מטרנה חופשה ראשונה עם התינוק

טיפים לחופשת "בין הזמנים" הראשונה עם התינוק

4 טיפים לחופשה מנצחת עם הקטנטנים מאת רננה מזרחי, דיאטנית קלינית ומנהלת מדעית מטרנה

בין הזמנים בפתח, ואיתו התכנונים לטיולים ובילויים משפחתיים מחוץ לבית. כאשר יש תינוק קטן במשפחה (ובוודאי כשישנם גם ילדים גדולים יותר), המשימה נראית לעתים מורכבת יותר – אך זה ממש לא חייב להיות המצב, תיאום ציפיות והיערכות נכונה יכולים להפוך את החופשה לחוויה מהנה עבור כל בני המשפחה. קבלו 4 טיפים לחופשה מנצחת עם הקטנטנים:

  1. תיאום ציפיות – חופשה משפחתית היא קודם כל זמן איכות מבורך, בו תוכלו ליהנות יחד עם התינוק ושאר הילדים במשפחה. בהקשר זה, חשוב לתאם ציפיות מראש ולהבין כי חופשה משפחתית הכוללת ילדים, אינה דומה לחופשה של מבוגרים. קחו בחשבון שסגנון החופשה, התוכן והמסלול צריכים להתאים לילדים בכל רגע מרגעי החופשה, משום שאין להם את היכולת לגלות סבלנות לצרכים שלנו, המבוגרים. מטבע הדברים, כשיוצאים לחופשה עם התינוק, היא אינה דומה לחופשות שהיו בלעדיו – יהיה לה קצב שונה שצריך להיות מותאם יותר לצרכיו.
  2. מתכוננים לפני שיוצאים לדרך! כשנוסעים עם הקטנטנים יש כמה פריטים שממש חשוב לא לשכוח. ראשית מומלץ להכין מראש תיק ובו חיתולים ומשטח החתלה, בגדים להחלפה כולל בגדים ארוכים לשעות הערב, חיתולי בד ומגבונים בשפע, מוצצים ומשחקים או חפצים אהובים במיוחד אליהם הילד קשור. במיוחד בקיץ, חשוב שכל בני המשפחה יצטיידו בקרם הגנה וכובע, כי לא חשוב בני כמה אנחנו, כולנו צריכים להיות חכמים בשמש. מומלץ גם לקחת משטח מתקפל לישיבה בהתאם לגיל הילדים ולסוג הטיול, וכמובן, להצטייד במנשא, עגלה, וכד'
  3. אורזים? תחשבו בקטן! הקפידו לעשות שימוש באריזות קטנות ככל שניתן: בקבוקי בושם ייעודיים לנסיעות, בקבוקי שמפו קטנים, משחות שיניים קטנות, אריזות מוקטנות של חטיפים וכד'. במידה והתינוק כבר ניזון מתחליף חלב, קחו גם אריזות מטרנה To go, מארז הכולל 5 מנות מדודות של תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל), הארוזות כל אחת בנפרד ומאפשרות הזנה של התינוק באופן נוח וזמין, וכן חוסך משקל ומקום יקר במזוודות העמוסות ממילא.
  4. הקפדה על שגרת הארוחות – אמנם חופשה משמעה יציאה מהשגרה, אך כשמדובר בתינוקות, הרי שהם דווקא אוהבים וצריכים סדר יום קבוע, אשר מקנה להם בטחון ויציבות. אז ברור שאי אפשר לשמור בעת חופשה על סדר היום השגרתי אליו התינוק רגיל, אך כן מומלץ להשתדל ולהקפיד על ארוחות בזמנן.

בנוסף, נסו לחשוב על דרכים יצירתיות להקל עליכם את הכנת האוכל בעת הטיול או החופשה. כך לדוגמא, אם תינוקכם כבר אוכל פירות וירקות ואתם מעוניינים שתהיה לכם ארוחה מזינה וזמינה בעת החופשה, תוכלו להצטייד במחיות מטרנה. הן טעימות, מזינות, קלות ונוחות לנשיאה בתיק (מכיוון שאין צורך להחזיקן בקירור כל עוד הן סגורות), כך שיהיה מאד נח לשלוף אותן בעת הצורך.

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים