WhatsApp Image 2021-04-25 at 14.38.08

זה לא ספא, זה מקווה: דלית משיח מעצבת ואדריכלית עוסקת בעיצוב מקוואות

עמותת קרן אורם לשיפוץ מקוואות הוקמה ע"י בעלי איל ואני חברתי אליו בתפעול קרן המקואות אדריכלות ועיצוב פנים ב-10 שנים האחרונות שיפצנו מן היסוד כ-35 מקוואות טהרה ברחבי הארץ . "המקווה הוא כוח נשי, ולכן חשוב לנו לתת להן הרגשה של פאר
האסוציאציות שעולות לרוב למשמע המילה "מקווה" רחוקות מעולמות העיצוב, וקשורות בצניעות והסתרה. מדובר, אחרי הכל, במבנה דתי שלרוב מאופיין בפשטות עיצובית, ושבנייתו תלויה בהגדרות מורכבות המפורטות בהלכה. בין היתר, על המקווה להיבנות על האדמה, או כחלק מבניין בנוי, והבריכה בו צריכה להכיל לפחות 750 ליטרים של מי גשם או מים ממקור טבעי אחר.
בשנים האחרונות, ניכרת מגמת שינוי: המקווה הופך להיות מעין ספא יוקרתי, הכולל חדרי המתנה ואזורי התארגנות מרהיבים המצוידים בשלל פינוקים. על אחד מאותם מקוואות-ספא, אמונה דלית משיח, אם ל-5 ילדים ובתא ל-7 נכדים, המתגוררת בפתח תקוה. דלית מעצבת פנים ואדריכלית ועסקה בעיצוב חללי בתים, היום היא מעצבת ואדריכלית פנים של מקוואות אותם היא מעצבת ומתכננת מתחילת השיפוץ – הריסה, בניה ועד הסטיילינג של הפרטים הקטנים ביותר. היא גם מנהלת את עמותת קרן אורם לשיפוץ מקוואות הוקמה ע"י בעלי איל ואני חברתי אליו בתפעול קרן המקואות אדריכלות ועיצוב פנים ב-10 שנים האחרונות שיפצנו מן היסוד כ-35 מקוואות טהרה ברחבי הארץ .
קרן אורם דואגת גם להעלאת קרנן של הבשלניות היקרות שעושות עבודת קודש, ע"י מתן שי בחגים. אירועי בוקר לבלניות ועוד.

מי מעצב לך את המקוואות?

בעלי ואני הכרנו בכך שהמקוואות בארץ מאד מוזנחים וישנים ואינם ראויים לכבד את האשה אשר רוצה לקיים את המצווה מתוך שמחה. אני כמבצעת בפועל את התכנון והעבודה משתדלת להפוך את המקום קודם כל לנח לשימוש כאשר אני חושבת על כל פרט מחלל התארגנות מרווח, אביזרים איכותיים שלא יתבלו, יחלידו או ישברו מהר מקום להניח את החפצים האישיים של הטובלת או קולבים נוחים ומרובים לתלות את הבגדים והמגבת. מראה איכותית וגדולה תאורה חזקה וטובה, כיסא נח לשבת ולהתלבש ואפילו אביזרים מיוחדים ויפים, סבונים, שילוט יעודי וכמובן חלל ציבורי להמתנה. פינת איפור או פינת נטילת ידיים מפוארת.
כמובן שבאותה חשיבות אני עובדת עם תקנים מחמירים ביותר לגבי נגישות, בטיחות וחשמל. אנחנו משקיעים בכלים סניטריים, ברזים, חיפויים וריצופים ופרטי ריהוט כל אילו ועוד הם ממותגי יוקרה ומהרמה הגבוהה ביותר .

 

בעיניין אלימות נגד נשים, מה המסר שהיית רוצה להעביר לנשים שבאות למקווה?

אלימות נגד נשים הוא נושא כאוב ביותר. אני מקווה שהבלנית שמופקדת על המקווה תוכל לשמש גם אוזן קשבת ולעזור לאשה אם תהיה במצב כזה של אלימות כלפיה.
ושאשה שזקוקה לעזרה תוכל להרגיש מספיק נח ובטוח לפנות לבלנית.

"לספק לנשים חוויה ולגרום להן לרצות לחזור"

דלית מאמינה שמקווה צריך להיות מפואר, מהודר, ולהשרות תחושה של ספא יוקרתי ומפנק. "המקווה הוא כוח נשי, והוא ממש לא צריך להיות מוסד גברי-דתי. לא אני המצאתי את המשפט 'בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל'. ואני ממש כמהה להחזיר עטרה ליושנה. אני מאמינה שדרך מקוואות מעוצבים יהיה אפשר להחזיר את היופי של המצווה ולגרום ליותר נשים להגיע. בעיניי מדובר בסוד יפה שלא מבינים אותו מספיק, איך יבינו שזה עושה כל כך טוב לזוגיות ולחיים אם הנשים מגיעות למקום שנראה כמו שהוא נראה כיום?".במקוואות המשופצים שלנו יש לנו מידע ודאי וברור שגם הבלנית מגיעה לעבודה יותר שמחה וגם נשות האיזור נהנות מהטבילה המקווה המשופץ . ישנה עליה משמעותית בכמות הטובלות במקומות שאנחנו משפצים את המקוואות. וזה אומר שהיו המון נשים שרצו להגיע למקווה ולטבול אך לא עשו זאת בגלל שהמקווה היה מוזנח וישן.
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים