנטציה בעור.
טיפולים ביתיים בפיגמנטציה
1. כורכום – הוא חומר טבעי מוצלח במיוחד להבהרת העור וכתמי גיל. יש לקחת תבלין כורכום טחון, שמן זית, ומיץ לימון לערבב הכל, ולמרוח על עור הפנים, להמתין לייבוש ולהוריד בעדינות.
2. לימון ותפוז – בפירות הדר יש שפע של ויטמין סי, המעולה בנוגע להבהרת כתמים בעור.
יש לסחוט מיץ מלימון טרי ומתפוז, לטבול בצמר גפן ולשפשף את האזורים בהם מופיעים הכתמים. תוך שבועיים תראו תוצאות.
3. שיבולת שועל – מעולה לשפשוף העור והסרת הכתמים.
טחנו שיבולת שועל, ערבבו עם 4 כפות מיץ לימון, שפשפשו קלות את עור הפנים, ושטפו במים. המשיכו עם התהליך אחת לשבוע למשך 3 שבועות.
4. עמילנים – תפוח אדמה מלא בעמילן, המעולה לעור הפנים באנטי אוקסידנטים ובוויטמין סי.
טחנו בבלנדר תפוח אדמה וערבבו עם כף דבש. מרחו על הפנים למספר דקות, והסירו עם מים פושרים.
5. תה ירוק – הרתיחו סיר קטן עם תה ירוק. תנו לזה להתקרר ומרחו על הפנים עם צמר גפן. נוגדי החמצון בתה מעולים להורדה והקלה של הכתמים.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים