פלקסיטול קרם ידיים צילום: אלטמן

חשיבות טיפוח כפות הידיים במיוחד בימים קרים

 ידיים רכות ונעימות למגע בחורף קר ותקופת קורונה המאתגרת עם עור הידיים ועל הדרך טיפ חשוב למניעת הזדקנות עור הידיים

רבים מאיתנו מרגישים בימים אלו את השפעת הטמפרטורות הנמוכות על עור הידיים שהופך יבש מאד עד כדי גירוי ממשי לאור  שטיפת הידיים התכופה והשימוש המוגבר באלכוג'ל. אז איך ניתן לשמור על עור הידיים בתקופה הזו כדי שהידיים יחזרו להיות נעימות למגע ואיך לשמור עליהם גם מפני נזקים עתידיים.

ביום יום אנו מקפידים לשמור על עור הגוף והפנים כשאנו נחשפים לשמש. אך מה לגבי כפות הידיים שלנו ? אנחנו לוקחים אותן כמובן מאליו וכשאנו נמרחים, תמיד זה עד כף היד ולא כולל. גם אם נשמור על עור הפנים, ונקפיד לטפח אותו, כפות הידיים יסגירו את הגיל כי הן חשופות לשמש ולא מקבלות מספיק הגנה, ולצערנו לכפות הידיים אין בוטוקס כך שהן תמיד יסגירו את הגיל.

רבים יוצאים מנקודת הנחה שנזקי השמש נגרמים כתוצאה מחשיפה לשמש בעת בילוי בבריכה, בים ובטיול. אך מה שלא יודעים, זה ש70% מנזקי השמש נגרמים לאו דווקא מבילויים אלו, אלא נגרמים כתוצאה מנהיגה ברכב (קרני השמש חודרות את הזכוכית), מהליכה ברחוב עם עגלת התינוק ועוד. עוצמת קרינת UV מושפעת מגורמים רבים כמו: מיקום גיאוגרפי (גובה), שעות היום, עונות השנה, תנאי מזג אוויר ומשטחים שונים הנמצאים בסביבתנו (בטון, אספלט, חול וכו'). קרינת UVA – גורמת לנזק לשכבת העור העליונה ואף חודרת לעומק העור, גם מבעד זכוכית, וגורמת לנזקים ארוכי טווח כמו סרטן עור, קמטים, כתמים והזדקנות מוקדמת של העור. קרינת UVB – גורמת לנזק לשכבת העור העליונה, לעיבויה ולאדמומיות וכוויות עור, המעלות את הסיכון להתפתחות סרטן עור מסוג מלנומה ולנזקים נוספים בעתיד.

טיפים לשמירה על עור הידיים

ממה להימנע – חומרים אגרסיביים שקיימים בעיקר בחומרי ניקוי , הדברה ואפילו בירקות כמו פלפל חריף או לימון. גל אלכוהול לחיטוי אינו מומלץ לשימוש בידיים שהגיעו למצב של עור מגורה מרוב יובש.

מה השגרה המומלצת – העדיפו שטיפת ידיים מאשר שימוש גל אלכוהול לחיטוי. שטפו ידיים בסבונים עדינים עדיף טבעיים שאינם מגרים את העור.

הקפידו – על קרם ידיים עשיר בלחות והזנה לטיפוח עור הידיים לפי הצורך ובמיוחד בלילה כדי שיפעל לאורך זמן.

טיפ פשוט וחשוב לאניאייג'ינג לכפות הידיים – במידה ואתם מחוץ לבית ובשמש, השתמשו בקרם הגנה על עור הידיים כדי להימנע משיזוף העור שעלול לגרום ליובש, כתמים וקמטים. ככל שכפות הידיים יבשות יותר, רצוי להשתמש בלחות מעושרת יותר ולמרוח בכמויות ובתדירות גבוהה יותר.

פלקסיטול קם ידיים אנטי אייגינג // צילום: באדיבות אלטמן
קרם ידיים מבוסס צמחי מרפא מבית אלונה שכטר
סרווה קרם ידיים
סדרה סגולה ecoLove צילום: עדי גלעד

 

 

שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים