Board,with,tasty,croissants,on,wooden,table,,closeup.,french,pastry

יום הקרואסון הבינלאומי: חגיגה למאפה הכי צרפתי שהוא בכלל לא צרפתי

היום ה-30 בינואר, יום בו חוגגים את יום הקרואסון הבינלאומי. אם יכריחו אותנו לבחור רק דבר אחד מהקולינריה הצרפתית, אנחנו בוחרים בקרואסון בלי לחשוב פעמיים

ב-30 בינואר כל שנה חוגגים את יום הקרואסון הבינלאומי. אם יכריחו אותנו לבחור רק דבר אחד מהקולינריה הצרפתית, אנחנו בוחרים בקרואסון בלי לחשוב פעמיים. קל. מאפה הבוקר הצרפתי יכול להגיע בארוחת הבוקר לצד הקפה, או כמאנץ' פחמימתי ומנחם. נקי עם חמאה, או ממולא בשוקולד, ריבה או קרם שקדים. ברור למה הוא מצדיק יום בינלאומי, נכון?

אבל לא רבים יודעים שהמאפה הצרפתי המפורסם הזה, שביקור בפריז הוא לא חופשה בלי לפחות קרואסון או שניים, בכלל לא הומצא בצרפת!

מסתבר שהקרואסון הצרפתי המוכר לנו הוא גלגול של מאפה ה-Kipferl האוסטרי. האגדה מספרת שהקיפפרל, מאפה בצורת חצי סהר, הומצא כדי לחגוג את הניצחון על החיילים העותמאנים שהגיעו לכבוש את העיר, בסוף המאה ה-17. לכן זו הצורה שנבחרה, שמחקה את חצי הסהר על הדגל הטורקי, ומכאן גם השם – Croissant – שהוא 'חצי סהר' בצרפתית.

אגדה נוספת מסבירה כיצד הגיע הקרואסון מאוסטריה לצרפת – כשמארי אנטואנט, האוסטרית במקור, הגיעה לצרפת, היא ביקשה שייאפו בשבילה את המאפה שהיא אוהבת מהבית.

אבל האמת היא שנראו עדויות לקיפפרל באוסטריה הרבה לפני המאה ה-17, ולצרפת הוא ככל הנראה הגיע עם יזם אוסטרי בשם אוגוסט זאנג, שהגיע לפריז ופתח מאפייה וינאית לקראת שנת 1840, והוא האופה שאנחנו חייבים לו על כל הטוב הזה.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים