קרואסון במאפה נאמן - צילום גיל אבירם

יום הקרואסון הבינלאומי: הידעתם? המאפה בכלל לא המצאה צרפתית

עוד סיבה לחגיגה קרואסון המאפה הקטן שבכל ביס נותן קפיצה קטנה לפריז עם קולינריה צרפתית

פעם בשנה מאפשרים לנו לחגוג בלי מצפון קלורי את יום הקרואסון הבינלאומי, המאפה הצרפתי שבכלל נולד באוסטריה הפך לנחלת הכלל.

נפתח בבדיחה על עובד מאפיה שניגש לבוס שלו שנגמר השוקולד למילוי הקרואסונים ונשאר לו הרבה בצק מה לעשות? ענה לו בוס: תשאיר אותם ריקים ותרשום קרואסון חמאה….

אם בעבר הקרואסון היה מאפה שהסתיר בתוכו שוקולד או חמאה הרי המאפה התפתח לשלל מילואים, קרם שקדים, קרם פיסטוק ואפילו תמצאו מסעדות שהתפרעו עם הקרואסון והוא חלק מארוחת בוקר, ממלאים אותו בסלמון וגבינת שמנת. כך או כך לכו לנגוס בכיף.

החלום הצרפתי, להגיע בבוקר לבית קפה להזמין כוס קפה וקרואסון המאפה שנתפס אצל כולנו כצרפתי, קרואסון נוטף חמאה, עלי בצק ממולאים בשוקולד, או קרם שקדים , פיסטוק או ריבה משובחת.

ההיסטוריה מספרת שהמאפה המוכר לנו נולד באוסטריה כדי לחגוג את ניצחון החיילים העות'מאניים שבאו לכבוש את העיר.

ועדיין הקרואסון נתפש כצרפתי בזכותה של מארי אנטואנט, שהגיעה לצרפת, ובקשה שיאפו עבורה את מאפה הבית שהיא אוהבת ואי אפשר שלא להזכיר האופה שפתח מאפייה וינאית בפריז ומשם שפע הגרסאות של הקרואסונים,

אם את בדיאטה תרשי לעצמך להתפנק על קרואסון אחד עסיסי, לכבוד היום החגיגי הזה, שמאפשר לנו להשתולל עם הקלוריות, ברשת מאפה נאמן שפע של קרואסונים לצד הקפה המשובח שלהם.

יצאנו לטעום ולחגוג קחו מפת דרכים מאיתנו.

את הבוקר התחלנו בקניון מלחה בסניף הדגל של רשת מאפה נאמן,  שם ריקי פותחת לנו שולחן עם מבחר מרשים, הקרואסון שם מגיע בשלל צורות וצבעים, ולקטגוריית הקרואסונים אפשר לצרף את שבלולי הקינמון, הרוגלך הידועים שלהם שביום שישי לא נשאר אפילו אחד, כדאי להגיע בזמן. ביחד עם הקפה נאנחנו מעונג.

משם המשכנו למעדניית פרנק דלייטס במרכז שטנר.  פטיסירי צרפתי , פרנק הבעלים מספר בחיוך רחב על הקרואסונים שלו ובוצע קרואסון שיצא הרגע מהתנור, הוא מבטיח לי באופן אישי שמדובר במתכון חדש, רק לראות את העלים מתפרקים באופן מושלם, והאדים שיוצאים ממנו, ביס אחד התעלפנו, המלצה שלנו למרוח ריבת בית  ולא סרבנו לקרואסון דומה ממולא בשוקולד. אם חלמתם על צרפת אז זה כאן!

Whatsapp Image 2022 01 30 At 11.56.17
פרנק דלייטס – פטיסייר צרפתי

ולקינוח, עצרנו בקניון הדר שם ביקרנו בפופ אפ sweets בתרגום חופשי חלומות מתוקים..

וכן, מצאנו שם חלום מתוק, מבחר מרשים של קרואסונים עסיסיים וצבעוניים ממולאים בקרם פטיסייר משובח בטעם פיסטוק, שוקולד, קרמל מלוח, שקדים ותותים שובבים.

מה שנותר לנו לאחל בון אפטיט! או בעברית בתאבון 🙂

Whatsapp Image 2022 01 30 At 12.01.20
בית הקפה SWEETS בקניון הדר ירושלים

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים