Smiling,Woman,Hold,Red,Gift,Box.,Wall,Background.,Concept,Of

יום האישה הבנלאומי, מה למדנו על עצמנו? "הדבר הכי חשוב הוא להיות מי שאת בזכות עצמך"

שורה של נשים מובילות, מרתקות ומרגשות מדברות על מהי אישה בזמננו, מאלימות נגד נשים, רפואה, כלכלה ויצירה. ועד ההבנה שכולנו יכולות לשמור ולדאוג לעצמינו הכי טוב. יש אנשים טובים באמצע הדרך: רק הושיטי יד, ותפתחי את הדלת – הם כבר יהיו שם בשבילך!

גלי עטרי שרה בשיר הכי אהוב עלי, "תעשי רק מה שאת אוהבת, רק מה שאת חושבת, שיהיה לך טוב". זה בדיוק המקום שלנו הנשים, להיות מי שאנחנו בזכות עצמנו, עם ביטחון עצמי וכלכלי. נשים עוצמתיות, פורצות דרך שמשמיעות את קולן, ובעצם מהו המסר שהן רוצות להעביר לנו אחרי שנה כל כך מאתגרת של הסתגרות בבית, שנה לא פשוטה גם נפשית וגם כלכלית לכל אחת ואחת מאיתנו, למדנו השנה לצאת מהקופסא ולנצל את תקופת הקורונה לדברים החשובים לנו באמת. למדנו השנה לא לשתוק ולהשמיע את קולנו. למרות שהשנה הייתה קשה מבחינת רציחת נשים על ידי בני זוגם. מה שלא מקובל והשיח צריך להיות, לדבר ולפתור בעיות ולא לאלימות.

החיים החדשים של שירה איסקוב: "רוצה להגיד 'נתתי לכן את הסימנים, אל תשתקו', ולהיעלם", מי שהפכה לגיבורה לאומית לא מהסיבות הנכונות מספרת בראיון מיוחד ל"לאשה" על החזרה לדירה בת"א, ההצעות להיכנס לפוליטיקה, ושיקום הבן שלה: "רק לפני שבועיים הוא חזר לדבר ולצחוק". שירה איסקוב התפרסמה בראש השנה האחרון. ב־18 בספטמבר, בעקבות מריבה, החליטה לעזוב את הבית עם בנה ולנסוע להוריה בצפון, ומצאה את עצמה נאבקת בבעלה, שלפי עדותה חבט בה במערוך, דקר אותה בסכין וניסה לחנוק אותה בידיו כשהוא אומר, 'תמותי כבר', תוך שבנם צופה במתרחש. בעקבות התערבות השכנים, איסקוב הובהלה במסוק כשמצבה אנוש למחלקת הטראומה של "סורוקה" בבאר־שבע.

"איזו דרך מרשימה עברנו. נשים היום פורצות דרך ומטביעות את חותמן בכל התחומים, כולל באלו שנחשבו עד לא מזמן גבריים, אם זה בפוליטיקה, בכלכלה, בביטחון, במדע , טכנולוגיה – בכל תחומי החיים", אמרה בפתח הוועידה מרים נופך מוזס, העורכת אחראית של "לאשה".

אנחנו כאן בכתבה רוצות שתשמעו נשים פורצות דרך אמירה על מהות האישה בימינו:

שיפי חריטן, בת 35 וחצי, אשת תקשורת (עיתונאית ושדרנית)

מצב אישי: אמא לשלושה, בדרך לחתונה שניה בעז"ה

לפני שנה, ערב הסגר הראשון, קיבלתי גט ויצאתי לדרך חדשה שהפכה למאתגרת אפילו יותר כשקיבלנו כזו שנה אינטנסיבית, ילדים בבית, זקוקים להרבה יותר תעסוקה ואוזן קשבת. הבנתי שאיך שאני אגש למציאות – כך היא תשפיע גם על הילדים שלי. נשמע קל להגיד, אבל מתוך ניסיון אישי אני אומרת: הכל תלוי בנו, הכל בהחלטה שלנו והכל בראש שלנו. לא סתם כתוב בינה יתירה נתנה לאישה. יש לנו יכולת התבוננות גבוהה ורק צריך לכוון את העיניים למקום שאנחנו רוצות. אני רוצה להעביר מסר לכל אישה ואישה: את טובה בכל מצב, נקודה. זו לא קלישאה. ביום שתלמדי לקבל את עצמך עם החולשות שלך, עם החסרונות, עם הטעויות – את תראי אור גדול. לא תמיד יש לנו כוח לדאוג לבית, לא תמיד יש לנו סבלנות לילדים ולא תמיד אנחנו עושות את המעשה הנכון, אבל תמיד תסלחי לעצמך, תמיד תאהבי את עצמך גם בנפילות. תמיד אפשר לקום. תעשי הפרדה מוחלטת בין נפילה וטעות לבין מי שאת, כי את טובה! זו נקודת הפתיחה. גם טובים טועים, גם טובים נופלים וגם טובים רוצים לפעמים לדאוג לעצמם. אישה טובה זו אישה שמרשה לעצמה לדאוג לעצמה וממילא היא תדאג לכל האחרים.

אישה היא: עמוד תווך

עו"ד צילית יעקבסון, נשואה אם לשמונה וסבתא לאחת, יו"ר עמותת בת מלך המפעילה את המקלטים היחידים שנותנים מענה לנשים נפגעות אלימות במשפחה מהמגזר הדתי והחרדי. שנת הקורונה הפכה לאתגר קשה במיוחד לנשים רבות שנמצאות במערכת זוגית אלימה. דבר זה הוביל אותנו בעמותת בת מלך להרחיב את מעגלי התמיכה והסיוע כדי לתת ייעוץ, מענה והכוונה לכל מי שזקוקה לכך.
המסר שלי: דלתות הבית הסגורות שומרות עלינו בימים אלה, ואנו בטוחים ושמורים מפני המגיפה המשתוללת בחוץ. אבל דלתות הבית הסגורות יכולות גם לסגור על מגיפה שמשתוללת מבפנים. פעמים רבות דלת הבית אינה מגינה. היא מסתירה את הפגיעות שמתרחשת מאחוריה. כל אישה זכאית לבטחון ולשלווה שהבית אמור להעניק.
חשוב שתדעי: גם מאחורי דלת הבית – את לא לבד. יש מי שנמצא שם בשבילך. יש לך את הכח.

אישה היא: בית

ר', אישה חרדית, אם ל- 5 ילדים, יצאה באחרונה ממקלט של עמותת בת-מלך לחיים עצמאיים חזרה בקהילה.
המסר אחד לנשים לכבוד יום האישה הבינלאומי:
לך שעומדת שם, מאחורי חזות נוצצת ודלתות טרוקות. אני יודעת שאת מרגישה לבד, כל כך לבד!
אבל זאת לא גזירת גורל. לך ולילדייך מגיעים חיים אחרים. אמיתיים. ללא פחד. ללא מורא. עת שערי רחמים להיפתח: שערי אהבה, שערי ביטחון, שערי שלווה, שערי תקווה.
יש אנשים טובים באמצע הדרך: רק הושיטי יד, ותפתחי את הדלת – הם כבר יהיו שם בשבילך!
אישה היא: אם כל חי!

זוהר בנזינו, מנהלת שיווק של רשת WeShoes, נשואה + 2.

המסר שארצה להעביר לנשים במיוחד השנה הוא שאישה יכולה לעשות הכל! במהלך החודשים האחרונים התוודענו למקרים רבים בהם ניסו להוריד נשים, להוכיח שהן לא טובות מספיק אבל בסופו של יום נשים מנצחות בכל מצב. אנחנו חזקות, אנחנו יכולות לעמוד בעמדות מפתח ולנהל את המצבים בצורה שלווה ומחושבת. בתפקידי הנוכחי, אמנם המנכל והמשנה למנכל הם גברים אך החברה שלנו היא סופר נשית, אחוז גדול מהעובדות הם נשים ואנחנו מנהלות את כל המחלקות החשובות ביותר בחברה. ווישוז מאמינה בשוויון מלא לנשים וגברים ומעצימה נשים בכל יום!

אישה היא: עוצמה.

אורלי פרנקו גולברי סמנכ"לית שיווק בגולברי, נשואה + 2

התפקיד שלנו בתור נשים חזקות, חכמות ומשפיעות הוא אף פעם לא לקחת צעד אחורה, לא לפחד להביע את דעתינו ולהביא את היכולות שלנו לקדמת הבמה, היום הזה חשוב כי הוא שם את הנשים, מעשיהן ופועלותיהן בתודעה הציבורית. ביום זה חשוב לזכור שישנם עדין הבדלים משמעותיים בין נשים וגברים, וחשוב שנפעל לצמצם אותם יחד, כי בסופו של יום כולנו חלק מאותה חברה אנושית. חברת גולברי מובילה בשנה האחרונה קמפיין עוצמתי – " תאמיני בעצמך " .

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים